Seuraa 

Sivut

Kommentit (47)

Ensimmäiseksi:

Neidille sylikaupalla onnea pikkurinsessan leikkaukseen! <3

Lume84: Meillä ennen ei myöskään viihdytty lattialla lainkaan yksikseen, muuta nykyää poika jaksaa olla pitkiäkin aikoja siellä. Josko sitten teidänkin sälli viihtyy, kun oppii kääntymään, niin näkee paremmin ympärilleen...?

Arttu tosiaan viihtyy lattialla yksikseen ja juttelee niin maan pirusti leluilleen ja KILJUU!! Hauskan kuulosta kun muistaa kiljumisen ja tekee sitä joskus taukoamatta vartin! Välillä yskittää, kun niin korkeälle ääni karkaa. = )

Soseita meillä syödään jo oikein kunnolla. Joinain päivinä vetäsee ensin puolisen purkkia kasvismössöä (en ole aivan varma määristä, kun itse kasvisjutut teen) ja päälle puol purkkia mangoa ja vielä maito tujaukset 80ml! Kyllä ei heti itke nälkäänsä noiden aterioiden päälle...

Ollaan maisteltu jo perunaa, porkkanaa, kukkakaalia(mitä en enää edes tarjoa kun huuto alkaa ensimmäisen lusikan jälkeen), maissia, mangoa, luumua ja toissapäivänä aloitin pääsynän. Maissi ja porkkana Artun ehdottomia suosikkeja.

Oletteko muuten miettineet vielä, mitä teette sitten kun hoitovapaa loppuu? Onhan siihen vielä aikaa, mutta äsken juuri kävin kelan sivuilla laskeskelemassa paljonko sitä kotihoidon tukea tulisi...eipä oo kovin hääppösiä summia!

JA sitten nuo päättäjä herrat sanovat aina, että pitäisi hoitaa lapset kotona. Juu, kyllä varmaan moni hoitaisikin kouluun asti jos tuet kunnollisia.

Pakko varmaan minun ainakin lähteä töihin...edes muutama päivä viikossa. Mutta en millään haluaisi laittaa poikaa vielä silloin hoitoon.

No, jospa nyt en sitä murehdi, kun siihen kuitenkin on vielä reilut 5kk aikaa! = )

nyt peruna, maissi, porkkanan kimppuun!

Heipat ja jaksuja vielä flunssa pirun kanssa painiville!!

Ainiin, vielä sitä piti sanomani, että meillä vissii oikein toden teolla tehdään hampaita, kun eilen illalla sai sellaisen itkun puuskan mihin ei mikään auttanut. Paitsi se että Arttu sai nakertaa ikenillään iskän sormea! Puri oikein kunnolla, välillä pää täristen! Annoin sitten yöksi varmuuden vuoksi supon, jotta saisi nukuttua. Ja ei onneksi yöllä itkeskellyt. Kädet menee koko ajan suuhun ja niitä lutkutetaan vimmalla...tulisi nyt vaan äkkiä läpi. Onko teidän pienillä jo tullut hampaita ja millaisin oirein?

Nyt on niin paljon tekstiä, etten edes jaksa tehdä tarkistus lukua...huh huh!

suzanne ja arttu

Meidän tytöllä oli ennätysyö...Söi klo 22, nukahti pienen huudon jälkeen n.23.15, heräsi hetkeksi syömään 5.30 ja yöunet päättyivät n.10.10, eikä silloinkaan huutanut :))) Tämä oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Siis kyllähän tuo meitin Ida hyvin nukkuu, mutta en kyllä muista että olisi 12h menty yhdellä syötöllä. No kerran nukkui 8 tuntia putkeen, mutta se olikin 4-12, kun oli koko alkuyön jutellut ;)

Tänne ei mitään íhmeempiä, yllättäen taaskaan, kuulu :) Eilen käväistiin neuvolassa, jossa oli vaihteeksi sama terkka kuin edellisellä kerralla. Ovat yleensä aina vaihtuneet. Hyvin oli kasvettu, vaikka välillä mietitytti että mahtaakohan saada tarpeeksi maitoa, mutta ilmeisesti. Oon huomannut, että minulla tuli tuossa joulun aikoihin paljon vähemmän maitoa ja tyttö halusi " roikkua" rinnassa vähän väliä. Varmaan oli stressillä osansa. Nyt on monena aamuna taas rinnat olleet ihan täynnä ja tuntuneet kokoajan " painavilta" . No hyvä vaan jos vielä riittää ettei tarvi kiinteitä aloitella, olen meinaan niin laiska :)

Uuden vuoden lupauksetkin ovat unohtuneet vuoden vaihtumisen myötä...*huoh*..Yhtä hyvin maistuu herkut ja etenkin kahvin kanssa keksit ja pullat enkä minkään sortin liikuntaa, sen päivittäisen kävelyn lisäksi, ole saanut aloitettua. No ehkä ensi viikolla...Todennäköisesti kuitenkin ei. Vauvauinti sentään aloitetaan ensi viikolla, mutta se ei taida kovin raskasta liikuntaa minulle olla :)

Juu...Hyvät päivän jatkot jälleen kaikille!!!!

maaly ja Ida-neiti, joka onneksi nukkuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No ni, ei tänne mitään erikoisia kuulu, siks varmaan kirjoittelukin vähentynyt koska tämä arki on aina sitä samaa :D Päässä soi Olavi Uusivirran biisi " on niin helppo olla onnellinen" ja olen aivan samaa mieltä! Kun ei ole yhtään murhetta niin on tämä elo helppoa. Joten voimia, jaksamisia ja enkeleitä kaikille väsyneille ja sairastuneille, kaikille jotka niitä tarvitsevat!

Aleksikin oppi sitten kääntymään tasan 4kk iässä viime la eli eipä ollakkaan niin matti myöhäsiä kuin odotin ;) Tuo poika on niiiiiiiiiiiiiin ihana, helppo, syötävän suloinen ja nauravainen, hekottaa jatkuvasti ääneen joten taitaa tulla äitiinsä, hulluilla halvat huvit ;) Aleksi syö hyvin jo kiinteitä, suu aukee lusikan lähestyessä ja nauru valtaa silmät ja suun, *IHANA*! Viime yönä nukkui taas klo 20.30-9.30 ja äiti luki kirjaa kahteen asti yöllä joten joopa joo.

Allero vetelee päikkärit yleensä klo 11.30-13.30, sitten valvoskellaan hetki ja syöpötellään, sitten taas nukkumaan klo 15-18. Eli kahet päikkärit pojalla kun aamut menee aina meillä niin myöhäseks. Tietenkin noissa tulee aina heittoja mutta n. suurinpiirtein noilla mennään, tunti sinne tänne aivan sama :D

Lähetin parille ennustajalle (madam mamma ja ennustaja elli :D) mailit ja kumpikin sano että Tammikuun poika syntyypi meille vielä, tosin toinen vuosi oli 2008 ja toinen 2016. Mä valkkaan ton jälkimmäisen ;D no eipä niitä noin valkkailla mutta...you know ;)

kaisastiinalle terkut että täällä syödään sekä omaa tekemää että valmiita purkkeja, teen ite jos jaksan/huvittaa/äiski on touhutuulella mutta kyllä tuo Alleroki valmiita syö, sooo what :D Kaikki uppoo joten mitä sitä turhia miettimään.

Terkkuja myöskin naapurin mammalle, kuiteski luet täältä mun läpätyksiä ;D

Huomenna on suuri päivä Neidillä ja Minjalla, paaaaaaaaaaaaaljon jaksuja sinne, kaikki menee hyvin :)

Menin jo!:D

JMMK

Niin kyllä se poika sitterissä vähän paremmin viihtyy, mutta neuvolassa kehotettiin pitämään lattialla, koska saa silloin paremmin liikkumistilaa ja liikkeet moninaistuu.

Poika ei vielä kääntyile, mutta enpä minä siitä huolissani ole, koska tiedän että kukin ajallaan :) Muuten kyllä kädet ja jalat viuhtoo kovaa vauhtia.

6kk on raja syöttötuoliin, niin minulle on kerrottu ja lukenutkin jostakin. Ihmetyttää kyllä, koska poika sylissä pynkää itse jo istumaan ilman tukea, enkä ole topuutellut. Ja päätäänkin kannattelee jo täydellisesti. Mutta itse taidan pitää kuitenkin tuon maagisen 6kk rajana.

Tuiskuneidille mukavaa lomailua sinne kauas!!! *kateellinen*

Palataan taas....

Terv. Lume

Olipa lohduttavaa lukea viestinne!

Nyt YRITÄN mennä nukkumaan. Tiitiäinen nukkuu jo toista tuntia :)

T: Migreenikohtauksen hetki sitten saanut äityli

Minja valvottaa ja 4 aikaan olis herätys. Kyllä alkaa voimat loppua.

Kiitos kaikille tsemppauksesta, eiköhän tämä tästä, on vaan niin kausheasti univelkaa

Täällä on nyt rauhallista, poju nukkuu ja esikoinen on mummulassa, oli siellä yökylässä. Ihanaa, kun mummula on aika lähellä ja auttavat lasten hoidossa mielellään =) Nautin aamulla rauhallisesta aamusta vauvan kanssa ja oikaisin itsekin vielä sängylle, kun poju aloitti aamu-unensa. Meidän poju ei muuten aamulla oikein jaksa olla kuin noin tunnin hereillä ja sitten menee jo tirsoille, onko muilla näin? Yleensä nuo ekat unet on lyhkäisemmät, n. 1-1,5 h ja seuraavat unet sit vähän pidemmät. Siis YLEENSÄ, tässä on taas ollut sellaisia päiviä, että " normaalirytmistä" ei tietoakaan... Eilenkin poju nukkui neljään otteeseen päikkäreitä, kun nukkui aina noin tunnin kerrallaan... Eikä sitten kuitenkaan jaksa kovin pitkää pätkää olla hereillä. Illat on nyt välillä ongelmallisia, jos laitan nukkumaan yöunille n. 20-21, niin poju saattaa ottaa siinä tunnin tirsat ja sitten taas herätä... Yhdessä välissä meni aina melkein tuohon aikaan yöunille... Nyt on välillä valvonut melkein puolilleöin, ennen kuin on rauhoittunut kunnolla yöunille. No, johtuu varmaan osittain tuosta sairastelusta, vieläkin on vähän tukkoinen nenä ja hieman yskää, eiköhän tuo nukkumisasiakin tuosta taas tasoitu ;)

No, ei tänne tämän kummempaa, kirjoitelkaahan, teidän kirjoituksia on aina niin mukava lukea =)

Noppis, poju 3,5 kk ja tyttö 4 v.

PS. Täällä on menossa taas joku tiheämmän imun kausi, rinnalla viihdytään tiheämmin... Mutta vielä odottelen rauhassa kiinteiden aloitusta...

Kerroit, että olet aikas väsynyt yöheräämisiin. Ootkos kokeillut perhepetiä? Meillä kävi niin, että ikään kuin ajauduttiin siihen alusta asti (vauva kun nukkui sairaalassakin meidän välissä perhehuoneessa) ja nyt ei suostu nukkumaan omassa sängyssä. Ei sen puoleen, hyvä niin! Yöheräämisen menee TOSI kivuttomasti kun ei tarvii kun käännähtää ja tissi suuhun (en ikinä edes tiedä, koska lopettaa imemisen kun nukahdamme molemmat siihen tissille :-)

Tosi ihanasti on toiminut: en ollut edes väsynyt joulunaikaan ajoittuneella tiheän imun kaudella, jolloin neiti heräsi jopa 10 kertaa yössä! Suosittelen :-)

Galluppiisi vastaan, että meidän neiti 3 1/2 kk herää klo 8 - 9, nukkuu noin 30 min siinä 11 maissa, sit noin 3 h klo 12 - 17 välisenä aikana ja sit vielä 30 min - 1 h siinä kuuden, seiskan maissa. Nukkumaan mennään klo 21, about.

syyskeiju

Kiitos kiitoksista :).

Papu05: Mä muuten yritin imettää nousussa ja laskussa kans, mutta kun poika oli pakko syöttää aina noin tuntia ennen niitä, niin hää sitten nukku vaan... Yhdessä laskussa (meillä oli vaihto) vähän oli kitinää, mutta sekin tais olla vaan sitä normaalia uniyninää, kun nukahti vähän ennen ku oltiin maassa. Ja joka nousu/lasku en laittanu ees nenätippoja, taas sen takia kun nukku :).

Rytmeistä: Meillä on ollu sellainen epäsäännöllisen säännöllinen rytmi. Herätään 6-8 aamulla, syönti/aamupesut (tai toistepäin, riippuu nälästä), tunti " aktiivisuutta" , uni max. vähän reilu tunti, tästä päivä jatkuu siten, että aina syönnin jälkeen tunti on aktiivisuutta ja sitten tulee uni. Elikkä päivällä syödään melko tarkasti parin tunnin välein. Ja se uni tulee lähes kellon tarkasti tunnin päästä syömisestä. Elikkä noita päiväunia tulee useita. Unet on tietty sitten pidemmät, kun ollaan liikkeellä yli tunnin, mutta heti sen jälkeen on aina nälkä. Yöt onki sitten vähän vaihtelevampia... Välillä pidempiä unia, välillä lyhempiä (niin kuin viime yönä....).

Eilen aloiteltiin maistamaan perunaa. Miten olette lisänny ruokamääriä? Mä aloitin yhdellä lusikallisella ja lisäsinpä siihen vielä rintamaitoa sekaan. Entäpä miten kun olette ottanu uuden ruoka-aineen mukaan, oletteko antanu samalla edellistä, vai kokeillu " yhtä kerrallaan" ? Ja millaisilla aikaväleillä? Elikkä esim. perunaa 3 päivää, sitten pelkästään porkkanaa? Mä olen aika pihalla taas kaikesta, pitää taas yrittää huomenna kiskoo neuvolatädiltä tietoja. Piru vaan, kun siltä vaikka mitä kysyy, niin asiasta ei tuu selvää... Ja mä olen kova kysymään!

Meidän pojulla on ollu (jo ennen reissua pitkälti) sellaista näppyä rykelminä naamassa ja välillä jaloissa ja käsissä. Itse asiassa iho oli ihan tosi hyvässä kunnossa tuolla reissussa, mutta " puhkesi kukkaan" paluumatkalla Amsterdamin kentällä (silloin otsa punaisena). Ajateltiin, että on hionnut kevyen pipon alla. Sitten se " laski" taas. Nyt eilen se sitten taas " villiintyi" (otsassa, poskissa, niskassa ja vähemmän kropassa) ja lueskelin " Lapsi sairastaa" - kirjasta, että mitähän se voisi olla. Sieltä sitten luin atooppisesta ihottumasta. Voisikohan olla sitä? Vai jotain " normaalia" ? Juu, ollaan menossa lääkäriin. Huomenna itse asiassa on neuvola/4kk lääkäri, mutta jos tänään näyttää kovin punaiselta, niin mennään tänään jo yksityiselle. Ei oo ollu kuumetta ja poika hyväntuulinen ja syö hyvin, sen takia en oo superhuolissani ollu. Näppylät laskee välillä. Rasvattu on Bebanthenilla. Kokemuksia?

tuiskuneiti79 + poika 4 kk ja 4 pv

Kirjoittelinkin tuonne matkakertomusta. Matka meni hienosti, vaikka vähän jännittikin! Matkalla nukuttiin ekaa kertaa pitkä yö syömättä!

Meilläkin on ruvettu " ääntelemään" oikein urakalla, kiljumista, ääneen naureskelua, " juttelua" , niin että naurattaa oikein. Lentokoneessakin ympärillä olevat porukat vaan naureskeli, kun poju innostui juttelemaan.

Eteenpäin mönkitään sillain aina parikymmentä senttiä kerrallaan ja sitten tulee väsähdys. Ympäripyörähdykset sujuu vauhdikkaasti. Ja mä kun kuvittelin ensi kesänä vielä ottavani pojan mukaan tallille vaunuihin nukkumaan... Jaa-a...

Lume84:Viihtyykö poika sitterissä? Meillä poika viihtyy kyllä lattialla, mutta välillä pitää päästä ylemmäs, niin jonkin aikaa menee sitterissä, mutta sitten pitääkin päästä tillittelemään olkapäälle... Mullakin on kantoliina, mutta kotona en sitä juuri ole jaksanu käyttää, matkalla kyllä.

Meilläkin on tarkoitus nyt aloitella maistelemaan kiinteitä, kunhan kaupasta käydään vähän perunaa ostamassa. Mitenkäs muuten syöttötuolin kanssa, voiko sitä käyttää ennen kuin istuu? Kun ei sais istuttaa?

tuiskuneiti79 + poika 4kk

Tämä imetyskeskustelu on paisunut kuin pullataikina tällä palstalla. Haikeilla mielin olen seuraillut juttuja, jossa sekä korviketta antavia että täysimettäjiä lyödään. Kiinnostaako ihmisiä todella näin paljon toisten vauvojen ruokailutottumukset? Luulisin, että neuvola ja lääkärit antavat ihan tarpeeksi neuvoja, jotka ovat siis mielestäni aika paljon asiantuntevampia kuin kanssapalstailijoiden elämänohjeet. Vaikka olenkin täältä lukenut huonoista ohjeista mitä on neuvolasta saatu, luotan silti heidän kokemukseensa, mutta osaan toki käyttää myös omia aivojani. Itsehän lapseni tunnen.

Itse en valitettavasti pystynyt täysimettämään juuri ollenkaan. Vannoin raskausaikana, että jos pystyn imettämään, sen teen, jos en, en ota siitä suurta stressiä. Mutta toisin kävi. Itkien annoin lapselleni pullomaitoa, pohdin yökaudet sitä, minkälainen äiti olen. Nyt ollaan menty pelkällä pullomaidolla jo yli kuukausi ja soseitakin tyttömme syö jo ihan hienosti. Neiti kasvaa hyvin ja on iloinen ja aurinkoinen. Sanokoon kuka mitä tahansa, minulle tärkeintä on lapseni hyvinvointi. Se millä keinolla se saavutetaan on lähes samantekevää.

Haluan toivottaa kaikille imeyksen kanssa painiskeleville tsemppiä, se on ihanaa aikaa. Ja haluan myös toivottaa kaikille korviketta antaville tsemppiä, tyytyväisen ja kylläisen lapsen hymy on äidin paras palkinto!

Susa ja tylleröinen 4 kk ja vähän päälle

Aloitin uuden pinon kun ei näkynyt tälle viikolle pinoa :)

Minulla oli flunssaa tuossa vähän aikaa sitten, maito väheni ja poika ei saanut rinnasta tarpeeksi maitoa. Tuttelia piti antaa, joka syötön yhteydessä :(

Nyt rinnat ovat koko ajan " tyhjät pussit" ja poika ei oikein suostu päivisin niitä ides imemään, yöllä kylläkin tykkää olla kainalossa ja tissi suussa. Yölläkin täytyy antaa tuttelia 200ml.

Niinkö tässä nyt käy että imetys loppuu? onko kokemusta jollakin??

Tuttelia menee ja paljon, 1-1,5 syöttö väli, velliä annan 2krt päivässä. Viimeksi kun kirjoittelin sanoin etten kiirehdi kiinteiden kanssa, mutta nyt kun tämä imetys menee näin aloitin makuannosten annon, eli muutama lusikka per päivä. Tykkää kovasti ja enemmänkin menisi, lusikalla syöminen onnistuu kivasti jo nyt.

Taitaa olla että kun 4kk tulee täyteen aloitan antamaan enempi kiinteitä. Toisaalta harmittaa jos imetys tyssää, mutta toisaalta taas ei, koska nyt mieheni voi myös heräillä antamaan öisin ruokaa, ja minä saan nukkua vähän enemmän. Olen melkoisen väsynyt kun en ole kohta 4kk nukkunut kuin parin tunnin jaksoja öisin. Mutta ei siitä, kyllä tämän kestää kun tuo poika on niiiin rakas :)

Kiljumaan opittiin viime viikolla ja meillä oli yhtä kiljumista 3päivää, kyllä nauratti isää ja äitiä kun poika korisee välillä omituisesti, kun kiljuminen ei heti onnistunutkaan aina :D

Poika ei viihdy lattialla millään. Välillä 5minuuttia ehkä, mutta siihen se jää. Miten saan viihtymään??? onko vinkkejä??

Lelukaari ja muita leluja on, itse yleensä aina vieressä juttelemassa pojalle, jotta jaksaisi olla pidempään lattialla.. Silti alkaa kitinä melkein saman tien.. Sylissä tuo tykkää olla killitellä silmiin ja jutella. Vaikeaa vaan tehdä kotihommia poika sylissä. Kantoliinaa en osaa sitoa, tai oikeastaan hermot ei kestä opettelemaan :/

Omaa nassua melkoisen paljon, jaksamista teille nuhaisille perheille, meillä poika säästyi flunssalta!

Neiti21 ja tytölle jaksamisia leikkaukseen!

Ja kiitos jutteluseurasta ja siitä ettei porukka syyllistä toisiaan!!! Mukava lukea miten muut samanikäiset vaavit jakselevat :)

Terv. Lume ja poika vajaa 4kk

Meidän neiti oikein hihkui kun sai peruna-porkkana-parsakaalia ensimmäistä kertaa. Taitaa olla uusi suosikkiruoka. On se äidin onnea kun pöperöt kelpaa! Olen tehnyt pakkaseen valmiiksi soseita, eri kasviksista onkin sitten helppo yhdistellä mitä milloinkin. En kyllä olis uskonut, että parsa kelpaisi noin hyvin, se on kuitenkin aika voimakkaan makuista.

Yöt menee edelleen kivasti nukkuen, nyt ei ole muutamaan yöhön edes tuttia tarvinnut laittaa, rauhallisesti nukkuu.

Meikäläinen saapi sitten kierukan lähipäivinä, neuvolasta ihmeteltiin, että joko nyt voidaan laittaa, sitten sai taas kerran selitellä, että kun ei tuo imetyksen ilo kestänyt valitettavasti kovin kauaa. Meillä ei ole toista lasta suunnitteilla, joten kierukka taitaapi olla paras vaihtoehto. Eipä tarvii sitten joka ilta muistaa/unohdella. Viisivuotta sais olla " rauhakseen" , ehkä, jos ei tule sivuoireita.

Mekin käymme jo vauvauinnissa, viime viikolla oli eka kerta. Eipä aiheuttanut mitään suurta riemua, muttei suurta harmiakaan. Siellä neiti vaan tillitteli muita ja ihmetteli paikkaa. Tällä viikolla varmaan jo nähdään mitä oikeesti on mieltä, äiskä tykkäis käydä siellä, toivottavasti vauvakin, kun ei ilmankaan viittis mennä :)

Jes, kirjoitellaan taas

Susa ja neiti 4 kk

etpä ole ainoa joka potee huonoa oloa korvikkeen annosta. Meillä annettu myös korviketta kun poika oli parin kuukauden ikäinen ja tuntui että maito loppuu, tissit oli tyhjät hernepussit ja minä itkua väänsin kun korviketta oli pakko antaa, eihän lasta nyt nälässä voi pitää se nyt on varmasti kaikille selvää! Musta tuntuu, että kukaan ei minua tuominnut, mutta itselle se oli kova paikka kun olin päättänyt ( typerää, eihän sitä tiedä tuleeko maitoa ollenkaan... ) imettää ainakin puoli vuotta ja pidin itseäni jotenkin huonona äitinä. Nyt olen muuttanut asennettani ja en stressaa jos korviketta joutuu antamaan, pääasia että poika on tyytyväinen! Itselläni on tosin nyt hyvä tilanne, saan täysimettää, mutta jos minun pitää johonkin lähteä ilman vauvaa, pitää pojalle antaa korviketta, maitoa ei todellakaan tule yhtään ylimääräistä.

Älä laurukka piiskaa itseäsi suotta, imetät niin pitkään kun pystyt ja sitten siirryt korvikkeeseen, muistat juoda tosi paljon, levätä ja ehdottomasti olla stressaamatta, jos nimittäin stressaat, niin maitoa ei tule senkään vertaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti saat jatkaa imetystä mahdollisiman pitkään :) Äläkä välitä ns. imetysnatsejen kommenteista, jätä ne omaan arvoonsa!

Outi ja Viljami 4 kk + 1 pvä

minun piti ihan itsekkin kaivaa lehti yösyötöllä käteeni ja lukaista se läpi.

Hyvä vilpertti05...

tottahan se on, ettei juttua ole kirjoittanut lääkäri, sen me kaikki varmasti laurukan teksistä ymmärsimme!!!

lehteen ei kirjoita isompia juttuja kuin lehden toimittaja, eriasia on sitten ns. yleisöpalsta jonne kuka tahansa voi juttunsa lähettää.

Tässä poimintoja ko. jutusta,

Outi Tammela TAYS:sta kertoi jutussa, että vauvaa ei missään nimessä saa pitää nälkärajoilla siksi, että halutaan täysimettää.

myöhemmin jutussa on haastateltu imetystuki ry:n imetysohjaajakouluttaja Piia Ruohotietä, joka kommentoi asiaa näin...

Joissakin SAIRAALOISSA annetaan lisämaitoa liian helposti. Hän mainitsee myös jutussa, että moni äiti uupuu yrittäessään liikaa, maidontuloa saa itse lisättyä vain johonkin pisteeseen asti.

- kenenkään ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen Ruohotie muistuttaa.

-" Hyvä äiti imetää" - ajatus asuu silti tiukassa Outi Tammelan mielestä on imetyksestä tehty jossain määrin fanaattinenkin asia.

Juttu katkuu vielä lauseilla- äideille tulee sellainen käsitys, että he ovat hyviä äitejä vain silloin, kun onnistuvat imetyksessä. Ei se niin ole. Hyvä äiti ymmärtää antaa pullosta lisää, jos omaa maitoa ei tule tarpeeksi. Se, että vauva saa riittävästi ravintoa, on ensisijainen asia. Imetyksen onnistuminen on toissijaista.

Olen Tammelan kanssa aivan samaa mieltä, itseään on aivan turha piiskata jos maito ei yksin kertaisesti riitä, tärkeämpää on äidin oma jaksaminen ja mielenterveyden säilyttäminen.

Laurukka haki tukea tältä palstalta, ei viestejä luetun ymmärtämisestä. Viestisi ei varmastikkaan tuonut hänelle hyvää oloa, päin vastoin oma syyllistäminen jatkuu aivan varmasti, toivottavasti hän on siinä mielentilassa, että jaksaa suodattaa negatiivisiä viestejä.

Muista laurukka, oma jaksaminen on ykkösasia, yritä suodattaa saamiasi kommenteja, vaikka vaikeaa se on jos on itse jo itsensä tuominnut.

Minä käyn nyt nukkumaan kun sain tunteeni purettua tänne palstalle!!!

Minulle kun jäi hieman peen maku suuhun...

Jaksuja kaikille syysmammoille ja varsinkin kaikille niille ( myös sivusta seuraajille ) jotka painivat imetysongelmien kanssa! Öitä!

Outi ja Viljami joka todellakin on jo 4 kk + 5 pvä eikä aikaisemmassa viestissäni mainittu 1 pvä :) Loma laittaa pään sekaisin ;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat