Seuraa 

Kirjottelinkin jo vahingossa tuonne viikonlopppu pinoon, kun se niin luontaisesti tuli siihen lukemisien lopuksi ja nyt vasta tajusin, että tänäänhän on maanantai... eli käykää sieltä lukemassa kuulumisia, mutta jatkellaan nyt kuitenkin tähän uuteen pinoon niin kaikki löytää!

Manteli 14+2

Sivut

Kommentit (51)

Mulla oli tänään viimein eka neuvola, aina sitä dottaa yhtä suurella innolla vaikka melkeinpä jo rutiinia meikäkäiselle. Eipä siellä mitään kummempaa tehty taivasteltiin painon nousua edellisen raskauden alkuun verrattuna. No huomenna np-ultra, joten siellä selvinnee enemmän. Minä kans yrittänyt hillitä osto vimmaa, vaikka mieli tekisi kaikenlaista. Kuopukselta on kyllä niin hirmusti vaatteita, ettei mitään tarvis edellyttäen, että tämäkin tyttö. Varastoissa ei oikeistaan mitään mitään pojalle pukis. 2jenni2 mistä sait niitä harsoja, jos ei ole suuri salaisuus. Meillä melkein perus jutut vauvalle on kun neiti vasta 2v etten ota äitiyspakettia. Mutta harsot heitin pois kun olivat niin nukkavieruja ja tuossa vauva kaupassa jossa joskus tulee käytyä ne harsot on niin isoja ja tumppusia ettei oikein innosta.

Mulla kans vointi alkaa parantua. Muutamana päivänä päässyt sängystäkin jo kahdeksan jälkeen, kun ensi viikot olen tyttö kainalossa vetänyt sikeitä kymmeneen. Jospa tuota innostuis käymään oikein vähän pidemmällä kävelyllä kun virta lisääntyy, että sais tuon painon nousun pysymään hanskassa

Kotiuduttiin tuossa pari tuntia sitten. Sen jälkeen lähti joulukuusi rappusille ja kohta vien sen lampaille syötäväksi. hyvin menee kierrätykseen ;)

Mulla on ollut ihan sairaan kipeä maha nyt kahden-kolmen päivän ajan! En todellakaan ole varma, onko se sitten jotain ummetusta vai mitä, kun tuntuu, että mitään ei tule ulos eikä kohta enää mitään sisäänkään.. :( Toissayönä sattui mahaan ihan hirveästi! Onkos se umpisuoli vasemmalla puolella? Kun se sattuu vain tuohon vasemmalle! Taidan aamulla soittaa neuvolaan ja käydä varmuudeksi ultrassa, kun alkaa hirvittämään ettei mahassa enää olekaan kaikki Ok. Sen jälkeen käyn hakemassa jotain apua apteekista tähän tympeääkin tympeämpään. Ajattelin käydä samalla ne verinäytteet ja sen pissanäytteen antamassa, kun se piti tässä " joulun jälkeen" tehdä, mutta en ole vielä aikaisemmin kerinnyt.

Mutta nyt lähden käymään tuolla eläinten luona ja palaan asiaan vielä..

~suviande ja öttiäinen 15+2~

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Omassa navassa ei juuri uutta mut pakko kommentoida...

Mä tajusin niin et huggis olisi ohuempi kuin pikkuruu kantoliina, joku sanoi et se pikkuruu taitettais kahtia. En tiedä voin olla väärässäkin. Ja ymmärsin et sen huggiksen vois sitoa päälle jo valmiiksi, en tiiä miksei pikkuruuta voisi?! Luulen kyllä et tilaan netistä sen huggiksen , mut eka kokeilen pikkuruuta kun saan sen kaverilta lainaan.

Jollain oli oma hevonen... Mulla oli kans ja yhteistä taivalta meillä oli mun hevosen kanssa 11 vuotta. Esikoista kun odotin taisin ratsastaa peräti rv 18 asti tosin viimeiset viikot lähinnä käyntiä tai sit vaan kevyessä istunnassa. Hevoseni menehtyi tapaturmassa (en haluu siitä sen enempää mainita) kun odotin ekaani. Nyt sit vasta tokan lapsen jälkeen aloitin taas niin rakkaan harrastukseni ratsastuksen uudestaan, mut nyt lopetin jo joulukuun alussa.

Varasin muutes tänään ajan rakenneultraan 3D yksityiselle. Meillä ei ns. normaaliraskaudessa muita ultria alkuraskauden ultran jälkeen olekaan.

Netta ja Nöppönen 14+3

Joo luinkin Nett@ tänään josain, että ihan yleisestikin ihmiset alkavat näiltäviikoilta tuntea vauvan liikkeitä. Mutta minulle kuulostaa ihan heprealta, varsinkin tuo rv 12 liikkeiden tunnistus, kun minä siis tunsin esikolta ekat aivan hennon hennot liikkeet vasta sillon rv 21 ++. Eli ilmeisesti sitä ihmiset tuntee noita liikkeitä aika erilaisiin aikoihin... Mitän mä olen näin tunnoton??! :) Jospa nyt tuntisin liikkeet ähän aiemmin, kovasti ainakin koitan tunnustella ja kuulostella niitä, mutta pahemmin ei ole tulosta tullut....

Ummetuksesta. Mullakin on ollut kakka tosi kovalla tämän raskauden kans, jo nyt! Esikolta ei ollut mitään ongelmaa! Mutta avuksi olen keksinyt muutamia juttuja. Kannattaa syödä puuroa, ja oikein runaskuituista sellista, se puhdistaa suolistoa ja lisää ulos tulevan tavaran määrää :) Puuroihin, jogurtteihin yms voi myös lisätä leseitä, jotka ajaa samaa asiaa. Nyt keksin myö syödä vaihtoehtoisesti luumu pilttiä välipalana :) Tai bona merkkistä tuo hyvä luumu sose on... Aika hauskaa, kun tytölle on hirmu vähän noita pilttejä koskaan syötetty, mutta silti ostan niitä usein ihan vaan itseäni varten, ne kun ovat niin kivoja aamupalalla tai välipalana tms :) Varsinkin nyt raskaana ollessa ne on taas olleet tuon luumun lisäksikin suosiossa, kun on tehnyt mieli jotain hedelmäistä. Luumu pilttienkin sijaan voi tietysti ostaa myös ihan tavallisia tuoreita tai kuivattuja luumujakin, nuo piltit on vaan mun herkkua :) Ja sitten pitää juoda paljon, paljon ja paljon. Ummetus johtuu siitä, että ulosteesta imeytyy nyt kaikki nesteet entistä tarkempaan pois, kun nesteen kulutus on kasvavan sikiön myötä lisääntynyt. Että ei muuta kun ryyppämään arvon naiset, ihan vettä kuitenkin vaan :)

Suviande mitä eläimiä teillä muuten on? Kun aina mainitset niistä niin vähän, kerro lisää :) Terveisin eräs eläimiin hurahtanut. Hei, mitäs eläimiä kaikilla on?? Meillä on nyt vaan yksi kissa, valke kolli, jolla on silmät eriväriset. Multa kuoli vähän ennen tytön syntymää rakas kani vanhus ja kova kanikuume vaivaa.... Vaikka kukaan ei voi kyllä vanhaa kaniani korvata, se oli aivan omaa laatuaan tempperamenttinsä kanssa :) Olen jo suunnitellut, että ensi jouluna voistaisi ehkä toivoa Mimosalle joulupukilta paria pitkäkorvaa. Eikä ollenkaan itseäni ajatellen :) Sitten vois olla tämä pikkukakkonenkin sen ikäinen, että jaksaa hoitaa ja huolehtia parista uudesta karvaisesta otuksesta.

Nyt nukkumaan...

Tuo kantoliina-asia itseänikin kiinnostaa. Mulla ollut yhdellä kaverilla sellanen, joka näytti kyllä sitoessa vähän hankalalta. Puhuko joku, että olis joku sellanen minkä vois valmiiksi just sitoa, et jos haluukin sitten lennossa sen vaavin sieltä vaunuista kantoliinaan. Liina muuten tuntuis ainakin ajatuksena mulle sopivalta jutulta... saas nähä.

Jossain vaiheessa oli puhetta noista unista. Mulla ei oo hirveesti vielä vauvajutut tulleet uniin, mutta viime yönä näin sellasta unta että mies tuli kotiin kaks muovikassillista täynnä tuttelia ja mä yritin sanoa, että on kyllä vähän aikasta ruveta ostelemaan, kun ei oo vauva edes syntynyt, mutta se vaan että kyllä lapselle pitää ruokaa olla, jos sitä maitoa ei vaikka tisseistä tulekaan... Nyt joku tulkitsemaan sitten että onko tää jotain alitajuista imetyskammoa vai mitä? heh.

Joku muukin puhu että olis muutto vielä edessä keväällä. Toivottavasti meilläkin. Kovasti halutaan oma isompi ostaa, kunhan tän edellisen asunnon remontit on valmiita niin voidaan sitten myydä kunnon hinnalla. On siis täsää taloyhtiössä ollut putkiremontti, ei me ite kyllä mitään hirveen käteviä käsistämme olla. Haluttaskin ostaa jotain ihan isovanhempien läheltä, jossa olis isot remontit tehty, että enintään maalailua tai jotain laminaatin laittoa täytyis ite harrastaa. On ne vaan kauheissa hinnoissa noi kolmiotkin täällä Helsingin alueella.

Ja nyt tenttikirjojen pariin! Manteli 14+3

Eipä täällä sen kummempaa, hirveä flunssa ja kakkosen unikoulu menossa vrk 3.. huhhu.. viime yönä tuli sitten ruhtinaalliset 3,5 tuntia nukuttua...

Netta: miten teillä hoidettiin unikoulu (ennen kun katkes?) Tunnen olevani maailman suurin hirviö, pikkunen kun huutaa niin sydäntäsärkevästi..

Palailen huomenna tai yöllä...

maryanne rv14

Pika pinoutuminen ennen kuin hautaudun peittojen alle nukkumaan.

Väsymys painaa edelleen, mutta ökäolo alkaa jo pysymään aisoissa.

Eilen tuli maagiset 12 viikkoa täyteen viimeistään. Vielä en osaa huokaista helpotuksesta. Ehkä ensi viikon neuvolan jälkeen kun/jos sydänäänet kuuluu. Ultrasta on kuitenkin jo yli kolme viikkoa aikaa. Maha kyllä pömppää jo ihan mukavasti eikä mitään muutakaan syytä ole panikoida, mutta mutta....

Nyt nukkumaan kun vielä ehtii ennen kuin poika herää.

Kinkku ja jokunen 12 +1

Täällä herättiin tänään vasta yhdeltätoista. Himputti, pitää saada rytmejä vähän tasaisemmiksi.

Paha olo yllätti taas, meinasin tuohon olohuoneen ja eteisen välille antaa ylen.. Eikö tämä koskaan lopu..?

Vauvalle en ole ostanut kuin hauskat harsoliinat. Löysin yhdestä netti-putiikista kuviollisia harsoja ja ne piti tilata. Muuten en ole ostanut mitään vaatteita, kun en niitä valko-kelta-beigejä halua yhtään enempää, esikoisesta jo ihan tarpeeksi. Silläpä kysyn nyt helmikuussa tulokkaan sukupuolen ja jos on tyttö niin ostan vaatteita, mutta jos poika niin hänelle on kaapit täynnä ihania pikku vaatteita :)

Tuli mieleen, että onko teillä vielä mietitty kummi asioita? Me ollaan, kun noita ystäviä ei ole liikaa, eikä sellaisia sukulaisia joita voisi pyytää.. Joten siitä meinaa oikein kunnon ongelma muodostua.. Onhan tässä aikaa juu, mutta kun tietää jo etukäteen ettei tule olemaan helppoa. :/

Mutta nyt poistun taas, päikkäreille ja sitten hakemaan lasta tarhasta.

Terkuin Jenni ja X 15

Eli Niinaemolle liikkeiden tuntemisesta ja

MARYANNElle unikoulusta, sorry....

Meillä oma unikoulu soveltaen tassuttelua ja huudatusta. Alkuun yritin aina sänkyyn silittelyllä ja tutti suuhun menetelmällä ja jos ei se auttanu niin otin syliin johon nukahti ja takas sänkyyn. Mut ei nääkään pitkälle auttanu vaan heti heräs kun laitoin takas sänkyyn ja homma meni niin et otin vaan viereen jotta saisin edes hieman nukuttua itsekin. Ja viereen otto olis ihan ok mutkun se oli monesti jo alkuyöstä. Jos siis ei nämä hellät konstit auttanu niin sitten annettiin huutaa omassa sängyssä, en katsonu kelloa mut ehkä 5 min -10 min maksimissaan vaikka oma sydän kyllä meinas joka huutoon särkyä ja aika tuntui puolet pitemmältä. Ilman miestä ei kyllä onnistu kun itse olen heti menossa vauvan luo ja mies yrittää roikkua jaloissa! Ekana yönä huusi ja ravattiin luona noin kahden tunnin ajan ja sit lopulta nukahti kun laitoin kyljelleen ja silittelin ja tutti suuhun. Toka ja kolmas yö oli jo parempia mut sit seuraavana mä olin jo niin väsy et otin vaan viereeni ja sitten tosiaan alkoi hampaita tulemaan ja kitinää siitä syystä. Pitäis vaan loppuun asti pitää pää kovana. Itse en sit saanu nukuttua kun ei vauva ollukaan vieressä ja odotin vain hereillä et millon herää. Meillä helpotti se et jouluna itse kakkonen lopetti yösyötöt, kiitos raskauden ansiosta muuttuneen maidon maun. Esikko nukkui 6 kk-7 kk yöt omassa sängyssään kiltisti joten tää on ihan uutta ja kakkonen taitaa olla mamman poika eli äiskän kainalossa uni maistuu parhaiten! Omaan huoneeseen kakkonen siirrettiin kans jouluna parempien öiden toivossa.

En tiedä oliko tästä mitään apua.

Mut nyt taidan lopettaa mun romaanin kirjottelun ja säästän pinossa tilaa muidenkin jutuille!

Netta

Sorry tää mun viestini ei kuulu tähän teidän pinoonne,mutta...Aattelin että täältä sä ehkä mun viestin löydät,kun oon huhuillu sua useamman päivän ajan otsikolla Nett@:),mutta on sit menny vissiin aina SULTA OHI..Käy lukeen mun kuulumisiani sieltä :)

Työkkäriin tuli ilmottauduttua ja koluttua Tiimarin alennusmyynti. Työkkäri kirjoitti koneelle, että äitiyslomalle keväällä, eli eivät tarjoa töitä (jee!) ja lapsille löytyi reput á 2¿. Ei paha reissu lainkaan ;)

Sain jo ekan tekstiviestin, että minua oli kaivattu työpaikalla. Kaverini tekee yhteistyötä meidän puljun kanssa ja oli aamulla käväissyt siellä. Saa nähdä mitä sitä keksii kun lomat aikanaan loppuu, tiedä vaikka vaihtaisi alaa kokonaan. En taida vieläkään olla iso ;)

En ole vielä ostanut vauvalle mitään. Rattaat saadaan sukulaisilta. Turvakaukalo/-istuin pitäisi löytää, edellinen on vuodelta miekka ja kilpi. Niin ja pinnasänky! Pitänee kattella neuvolan seinää ja paikallislehden kirppistä. En ota äitiyspakkausta, vaan pistetään äidin kanssa tehdas pystyyn, jos ei poistolaareista ja kirppiksiltä vaatteita löydy. Mulla on vieläkin tallessa esikoisen puku ja makuupussi. En vain ole raaskinut luopua niistä :) Tekisi jo mieli lähteä tonkimaan alelaareja, mutta ei vielä... Sitten vasta kun rupeaa lumet sulamaan...

Vielä tiedoksi, että yhdet tuplarattaat odottaa varastossa uutta omistajaa!

Heddastiina 14+3

Mulla on sit se ultra tiistaina 10.1. klo 12.30... joten tulen kertomaan et mitä näkyy... ainakin viikko sitten kuului sydänäänet! ihanaa!

Jaja: meillä on samana päivänä ultrat! hauska sattuma!

Terve,

työt alkaneet kankeasti pariviikkoisen Egyptin-matkan jälkeen. Jennikö teistä sinne on pian lähdössä? Hyvää matkaa! Ja kysy toki, jos joitain vinkkejä saisi sinne olla. Joulun tienoilla siellä oli tosi kylmä, mutta toivottavasti sää suosii teitä, ja niille kesävaatteille on todella käyttöä.

Pahoinvointi ei mulla ollut koskaan paha, mutta nyt sekin lie helpottanut. Kumma olo, kun taisi matkalta tarttua mukaan joku mahatauti, turistiripuli. Mutta se yhdistyy hämmentävästi ummetukseen. Onko mokomaa kuultu? Maha kovalla ja turvonnut, mutta kun vihdoin jotain tulee ulos, niin lotisee vain pytyssä. Vinkkejä, mitä söisin tähän vaivaan?

Epäilen monivitamiinivalmiste LadyVita Plussan aiheuttavan/edistävän tuota ummetusta. Onko muilla kokemusta aiheesta?

Väsymys ei hellitä. Kaverit kehuskelevat tipattomilla tammikuillaan, että kun ei juo ja juhli yökausia, niin viikonloppuaamuisin ehtii tehdä vaikka mitä, kun ei pode krapulaa. No, mulla on tämä tipaton vielä päälle puoli vuotta - kuten varmaan suurimmalla osalla teistäkin - mutta silti tekee vain mieli nukkua ja loikoilla niin pitkään kuin mahdollista.

Yritin tänään käydä ostelemassa mammavaatteita. Harmillista, ettei siinä h&m-myymälässä ollut enää yksiäkään (!) s-koon mahatilahousuja, vaikka muuten vaikutti kohtuullisen kokoiselta valikoimalta kaikkea. Eikä oikein tiedä, kuinka päin olisi, kun ei yhtään tiedä, minkä kokoisia paitoja pitäisi ostaa, ja joutuu menemään sovituskoppiin XS...L -kokojen kanssa, kun ei hahmota rintojensa todellista kokoa. Ennen käytin vain XS- ja S-vaatteita, ja nyt tahtovat M-koon paidat puristaa. En ole tavannut postimyynnistä tilailla, mutta nyt päättelen olevan aika aloittaa. Millä te siskot osaatte valita sovittamatta postimyynnistä tai nettikaupoista sopivankokoisia vaatteita? MissuMomista katselin, mutta olisiko muita viheitä vielä, mistä tilata hyvännäköisiä vaatteita?

Alkaa olla syytä palailla vielä töiden pariin hetkeksi. Iloisia päiviä!

kelleen 12+4

Kävin lääkärissä, kun eilen ei tullut mitään työnteosta, kun supisteli kipeästi heti kun jouduin jotain tekemään. Eli viimeviikon vaiva vain jatkuu (viime viikolla en ollut töissä). Otettiin pissinäyte nyt viljelyyn (viime viikolla se vain sticksattiin puhtaaksi, eikä laitettu labraan). Lääkäri totes että kohdunkaula oli lyhetynyt 2.5cm:n , mutta alunperinkään se ei ole ollut mulla kuin 3cm. SAvoi kuitenkin että on sepoikkeuksellisen lyhyt näillä viikoilla. Ihan siistiltä muuten vaikutti, ettei epäile tulehdusta. Torsataina sitten soittelen vastauksia ja päätetään miten pitkälle jatketaan tota sairaslomaa.

Nyt olen sitten levännyt tämän päivän. Aamuista mamma-joogaa lukuunottamatta. Jännityksellä menin kun en aikaisemmin ole joogannut. Tehtiin ihan perus venytys harjoituksia ja hengitettiin ja hymistiin. Lopuksi oli vielä rentoutusharjoitus. USkon siitä olevan jotain hyötyö synnytystä varten.

Nett@: Itse olen myös miettinyt noiden kahden kantoliinan välillä Hug a Bub on kyllä kivan näköinen, mutta Pikku Ruu on ohuempi, niin että voisi olla kesävauvalle parempi. Kovin kuumalla kelillähän vauvalle voi tulla tosi kuumat oltavat sinun ja kantoliinan välissä.

Eläimistä: MInulla on heponen, joka nyt muutti vuokraajan luokse, kun en enää pysty ratsastamaan. Sitten löytyy kaksi rotukissaa ja pikkuinen chihuahua-koiruli... joka tällä hetkellä vetelee sikeitä tossa vieressäni mieheni tyynyllä niin että vain tuhina käy. Saas nähdä miten mustikseksi se sitten ryhtyy kun vauva tulee taloon, kun on tottunut olemaan perheen vauva.

Eipä muut:) Jaksamisiin... (itse yritän nyt maltaa vain pötkötellä).

Ninni rv 15+6

Meri: Suositteletko siis sitä Hug a Bub kantoliinaa? ei se tosiaan varmaan kallein ole mut Pikkuruuta puolet kalliimpi ja mä joutuisin tilaamaan netistä joten vain kuvan perusteella olen tutustunut, kun ei kellään tutulla ole kokemusta. Se on vaan aika kätevän oloinen ja vois olla jo valmiiksi sidottuna jos tarviikin vauva vaikka kesken lenkin laittaa siihen.

Maryanne: Kakkosta kun odotin niin 12+ viikolla oli eka lääkärineuvola niin lääkäri tunsi kädellään vauvan alun masun päältä kohtua tunnustellessaan ja äkkiä otti mun käden ja laitto masun päälle ja mä tunsin kans! Aika uskomatonta mut totta! Oli kai tuuria et vauva siinä otollisessa kohdassa ja olin kyllä aika hoikassa kunnossa ennen kakkosen raskautta.

Kai niihin liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa myös kohdun asento, istukan paikka ym. Mut en usko et on mun kuvitelmaa et tuntisin liikkeitä, semmosta hentostahan se on mut kuiteski. esim. illalla kun makoilen katsoon telkkua ja pääsee itse rauhottuun niin sillon tuntuu. Kai tääkin yksilöllistä. Ekaa kun odotin niin tais olla rv 18+ kun ekat liikkeet tajusin.

Meniköhän nimimerkit edes oikein?!

Olenkohan mä uhkarohkea kun ajattelin selviytyä yhdistelmävaunuilla (teutonia Y2K system) ja seisomalaudalla ja kantoliinalla? Tuntuu et kaikki hommaa tuplat. Meidän vaunuihin ei kai saa sisaristuinta ei ainakaan teutonian, vois tietty olla et muun merkkisen sisaristuimen sais viriteltyä. Meillä siis esikko vauvan syntyessä 4v, kakkonen 1 v 2kk . Esikko käveli jo 1 ½ v yllättävän pitkiä matkoja ja tää kakkonenkin nyt jo kävelee tuen kanssa (nyt 8kk) joten luulen et oppii ajoissa kävelemään. Esikko käveli 10 kk. Autolla mennään kauppaan ym kauemmas, mut koiralenkkiä tehdään kyllä vaunuilla ja puistoon joka on kyllä lähellä. Ajattelin et vois vaunuissa olla ratasosa joka menee kyllä aivan makuuasentoon eli vauvakin voi olla ja sit jos kakkonen väsyy seisomalautaan tai ei kävele niin vaihdan lennossa niin et vauva liinaan ja kakkonen ratasosaan. Onko älytöntä? Ei kai siinä ole pahin vaihe kuin se kesä muutama kuukausi, ei viitsi enää sijoittaa tupliin.

Ilmoitin tänään töihin uudesta äitiyslomasta ja hyvin asian meidän johtaja otti. LOppuviikosta menen kertoon itse sitten työkavereilleni, voi olla hyviä ilmeitä...

Mäkään en ole ostanu vielä mitään vauvalle kun ei mitään oikeestaan tarviiskaan. Sit jos sukupuoli rakenneultrassa selviää niin ajattelin jotain uutta vaatetta ostaa, jos poika niin ei juuri mitään tarvitse niin hyväkuntoisia vanhatkin vielä on. Mut jos tyttö niin sit joutuu enempi ostaa, pikkuvauva vaatteet on kyllä aika neutraaleja meillä mut kyllä jotain vaaleanpunaista pitäisi olla. Suurempi todennäköisyys kyllä on et meille tulee kolmas poika!;) Mä kans ajattelin ostaa pari kuvioharsoa esim vaunuun. Jostain kuulin löytyisikö Stockalta, en oo varma kun ei täällä meillä stockaa ole...

Netta ja Nöppis

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat