Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

Onnittelut meiltäkin JS:lle.

Meillä pikkuinen teki sitten ensimmäisen junamatkansa omiin ristiäisiinsä Pohjanmaalle täältä Espoosta. Junamatka ja koko matka meni todella hyvin. Poika nukkuin heräten vain kerran sekä meno- että paluumatkalla syömään. Meidän vieressä istui Poliisi tv:stä se juontaja nainen, muistaako joku sen nimen? Ihmetteli vauvan rauhallisuutta ja kilteyttä. Itsellään kuulemma lapset ovat olleet levottomia ja junassakin pitänyt koko ajan kanniskella ympäriinsä. Olin ylpeä poitsusta. Meillä siis oli ristiäiset 7.1. Kastetilaisuus meni hyvin, mitänyt kummitätinsä sylissä meinas hieman kitistä, mutta rauhottui ja alkoi nukkumaan, kun minä sen sitten lopuksi syliini otin. Pappina meillä oli naispappi, joka piti kauan poikaa sylissä, halusin näin välttämättä. Tuli oikein mukava olo siitä, en ole ainakaan aikaisemmissä ristiäisissä nähnyt papin pitävän lasta sylissään.

Meillä nukutaan erittäin hyvin ja tankataan maitoa kahdesti yöllä. Tuttelia syödään vieläkin, niinkuin on alusta lähtien tehty, kun ei tuo oma maito riitä. Ekaks tissit tyhjäksi ja sitten tuttelia päälle =) On se älytöntä miten paljon nuo pikkuiset kasvaa, meilläkin viikossa muuttui totaalisesti niin koko kuin ulkonäkökin. Menomatkalla pikkuinen vaikutti vielä niin hauraalta ja särkyvältä ja tulomatkalla meillä olikin jo pikku poika matkassa, paljon jämerämpi ja hiuksiakin on otsalle alkanut muodostumaan (punertavia) =)

Huomenna olis Jorviin aika sen kaulapatin takia, mutta en tiedä pitäiskö perua se, kun ei ole muuttunut mihinkään kuukaudessa ja tuota flunssaa näyttää olevan oikein toden teolla liikenteessä. Kertokaa mitä te tekisitte minuna???

Meidän vauvelilla on ollut vähän " oikean rytmin" ymmärtämisvaikeuksia. Päivällä on nukuttu kuin tukki ja yöllä sitten valvotetaan naapureitakin.

Eli nukkumaan on menty vasta 02.00 aikoihin.

Nyt on jotain kummaa siis tapahtunut- ma-ti yönä poika nukahti 01. aikoihin ja eilen tiistaina jo 00.30 aikoihin oltiin sängyssä!

(nyt koputetaan puuta, ensi yönä kumminkin valvotaan muuten urakalla)

Muuten ei tähän talouteen kuulu ihmeempiä.

Nimi ukolle on vihdoin päätetty, kummien kanssa olen taistellut jo juhannuksesta. Tai siis itseni kanssa olen taistellut että kuka olisi hyvä kummi. Olisi niin monta hyvää vaihtoehtoa mutta mies on sitä mieltä että kolme on maksimi. En itsekään halua montaa kummia mutta..

Onhan tässä vielä reilu viikko onneksi aikaa.

Meillä on ristiäiset 22.1. ja kaste tapahtuu kirkossa.

Paljon voimia Romenalle ja koko teidän perheellenne!

kirjoitellaanpa taas!

10kaks ja ukko 6vkoa ja 4pvä

Ensi tiistaina sitten 2kk neuvola taitaa olla ukko kasvanut valtavasti, ainakin pituutta. Alkaa nimittäin vaatteet käymään pieneksi. Koko 68 ei enää olekaan NIIN suuri..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tyttö nukkuu päikkäreitä...kolmatta tuntia,harvinaista!Laitoin ensin ulos nukkuun,mut ei siellä viihtynyt kuin puoli tuntia ja sisällä kopassa nukkunut nyt loppuajan,vaatteita vaan oon aukonut ettei tuu liian kuuma.En ymmärrä miksei suostu nukkuun ulkona,paitsi kävelylenkeillä.Vaatetuksestakaan ei pitäis olla kyse kun ihan sama vaikka miten ois puettu...vinkkejä kaivataan.

Voimia Romenalle ja kaikille valvojille!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä neiti on nyt paremmin nukahtanut yöunille kun on syöttänyt sen 22-23.00 aikoihin ja sen jälkeen tiukka kapalo ja omaan sänkyyn...koputan puuta.

Neiti alkaa heräileen syömään...

Oli pakko tulla perumaan puheet.. Täällä sittenkin vauvakuume nostaa päätään. APUA ;)

Siihen ei ole kuin yksi ratkaisu.

Vähän pelottaa, jos mies lämpenee ajatukselle että mitenkä käy seuraavassa raskaudessa ja synnytyksessä.

Nyt päikkäreille ennekuin ukko herää.

kehityksessä on muuten tapahtunut hurjia.

Naurua tulee kun kutittelee jalkapohjista tai lepertelee.

Pää pysyy hyvin jo itekseen. Sängyssä möyrii ja myörii hullunlailla!

Jokeltelua on alkanut pikkuhiljaa myös kuulumaan.

Noh, lähdenpä tästä nyt sitten

10kaks ja kuu-ukko n.6vkoa

Pitkästä aikaa täällä taas..

Aika menee niin nopsaan nykyään, tuntuu etten saa mitään aikaseksi..

No joo, meillä vauva-arki sujuu ihan kivasti. pojalla alkaa hahmottua jo jonkinlainen rytmikin, aika lailla samoihin aikoihin nukutaan ja syödään.Tosin viime aikoina on ollut yhtä syömistä koko ajan:)

Meillä on ristiäiset lauantaina ja nimeksi tulee Juuso Emil. kakkupohjia pitäis alkaa tekemään ja miettiä vähän muitakin tarjoamisia. Eilen oli kastekeskustelu, pappikin vaikutti ihan mukavalle.

meillä ollaan vielä ainakin pysytty terveenä, ja toivon että pysytään jatkossakin. Vähn vauvan nenä on tukkoinen välillä, mut keittosuolatipoilla helpottaa.

Sekstailusta on ollu puhetta,meillä se sujuu entiseen malliin, ellei jopa paremmin:) Vajaan 3 vkon kuluttua synnytksestä aloitettiin. Ainoa asia on tuo kumien käyttö, joka vähän tökkii..Huomenna on jälkitarkastus ja siellä toivon mukaan keksitän hyvä ehkäsymenetelmä meille. Raskaaksi en missän tapauksessa halua enää tulla!! Meidän lapsiluku on ehdottomasti täynnä.

Tuosta tulikin mieleen että onnea js:lle plussasta, jaksamista ja paljon onnea matkaan!

Nyt poika " kutsuu" mua, eikun syöttämään...

äitykkä ja poikanen 8 vkoa

Onnea ensiksi js79:lle plussauksen johdosta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Meillä hymyillään nätisti, juttuakin yrittelee, mutta ei vielä oikeen tule. Liikkuminen ei onnistu mihinkään suuntaan eikä neiti vielä päätään nosta.... Ja edistys sekin että meillä kestovaipat toimii !!! Miten ihmeessä en oo aiemmin niitä kokeillu, ovat vaan sen verta luotettavia kun eivät falskaa.

Tänään oltiin taas perhekerhossa : me ei olla tosiaan vältelty ihmeemmin mitään kun on 5 lasta niin ei voida pullossa elää =/. Ja kauppakeskuksissa kyllä käydään entiseen malliin, tosin muita pieniä vauvoja ei täällä päin näykkään.... liekö pelkäävät sitä virusta ?

Seksi on kyllä hyvä ettei parempaa kuin ennen =D. Ja sitä on melkeestä joka päivä ollut.... Huh ! Ehkäsyasia täytyy ottaa huomisen jälkitarkistuksessa puheeks kun ei viiti noiden kumien kanssa oikeen pelata. Ja vähän ollaan oltu huolimattomia niidenkin käytössä =O. Nimittäin pitäs saada jonkinlainen dieetti nyt toimii : en haluu syödä verenpainelääkkeitä sen enempää mitä raskauden aikana niitä söin ja koska paineet olivat korkeet jo ennen raskautta niin yritän saada itse jotain aikaan.....

Sitten joskus juhannuksen jälkeen jos vaan tässä laihtusin voitas heittää kumet menee ja antaa mahdollisuus sille kuudennelle =). En vaan viiti alkaa omalla terveydellä leikkii kun pitäs pystyy hoitaa nää edellisetkin ja miehen kanssakin on kiva välillä viettää aikaa.

Tosiaan huomenna neuvolaan neidin 2 kk tarkistukseen ja miun jälkitarkistukseen, palailen sit kyselee muiden kasvamisii =). Nyt meen lepäämään itekkin ennen kuin tuo neiti-Töppönen tuosta herää.

T : Rapuäiti ja Amalia Tilda Helmiina tasan 8 viikkoa.

vai pitäiskö sanoa unista?

Meijän likka nukkui jo muutamana yönä hinosti kahdella syötöllä. Sitten tuli ilmavaivat ja otettii Cuplaton käyttöön. Sitten tuli ummetus, jonka johdosta lopetimme Cuplatonin arvellen ummetuksen johtuvan siitä. No siitä sitten riemu syntyi kun on ilmavaivainen monta päivää kakkaamatta oleva vauva. Lopulta saatiin kakattua (ostin mallasuutetta, mikä on sitten väkisin " juotettava" eli ruiskulla veteen laimennettuna 5 ml) ja nyt cuplatonitkin taas käytössä, koska ummetus ei niistä johtunut) Nyt ei niin pahoja masuvaivoja mutta silti: monta yötä peräkkäin nukutaan hyvin ekalle syötölle (noin 2-4 h) ja sitten mesotaan loppuyö. Viime yönä likka heräsi puol neljä ja siitä sitten heräs tunnin välein. 6.30-8 heräsi vartin välein, kunnes taas nukku 8-9.

Muuta en osaa tehdä kun antaa tissiä suuhun kun tuttia ei huoli. Ei se likka mitään syö, kunhan nappaa kiinni ja nukahtaa, kunnes taas vartin - tunnin päästä herää. Ei kivaa. Me emme ole perhepedissä vaan viisi viikkoisena siirsin omaan huoneeseen, koska sitä ennen en pystynyt nukkumaan ollenkaan. Vauva selvästikin kaipaa viereen, mutta en voi ottaa. Muuten lähtee oma järki.

Josko siis kellään helpottavia vinkkejä ja ohjeita niin mielellään vastaanotetaan. Päivisin nukutaan yhdet pitkät 3-4 h päikkärit ja sit pilkitään ja kiukutellaan.

En ole huomannut hirveetä kehitystä vauvassa viime aikoina. Kovasti tuo hymyilee kun saa katsekontaktin ja välillä vähän jutellaankin, mutta liikuta ei (paitsi yöllä sängyssä hilaa itseään alaspäin). Olen antanut vauvan nukkua koko ajan samassa asennossa joko selällään tai oikeella kyljellä, koska muuten tuntuu ettei tässä huushollissa nuku kukaan. Vaihdatteko te nukkumaasentoa säännöllisesti.? Poden vähän huonoa omaatuntoa tästä, mutta kyllä tuo pää ihan oikean muotoiselta viel näyttää... Toinen vaikeus on D-tipat. Tunnustan suoraan, että vaikeina aamuina ne vaan jää antamatta, ja iltapäivästä en enää ilmavaivojen pelon vuoksi viitsi. Näin tapahtuu noin kahtena päivänä viikossa. Olenkohan nyt ihan kauhea äiti?

Seksielämä elpyi nyt loppiaisaattona :) Kivaa oli, erityisesti kun edellisestä kerrasta aikaa. Kyllä se tästä, kunhan saadaan vielä toi ehkäisy kuntoon. Onnea js plussasta!!! Ja tsemppiä. Mä taas viime yönä kun jouduin vartin välin kaivautuu vällyjen alta tiuskaisin isännälle, että edelleen vahvistuu mun päätös, että kolmatta ei tehdä. Musta ei ole tähän yövalvomiseen kyllä yhtään.

No jaa, poistun viemästä palstatilaa, ja painun lepäilee, kun isosisko kerhossa ja pikkusisko nukkuu.

JS79:lle paljon onnea =)

Meillä sujuu vauva-arki mallikkasti. Todella onnellinen saan olla, että kaikki tosiaan sujuu näin hienosti. Alun parin viikon ilmavaivat olivat tuskaa, kun nukkua ei saanut, joten voin vain kuvitella miltä tuntuu, kun valvominen kestää monta kuukautta. Voimia kaikille valvojille!

Poitsulle on kehittynyt rytmi! Mahtavaa! Illalla seitsemältä mennään kylpyyn ja sitten hoidetaan iltahoidot ja tissittelyt. SItten vetää torkkua yhteentoista ja tankkaa kunnolla. Yöllä herää kerran syömään ja se tapahtuu klo 4. Aamulla herätään klo 8, syödään ja hoidetaan aamuhoidot. Sitten puetaan päälle ja lähdetään vaunulenkille koirien kanssa. Poika jää pihalle nukkumaan lenkin jälkeen ja vetää päikkäriä nelisen tuntia. Klo 14-19 tissitellään tiheämmin ja nukutaan pikku torkkuja.

Meidän pojalla oli ristiäiset loppiaisena. Nimeksi tuli Onni Henrik Olavi. Kastetilaisuus oli kaunis ja lämminhenkinen.

Ilmoitin Onnin tänään vauvauintiin PikkuDelfiineihin. Maaliskuun alussa aloitetaan. Innolla odotan polskuttelua, poika meinaan viihtyy todella hyvin vedessä!

Viikon jatkot kaikille toivottelevat Noema ja Onni 6vk

Pitkästä aikaa kirjoittelen, miten sitä ei niinkuin mitenkään ehdi...

Meillä alkanut rytmit löytymään ja on jotenkin helpompaa nyt kaikki muutenkin kuin silloin alkuvaiheessa. Nyt poika käy iltaisin nukkumaan noin klo 24.00, herää kolmen ja kuuden aikaan ja nukkuu vielä siitä puoleen kymmeneen tai puoleen yhteentoista ja sitten vasta noustaan ylös. Päiväunille käy 12.00-13.00 aikoihin ja nukkuu noin 2-3 tuntia ja sitten valvookin melkein koko illan. Tää rytmi on ainkin miulle ollu erinomainen.

Mie olen ollu aika kovassa flunssassa ja todennäköisesti sain sen pojalta, kun hänelläkin oli tosi kova nuha ja sitten tuli vielä silmätulehdus. Onneksi ei ollu korviin tulehus menny. Nyt on terve, onneksi. Nuhaan auttoi parhaiten nenä-friida ja keittosuolatipat. Suosittelen tätä nenä-friidaa! On hyvä vehe siinä! Varmasti saa limat liikkeelle, toisin kuin niistäjällä.

Itse kävin viikonloppuna yöelämässä ekan kerran synnytyksen jälkeen. Oli piristävä kokemus. Urheilutkin olen päässyt taas aloittamaan, vaikkakin lekuri kehoitti olemaan yhen kuukauden vielä iisimmin.

Meidän poika kastettiin loppiaisena ja sai nimekseen Aatu Matti Ensio.

Hymyilee jo poju kovasti ja jumppamatollakin viihtyy jo puolisenkin tuntia. Kiltti poika meillä muutenkin.

T: Näpiskä + Aatu kohta 9vkoa

tässä oon istunu koneen äärellä hetken aikaa eikä meinaa keksiä mitä sanois, jotenkin tuntuu, että kaikki menee niin päin perseitä, ettei sellaista viitsi edes kirjoitella, saati kukaan jaksa lukea. Tänään tulee tasan 2 kuukautta eliaksella ikää täyteen ja tuosta ajasta reilu viikko on ehtinyt olla aikaa ilman sairastelua tai jonkin vian tai vaivan kanssa pelkäämistä. Ensin oli rankka syntymä solisluun murtumineen ja mustelmineen, 2 viikkoa keltaisuutta, pelättiin kuuroutta ja käytiin kuulokokeissa, vasen käsivarsi ei toiminut kunnolla ja just kun ehti kuvittelemaan, että vihdoin kaikki paha alkaa olla takana päin niin lapsille iski vesirokko, perään vatsatauti, heti perään RSV joka Eliaksella ja 1v8kk ikäisellä isoveljellä jatkunut kolmeviikkoa ja eilen aamusta molemmille pienille iski rota. täällä on niin järkyttävä oksennuksen ja ripulipaskan haju, että taju meinaa lähteä. pesukone jyllää lakanoita ja peittoja minkä kerkiää ja 2 mattoakin on jo lahjakkaasti ripuloitu, ennen kun tajusi kerätä loput suojaan lattioilta.

Just kun ehdin lauantaina kuvitella, että jos tää nyt olisi viimeinen jorvin päivystyksessä valvottu yö, toivottavasti tuo rota nyt menisi ilman sairaalahoitoa ohi. Leevillä on kova kuume, oksentaa ja ripuloi, mutta onneksi Eliaksella ei ole toistaiseksi kuumetta, pahanhajuinen ripuli ja pari kertaa on tullut kaikki maidot ulos. Kunhan nyt eivät kuivuisi.

Katselin eilen illalla videota, Joka on kuvattu kun Leevi oli 2 kk. Poika juttelee kovasti ja selällään yritti kovasti ähertää itseään vatsalleen. Tuli ihan surkea olo kun Eliaksen kanssa ei ole ehtinyt tehdä mitään tuollaista. Poika on koko ajan niin väsynyt ja syö huonosti, että kaikki hereillä olo aika on tuputettava ruokaa, että paino taas lähtisi tippumaan. Tutti on käytännössä koko ajan suussa, ettei pääsisi huutamaan, koska huuto lisää liman eritystä ja saa pojan yökkimään ja kakomaan ja joudutaan taas jorviin imettäväksi ja hengittämään lääkehöyryjä. Kaikki se seurustelu aika mene tähän, ja siihen kun yrittää juosta kahden sairaan välillä. Meillä ei ole minkäänlaista rytmiä, syödään, nukutaan ja valvotaan ihan miten sattuu.

pojat heräilee, palaullaan joskus kun täällä tervehdytään.

romena ja elias

Eli niin se on tämäkin viikko taas saatu melkein päätökseen. Meidän likka täytti tänään 2kk ja iltahuudot loppuivat tällä viikolla kun tajusin tarjota alkuillasta lisämaitoa kun nälkä on kova. Nyt on hyvinkin seurallinen koko illan, lyhyitä unia saattaa torkahtaa sitteriin.

Mulle se flunssa tais nyt sit iskee, yöllä heräsin kun pää ihan tukossa ja tukkoinen olo vaan jatkuu:( Mut eiköhän se tästä kun juo kuumaa mehua tarpeeksi ja yrittää levätä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

CalZal ja Venla 2kk

Hei! meillä kastetilaisuus viime perjantaina ja tytöstä tuli Peppi Kaisa Anneli. Täällä kans kovasti jumppailee jaloillaan ja saa todella jo varmistella ettei pääse pyörähtämään sohvalta tai hoitopäydältä alas.

Aloittelimme jonkin sortin " unikoulua" , kun ei meinaa rauhottua illalla ollenkaan ja nyt näyttäis tepsivän. Mun sisareni kävi sen meille neuvomassa ja näytti yhden yön ajan miten vastata vauvan huutoon ja mekastamiseen. Nyt varsin rauhallisesti asettuu jo iltayöstä unille ja on paljon tyytyväisempi päivälläkin, kun on nukkunut rittävästi. Rintaraivaritkin jäi siinä samassa rytäkässä pois. Ei nimittäin suostunut syömään rinnasta muulloin ku yöllä unisena. Päivällä vaan huusi ja reuhtoi kun yritin tarjota rintaa. Nyt syö kahdesti yön aikana ja aamulla 7-8 aikaan seuraavan kerran. Nukutaan perhepedissä ja meille se tuntuu sopivan hyvin. Mun ei tarvi konkoilla yöllä ylös, vaan syötän Pepin viereen ja siihen tyttö nukahtaa taas. Muutenkin tuntuu, että pikkuinen tarvitsee vielä lähellä oloa niin paljon, ettei hennota laittaa omaan pinnikseen ja kun sairaalassa oppi tuohon perhepetisysteemiin, niin mikäs siinä. Miten teillä muilla?

Tintta-Liisa ; me asustellaan tässä Vaasan lähistöllä ja mä oon käyny lenkillä pojan kanssa tuulesta huolimatta. Meillä vaunussa käännettävä aisa, niin oon kääntäny ne tuulen mukaan, jotta ei puhalla tuuli vaunun koppaan ja olen laittanu harson eteen suojaksi. Ja yhtä hyvin nukkuu tuulella ulkona vaunuissa ;)

Ja meillä kans lisämaidolla saatiin iltaitkut vähenemään ja päästään joskus jopa 23 aikaan nukkumaan. Mutta pierut taas on toinen ongelma, kun niiden tekeminen monesti valvottaa pientä.

-marica ja elmeri 7 vkoa

ihan alkuun lämpöiset onnittelut js79:lle! =)

meilläkin alkaa pikkuhiljaa jonkinlaista rytmiä tulla päiviin. aamupäivällä ottaa pienet torkut 11-12 maissa, sit nukahtaa taas klo 14 aikaan ja nukkuu iltapäivän ja illan sit vaihtelevin pätkin. kun ollaan vaunuilemassa tai autolla liikkeellä eli on kaukalossa, niin nukkuu useamman tunnin, kotona unet on max 1 h kerrallaan. eli paremmin nukkuu ulkona vaunuissa, mutta vain jos ollaan liikkeellä. parvekkeellakin oon koittanut antaa nukkua, mutta siellä herää aika pian.

poju käy yöunille vasta 00-02 yöllä ja sit 2-3 yösyötöllä pärjätään johonkin aamuysiin, joskus saadaan torkuttua vähän pitempään. millähän yöunet sais alkamaan vähän aikaisemmin. joskus kun saa nukahtamaan aiemmin illalla esim. kymmeneltä, nii ei nuku kuitenkaan kuin puoli tuntia tai reilun. vasta puolen yön jälkeen malttaa nukkua pitempään 3 tai parhaimmillaan 4 tuntia.

meillä on ristiäiset 22.1. nimi on muotoutumassa vielä, vaihtoehtoja vielä muutama. jännittää vähän miten kaikki sujuu. mun ja miehen sukulaiset tapaavat suurin osa samalla ensimmäistä kertaa. samoin mun vanhemmat tapaa toisensa yli 10 vuoden tauon jälkeen, eronneet kun ovat, eikä oo olleet toistensa kanssa enää tekemisissä. toivottavasti tunnelma pysyy hyvänä...

joko kaikki ootte täysin toipuneet synnytyksestä? mä en oo vielä petipuuhia uskaltanut ajatella, sen verran kipeiltä yhä eppari/repeämä tuntuu. viime viikolla oli jälkitarkastus, ja myös sisäpuolelta oli aivan pirun kipeät paikat. sainkin antibiootit josko ois jotain tulehdusta kun niin saakutisti sattui. välillä on mieli maassa kun odottaa et häviäis jo kaikki vaivat. mut kaipa pikkuhiljaa. mies jo kärttäis malttamattomana seksiä, vaikka sanookin että ymmärtää et pitää vielä odottaa. :)

nyt tarttis lähtee viemään kelaan lääkärintodistus. voikaapa hyvin, ja tsemppiä romenalle!! aika rankalta teidän arki kuulostaa, tulee sitten kaikki sairastettua kerralla.

gerda

Tässä ehtii vähän kirjoittelemaan kun tuo poika viihtyy sängyllä Pandapehmoa tuijottaen. Ja simahtaa vähän väliä ja herää kun tutti tippuu suusta.

Meillä yöt on vaihtelevia. Välillä syödään 4h välein ja välillä 2h välein. Perhepedissä poika nukkuu. Äiskän ja iskän välissä..

Päivisin nukkuu hyvin ulkona kahteen otteseen aamupäivästä ja illasta 2-3h pätkissä.

Kakkaa tässä odotellaan, kun ei ole kuulunut 9 päivään. Täysimetyksellä ollaan. Ihan silloin tällöin saanut korviketta. Kokeilen nyt antaa kahdesti päivässä mallasuutetta ja sekoitan sen pieneen määrään korviketta ja juotan alkunälkään, niin se menee hyvin alas.

Ja jumppaa ja hierontaa ja kylpyä. Toivottavasti se kakka pian tulee.

Mulla on huomanna jälkitarkastus ja pojalla keskiviikkona neuvolalääkäri.

Petihommista sen verran, että meillä on ollut hiljaista. Kerran synnytyksen jälkeen ja sitäkin jännitin niin, että ei oikein tullu mitään. Jännitän kertakaikkiaan ensimmäistä kertaa. Ja väsymykseltä ei jaksakaan innostua...

Ja ku poika nukkuu perhepedissä niin ei sitä jaksa huonetta vaihtaa, niin ei sitten tehdä mitään..

Mutta jos nyt jälkitarkastuksen jälken..

Vauvakuume kyllä hieman nostaa päätään. Vaikka synnytys oli sellainen kokemus, että ajattelin et tänne ei enää. Mutta kyllä nyt jo vois ajatella. Jos tuossa kesällä tai syksyllä unohtais ehkäisyn, mikäli tämä seksielämä elpyy..

Poika kasvaa jo kovaa vauhtia ja päätään kannattelee ikäisekseen hyvin ja hymyilee hampaatonta hymyään ja seuraa katsetta ja kuuntelee puhetta.

Meillä on ristiäiset vasta 28.1, mutta nimi ei ole salaisuus ja nimeksi tulee Elmeri Jaakko Juhani.

http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/suomi/nimet ja sieltä nimihaku niin siellä on vuonna 2005 nimet, jos joku ei vielä tiennyt tuollaista olevan.

Mutta tässäpä tämä.

Viikonjatkoja!

-marica ja elmeri

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat