Vierailija

Saako yh soskusta rahaa, jos mies ei maksa elatus maksuja. Ja valtio ei maksa niitä.

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos mies ei suostu maksamaan, kunta maksaa minimisumman elatustukea, joka voi olla myös alempi kuin mahdollisesti aiemmin sovittu elatusapu. Kunta taas puolestaan ulosoton kautta perii rahat mieheltä. Eli ellei isä ole oikeasti varaton, hän maksaa joka tapauksessa. Tosin jättämällä maksamatta hän saattaa joutua maksamaan vähemmän.

Ajattelin ottaa 2 lasta mukaan ja muuttaa pois aviomiehen luota. Mutta kun en haluaisi mieheltä elatusmaksuja, enkä hakea niitä kunnalta. Niin auttaako sosku mua, vai vaatiiko ne että elatusmaksut maksetaan?

Jos mies ei maksa elareita, olet oikeutettu saamaan kunnalta elatustukea.

Lapsen oikeudesta kyse. Lastenneuvojalle vaan mars tekemään elatustukihakemus.

Lainaus:

Saako yh soskusta rahaa, jos mies ei maksa elatus maksuja. Ja valtio ei maksa niitä.

Siihen on jokainen oikeutettu, jos toine osapuoli ei maska elatusmaksuja. Elatustuen saa vielä takautuvasti, itse sain kahdelta vuodelta elatustuet takautuvasti .

Tiedän tämän ja sitä ei kerrot...

Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ottaa 2 lasta mukaan ja muuttaa pois aviomiehen luota. Mutta kun en haluaisi mieheltä elatusmaksuja, enkä hakea niitä kunnalta. Niin auttaako sosku mua, vai vaatiiko ne että elatusmaksut maksetaan?

Yhteiseen kotiin jäävän miehen kannattaa sitten pitää lähivanhemmuus itsellään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat