Seuraa 

Tässäpä näin viikon aluksi listaa päivitettäväksi.

---------------------------------------------

Seireeni@

la 19.9.2005

Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka

paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Paino: 3562 g pituus: 53 cm

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

Paino: 3760 g pituus: 53 cm

Cindi ja Hgin Naistenklinikka

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

Paino: 3610 g pituus: 51 cm

SnowApple KOS ja Haikaranpesä

la 14.12.2005

Swheatie KOS ja Haikaranpesä

la 26.12.2005

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä

la 4.1.2006

Frida75, NKL

la 14.1.2006

susumi, NKL

la 15.1.2006

Lene74

la 25.1.2006 Naistenklinikka

Olivera

la 29.1.2006, Naistenklinikka

Suiza

la 29.1.2006 , Kättäri (KOS)

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Sivut

Kommentit (87)

täällä sitä vetelehditään... aamulla oli neuvola ja paineet siinä rajoilla, ettei nyt vielä NKL:lle lähdetä, mutta ei kovin matalatkaan, muuten kaikki kyllä ok. Vauva on vieläkin ihan irti, ei kiinnittynyt- minusta kaikki povaa yliaikaisuutta ja pitkää synnytystä...Yrittivät etsiä mulle verenpainemittaria kotiin lainaksi, mutta ei ollut yhtään jäljellä, joten sanoivat että voin käydä siellä aulassa itse mittaamassa muina päivinä, terkkari mittaa kaksi kertaa viikossa.

Sain eilen tehtyä kasvissosekeittoa ja tex-mex-pataa pakkaseen ja viikonloppuna aion vääntää lisää ruokia (laatikoita). Kiitos vaan Toukkis vihjeistä. Nyt on yksi DVD vuokrattuna, jos jaksaisi keskittyä se katsomaan ja pari kirjaa hain kirjastosta.

Susumi, jos vielä jaksat ja olet kokonaisena, haluasitko käydä ' kahvilla' (en siis itse juo enää kahvia ;O)) Columbuksessa joku päivä kun sulle sopii? Jotain pientä ohjelmaa pitää yrittää järjestää joka päivä, vaikka enimmäkseen vaan levätäänkin, muuten leviää päänuppi tähän makoiluun.

Frida on varmasti tositoimissa kun nyt ei ole aktiivisen kirjoittelun jälkeen kuulunut pihaustakaan.

Anoppi oli kuulemma innostunut ostelemaan vauvalle vaatteita TK-Maxin (se on eräänlainen designtavaran ylijäämävarastokauppa, josta tein itsekin tosi kivoja löytöjä edullisesti) alesta kun nyt saatiin melko varma arvio sukupuolesta. Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä tulee, toivottavasti on ostanut jo isompia vatteita, näitä pieniä taitaa olla riittävästi...

ok, palaillaan taas asiaan,

Olivera 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en pysty nyt lukemaan koko pinoa koska tyttö imee tissiä ja makailen sängyllä ja voin käyttää vain yoista kättä.

kotiuiduimme tnään nkl.lta. saimme 9.1. rv 39+1 pienen tytön joka terve ja nin suloinen että kyyneleet loiskuu. 2835g, 47 cm ja 35,5 cm. tuon ihanampaa ei voi olla. synnytys ei ollut kamala. pioenellä sokerit matalAT JA sitten kellastui joten vietti sinivalossa eiliseen. nyt kaikki hyvin, elämä muuttunut täydellisestui ja väsyneitä olemme unta saa 2 h pätkissä silloin tällöin....

tulken kertomaan lisää paremmalla ajalla. listan voi päiviyttää osaltani

onnea kanikalle pojasta!!!! ihanaa. ja olenkol jo onnitellut sonjaa? pää ei toimi

frida rv 0+0 ja tyttö 5 vrk

ei meidän vauva sentään mikään jättiläinen ole..painokertymästä voi ottaa yhden nollan pois

t.,Kanika ilman vauvaa ja läppäriä vatsan päällä

Ilmoittaudunpa vaan ettei kukkaa mittää luule.... ;)

Onnea Kanikalle & perheelle! Kuulostipa varsinaiselta unelmasynnytykseltä jos niin voi sanoa. Ja kun kerran voisit mennä vaikka heti uudelleen. :)

Mitenhän Oliveralle kävi NKL:llä? Nappasivatkohan sisään?

Tutanna, koita jaksaa supistelujen kanssa! Ajattele, kohta olet jo viikolla 31, nyt kun kärvistelet päivä kerrallaan, niin jokainen päivä on tosiaan kotiinpäin niin kuin RvaSukkula jo totesi. Itsekin olin saikulla just viikolla 31 ennenaikaisten suppailujen takia, tosin ne eivät olleet kivuliaita, muuten vaan ikävän tuntuisia. Lepäilet vaan ja annat miehen hoitaa kaiken.

Frida on TAKUULLA jo tositoimissa. Mie oon kade. :o)

Eipähän sitten muuta tähän aamuun... muutama pikkujuttu vauvaa varten pitäisi käydä vielä hankkimassa, mutta ne on toisaalta sellaisia mitkä ehtii hankkia syntymän jälkeenkin. Pitää katsella jaksaako lähteä kaupungille.

susumi

rv 39+2

Susumi, laitan sulle meiliä tuohon osoitteeseen. Maanantai käy kyllä hyvin, jos vaan itse olet kunnossa. Mulla on ma neuvola klo 10.15 ja sitten kampaaja siinä Kolumbuksessa klo 11.30. Sopisiko siis iltapäivä, kun tukkani on laitettu, n. 13.30?

Kävin nyt sitten itse mittaamassa paineeni siellä tk:n aulassa ja ihan ok tasolla olivat (128/81 ja 125/88, kaksi mittausta tein). Hyvä niin.

Kävin tänä aamuna hammaslääkärissä toistamiseen, nyt hakemassa purentakiskon ja samalla putsasivat. Todella hyvää palvelua Mellunmäen hammashoitolassa :o) Kerrankin saa julkista kehua. Hml vielä etsi mulle ensi viikoksi ajan sen yhden pienen reiän paikkaukseen ja sanoi ettei sitten tarvitse vauvan kanssa lähteä ramppaamaan, niin tehdään alta pois :o).

Nyt sitten vetelehtimisviikonloppu edessä, mitähän sitä keksisikään...

Huomenta,

Mikä siinä on kun saisi nukkua niin ei nukuta. Tosin remonttireiska aloitti alakerrassa klo 8:30 joten heräilin siihen kolinaan. Ensimmäisen kerran heräsin klo 6:30 kun naapurissa jokin kolahteli. Muuten olenkin saanut nukkua yöitäni aika lailla rauhassa. Noh, vessassa juoksen ehken 3-4 kertaa, mutta uni tulee kyllä heti sen jälkeen joten ei se niin kovin haittaa.

Voi Tutanna, jaksamista sinulle! Olet kuitenkin viikoissa jo turvallisella puolella ja vaavi niin iso, että kaikki mahdollisuudet hänen selviytymiseensä ovat olemassa, vaikka hän syntyisi tänään. Ajattele vaikka niin, että jokainen päivä jonka vauveli pysyy sisällä, on voitto ja bonusta vauvan tulevaisuudelle. Kollegallani oli muuten aivan samanlainen tilanne viime vuonna. Hän joutui jäämään sairaslomalle 3½ kk ennen laskettua aikaa, eikä häntä enää töihin laskettu suppareiden vuoksi. Sitten lasketun ajan tienoilla hän tuskaili, että saisi tulla jo! Siinä vaiheessa sitten siivottiin, leivottiin, kannettiin puita liiteriin, yms. jotta synnytys olisi käynnistynyt, mutta mitä vielä, ylihän se meni ainakin sen 10 päivää!!! Eli noin voi käydä sinunkin tapauksessasi.

Reenit menivät eilen ihan hyvin, mutta yllätyin kuinka raskasta seisominen tässä tilassa on. Tauolla onneksi eräs HKO:n naissellisti patisti minut pyytämään roudaria toimittamaan minulle korkean jakkaran siihen nurkkaan, jossa seison. Loppuharjoitukset sitten istuskelin sillä. Katsotaan saisinko seisottua itse konsertissa laulettavat pätkät.

Tänään pitäisi mennä tunniksi vahtimaan veljenpoikaa, Joona 10kk. Äitinsä palasi eilen äitiyslomalta takaisin sorvin ääreen ja veljeni menossa työhaastatteluun. Elää pätkätyöläisen arkea. Mutta toivotaan että saisi kyseisen äitiysloman sijaisuuden, työpaikka nimittäin olisi mukavan matkan päässä heidän kotoaan.

Mukavaa tiistai-aamua kaikille! Onkohan Frida päässyt jo tositoimiin, kun ei ole hänestä mitään vähään aikaan kuulunut? Ja missä Suiza?

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (36+4)

Äiti soitteli että joutaisi huomenna päivällä kiertelemään kanssani kirppiksiä kun on saikulla sekin. Niinpä lähdetään aamusta jo katselemaan tarjontaa. Oli huomannut kuulemma jonkun käsikäyttöisen rintapumpun jossain nurkassa neljällä eurolla. Mitä ne yleensäkin maksaa, kannattaisikohan tuolla hinnalla jo ostaa...? Siinä oli kuulemma joku pieni pullo samassa, merkkiä ei muistanut. Olishan se varmaan parempi kuin ei mitään, en tiedä...

Vauveli on tänään sitten ollut koko päivän ylösalaisin, tunkee pyllyään ja varpaitaan tuonne kylkiluihin ja palleaan ihan kunnon volyymilla, auts. Vessassa olen myös saanut rampata koko päivän, painaakohan vauvan pää rakkoa tai jotain.

Mutta mikä ihaninta: ei ainuttakaan supistusta koko päivänä! :) Olo on ollut niin levollinen, että luulen senkin vaikuttavan asiaan. Tieto siitä ettei ole mitään hätää on vienyt ISON stressin pois. En tiedä, saattaahan olla että on vain tyyntä myrskyn edellä... ;)

Eipä tässä ihmeempiä taaskaan, lähden tästä suihkuun ja sitten Kotikatua katsomaan. Ciao!

s

ja miehellesi pienen prinsessan johdosta!!! Jatkoit sitten tyttölinjaa :) Me täällä jo kovasti odoteltiinkin sun kuulumisia, ja sitähän se nettihiljaisuus tiesi, että tositoimissa olit :) Tulehan kertoilemaan lisää, kun ehdit/jaksat.

Kyselin aikaisemmin niistä rintapumpuista.. ja lisäkysymystä pukkaa: ovatko ne Aventin pumput ostettavissa ainoastaan jostain lastentarvikeliikkeestä? Niin ja sen hinta? Kiitti taas.

Tännekään ei mitään uutta, paitsi että tänään oli viimeinen työpäivä!!!! Liityn siis äitiyslomalaisten joukkoon, mahtavaa !

-Rudis 32+3

Täytyy yrittää ottaa vinkeistäsi vaarin. Tuo nukkuminen vaan on nyt vaikeaa- mielentila on ylivirittynyt ja unet on sen ja vessareissujen ja puutumisen vuoksi maksimissaan 2-3 h pätkissä. No, kiva kuulla että elimistö sitten synnytyksen jälkeenkin tottuu kaikenlaiseen.

Olivera 37+6

Piti ihan tulla tänne itkemään, kun oli niin vaikea ilta... Kävin autolla äidin luona piipahtamassa, ja tie oli sellainen muhkurainen jäästä ja lumesta. Tärinä sai sitten aikaan koko illaksi kunnon supistelumaratoonin. Ensimmäistä kertaa ihan kellosta katsoin niiden väliä, kun tiedän tänään lääkärin sitä kysyvän, ja väliä oli 5-15min ja sitä iloa kestikin sitten kolme tuntia... Itkeä vollotin sitten sängyssä että tämä vauva ei voi millään pysyä sisällä maaliskuun loppuun asti kun tämä on näin hankalaa. Supparit oli tosi napakoita, jonkun mielestä olisivat ehkä jopa kivuliaitakin, oma kipukynnys on sen verran korkea etten oikein osaa sanoa oliko se todella tukala olo varsinaisesti kipua. Vihloi ja kunnon paineen tunne oli ainakin.

Olin sitten lopulta kuitenkin nukahtanut itkuuni, joten kaipa ne supparitkin siitä on rauhoittuneet kun sain nukuttuakin. Miesrukka on ihan hämillään myös kun ei voi oikein auttaa mitenkään. Auttaahan se muuten arjessa vaikka kuinka, esim. eilen tarjoutui sitomaan kengännauhatkin ettei minun vaan tarvitsisi liikaa kumarrella jne. :)

Nyt tässä odottelen sitä lääkäriaikaa pelonsekaisin tuntein. Kun neuvolassa " peloteltiin" että voi joutua osastolle makaamaan jos tilanne pahenee... Eikö ole olemassa jotain supistuksia hillitseviä lääkkeitä tms? En nimittäin kyllä vähässä kummassa haluaisi sairaalaankaan mennä, mieluummin kotona kun tästä on kuitenkin muutaman minuutin matka sinne jos hirmu hätä tulee...

En tiedä, ei nyt löydy kovin positiivisia ajatuksia tähän aamuun. Taidan lähteä suihkuun ja sitten köllöttelemään sohvalle. Tulen sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi.

Mukavampaa päivää odotellen,

susanna 29+1

.. kaikille muillekin suloisen nyyttinsä saaneille! En ole ehtinyt palstaa kauheasti lukemaan, joten olen ihan pihalla tapahtumista.

Minä tilasin itselleni Kanga-repun, kun luin lonkkalastasivuilta, että sitä voi pitää lastan kanssa ja sainkin siihen ihan ohjeet miten lastalasta (heh, hauska sana) voi siinä kantaa. Ja sitä tässä nyt testaillaan, helppo ainakin on pukea päälle, kun alkuvaikeuksien jälkeen tajusin mitenpäin se puetaan. Neiti näyttää viihtyvän hyvin, vetää sikeitä autuaasti...

Toivon, että koiran ulkoilutus sujuisi tämän kanga-repun kanssa myös hyvin. Vaunujen kanssa ei mitään toivoa hetkeen meidän riiviön kanssa... Toto on suhtautunut hyvin Iirikseen. Ensimmäinen kohtaaminen oli liikuttava. Iiris oli minulla sylissä ja toto tuli häntä heiluen katsomaan ja varovasti nuolaisi Iiristä poskesta. Muutaman kerran Iiris on saanut myös kunnon korvapesun vehnämäiseen tapaan :))) Ainoastaan silloin, kun iiris itkee vaihtaa toto välittömästi huonetta, taitaa ottaa korviin...

Mies menee maanantaina töihin, joten paluu arkeen tapahtuu hiljalleen. Niin, sen verran vielä, että minulla sektiohaava on parantunut hyvin ja olen ollutkin tyytyväinen, että päädyin sitten pähkäilyjen jälkeen suunniteltuun sektioon.

Terveisin Swheatie ja Iiris

... mutta kirjoitan silti. Kiitos ensinnäkin hierojavinkistä Toukkis ja Sukkula, ja Kariniemen kananpoikareseptistä kerroin myös miehelle. Toukkis, teidän nukuttamistaktiikka vaikutti loistavalta, täytyypä muistaa kokeilla. (Jos siinä vaiheessa pää enää toimii.)

Meillä oli eilen Oliveran kanssa samat kuviot kokkauksessa, mäkin tein kasvissosekeittoa. En tiedä johtuiko sitten siitä se uskomattoman valtaisa närästys/polte joka siitä seurasi. Koko yön nukuin korkeilla tyynyillä tuettuna eikä tänääkään ole maistunut närästykseltä mikään (paitsi suklaakonvehdit joita joka oli tuonut töissä kahvipöydälle - suklaata ja muuta makeaa menee mulla määrättömästi). Ihan kauheaa. Olikohan se se lanttu siellä joukossa, eikös se ole erikoisen huonosti sulavaa...

Todellakin Fridan on pakko olla jo sairaalassa, malttamattomana odottelen kuulumisia!

KIITOS! vielä kaikille sf-mitoista ja muusta rauhoittelusta vauvan koon suhteen, se on auttanut koska olen ollut ihan luottavaisella mielellä viime päivät, ts. en ole ajatellut koko asiaa! Lähes joka päivä kyllä kuulen ' pieni vatsa' -kommentin, mutta nyt ihmiset ovat alkaneet kuitenkin huomata töissä että lisääntymistä on odotettavissa - hiljaa hyvä tulee.

Kirsi, meillä ei ole ollut hikkaa havaittavaissa. Innostuttiin teidän Katinkulta-suunnitelmista niin että itsekin ryhdyttiin sellaista viikonlopua suunnittelemaan. Olen ollut kerran Katinkullassa ja tosi viihtyisä kylpylä se oli. Rentouttavaa viikonloppua siellä!

Nyt mies laittoi kylpyveden valumaan, vetäydyn sinne joko sudokun tai vauvalehden kanssa, ja miehen. Mukavan lämmintä muuten ulkona.

Jaipur 27+

ps. Laitoin tänään vahaa hiuksiin, ihan kauhea tahmakasa.

minäkin olen miettinyt rintakumien, maidonkerääjien ja rintapumpun pesua ja keittämistä. Naapurissani asuu nainen, joka työskentelee lastenklinikalla hoitajana. Hän kertoi keittäneensä omiaan melko harvoin ja pesseensä välineet aina käytön jälkeen. Olen sitten itse tehnyt kompromissin: Pesen jokaisen käytön jälkeen ja keitän iltaisin. Rintakumeja en ole tällä viikolla enää tarvinnut, mutta edellisen kahden viikon aikana nimenomaan yöllä. Näin ne olivat iltakeittämisen jälkeen puhtaat :)

Beibi kyselit äänestämisestä. Meillä mieheni kävi jo ja minä aion käydä tänään. Teemme koko perhe vaunulenkin Päiväkummun koululle, jossa annan ääneni ja mies sitten kärryttelee tytön kanssa pihalla. Minulle ainakin äänestyvalinta on superhelppo.

Hip hei muuten, viime yönä ei itketty eikä puklailtu!

Kohta siis lähdemme ulos.

Katja ja kolmeviikkoinen joulutyttö

Kanikalle pojasta. Synnytyksesi kuulosti melkein mukavalta tapahtumalta :o) Kiva kuulla tuollaisistakin kokemuksista.

Jospa se poikabuumi tästä nyt alkaa ;o) - saas nähdä miten käy...

Kävin aamulla hammaslääkärissä tarkastuksessa ja kerrankin oli ripeää toimintaa- tehtiin kiirellisesti tarvitsemani purentakiskon muotit heti saman tien ja saan ne jo perjantaina uudella käynnillä- antoivat minulle särkyajan! 10 pistettä ja papaukaijamerkki- iolin aivan ällikällä lyöty! Muuten hampit koht hyvässä kunnossa, yksi pienen pieni reikä, jonka hml sanoi voivan odottaa hoitoa synnytyksen jälkeen. Joka tapauksessa siihen ei saa iakaa ennenkuin maaliskuulle.

Iltapäivän puolella on sitten RR tsekkaus, täytyy nyt lepäillä tällä välin jotta paineet olisivat kohdallaan eikä tarvitsisi uusia käyntiä NKL:lle. Jos ne rupeavat olemaan jatkuvasti koholla, niin sitten siellä pitää juosta käyrillä parin päivän välein tai vaihtoehtoisesti ottavat sisään osastolle ja sitä en kyllä haluaisi- toisaalta vauvan turvallisuuden vuoksi tekee kyllä mitä vaan... onneksi se on kyllä vilkas liikkuu hyvin.

Käänneltiin eilen makuuhuone uuteen järjestykseen ja siitä tuli oikein hyvä. Vauvan sänky koottiin ja laitettiin paikalleen ja kaikki mahtuu huoneenseen hyvin (paremmin kuin uskalsin odottaa- tyypillisen uudehkon kerrostalon pieni makuuhuone), jopa yksi lepotuoli olohuoneesta siirrettiin sinne imetystuolikseni. Nyt vaan pitäisi vielä järjestellä tavarat ja pestyt vaatteet lipastoon ja pakata sairaalakassi.

Olivera 37+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat