Vierailija

haavan sidonta/tukemishoitoon??Mistä saisi napakan tukiliivin tms??Riittääkö esim huivisidonta?Mikähän lie suositus, että sidonnalla ei estä haavan parantumista tai aiheuta hallaa jos liian aikaisin aloittaa, vai saako heti sairaalasta kotiuduttua pitää jotain kureliiviä tms???

Kuka itse on tehnyt näin, kokemuksia?

Kommentit (10)

Sorry ap, ymmärrän paremmin nyt mitä ajoit takaa tämän viimeisen kirjoituksesi jälkeen. Kysäsepä lääkäriltä kun menet sairaalaan. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä he sanovat asiaan, voiko tuollaisella edistää lihasten palautumista.

Tule kertomaan sitten terveiset! Ja onnea sektioon!

t:nro 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

saat asiantuntevaan neuvoa neuvolasta tai synnäriltä.

huomioi myös se, että se haava on kipeä, ja on vielä kipeämpi, jos oikein alkaa siitä kohtaa painamaan tai haava on puristuksissa.

Sen kanssa täytyy olla tarkkana, ei mitään kureliivejä, vaan ihan normaali haavan hoito riittää vaikka tunne on se että haava ratkeaa. Oootahhan kun tikit poistetaan.....

on ennaltaehkäisevästi kysellä vinkkejä, sillä haluan vatsastani suht normaalin, en mitään älytöntä pömppöä muistoksi. Koskapa vatsalihas treenejä tai muutakaan liikuntaa ei voi aloittaa pariin kuukauteen (?) niin ajatuksenani on tukea lihaksia ja kudoksia, että ne palautuisivat paremmin kuin se että ne roikkuu. Olen vasta menossa sektioon, joten saanen kyllä riittävät hoito-ohjeet mukaani. Ajattelin vain sitä ennen kysäistä onko saitilla vinkkejä tms.

AP

kolmas edessä

ja parhaaksi jutuksi alkuviikkoina (sanotaan ekat 3 viikkoa) olen todennut puuvillaiset, tukevat mutta joustavat, lähes napaan asti tulevat alushousut. Sen jälkeen voi sitten tukea/puristaa vatsaa muutoinkin, mutta alkuun napakka, mutta joustava alushousu on ollut ihan ehdoton!

Kyllä se pysyy kiinni kun otat rauhallisesti ja et nostele mitään muuta kun vauvaa. Kyllä sinäkin sait sairaalasta ohjeet mukaan; ilmakylpyjä ja suihkuttelua.

En ymmärä olitko ihan tosissasi tässä, miksi luulet että haavaa pitää tukea jotenkin erityisesti? Vai sattuiko sinulle jotain sektiossa jonka takia olet saanut erityisohjeet?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat