Vierailija

tällä viikolla alkaisi kokoontumiset ja menisin sinne mielelläni jotta tapaisin muita äitejä, mutta pelottaa rs-viruksen takia viedä pientä " joukkokokouksiin" (neuvolan tiloihin). Olisiko parempi olla viemättä? Tiedän että tulen hukkumaan itsesyytöksiin jos vauva sairastuu koska itse kaipaisin seuraa.. toisaalta, jos ei ekalla kerralla mene mukaan, on tosi vaikeaa soluttautua joukkoon enää myöhemmin keväällä.

Kommentit (6)

Joten ei virus mihinkään ole poistunut, mulle ainakin lääkäri sanoi perjantaina, että edelleen on sairaalat ylikansoitetut pikkupotilaista. Minä en ainakaan menisi noin pienen kanssa mihinkään, kun olen nyt nähnyt miten paha tauti rs on. Minun lapsi on sentään jo 3v, ja hyvä kun on " hengissä" kestänyt taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ajan sylissä, kuten joku jo kirjoittikin. Eli ei sillälailla vielä nyhjää muitten lasten kanssa. Ja voihan sen rs-viruksen saada ihan tavallisellakin neuvolakäynnillä, kaupasta, miehesi tuo töistä... Ei se mikään lasten tauti ole, kyllä sitä on aikuisilla ihan yhtälailla, mutta ei vaan yhtä pahana.

Sitäpaitsi: suurimmalla osalla tuo rs-viruskin on suht tavallinen nuha-kuume-yskä. Ei se mikään " tappotauti" ole, vaikka ikävä kyllä on tänä talvena ollutkin aika raju.

Toisaalta nyt on ainakin pääkaupunkiseudulla alkanut jyllätä tosi paha mahatauti (kova kuume ja raju oksentelu), seuraavaksi voi taas tulla jotain muuta. Eli tällä logiikalla et pääse ennen kesää mihinkään. Ymmärrän tietysti, että rs kuulostaa " tosi kamalalta" , mutta ikinä ei voi tietää, millaisena se omaan lapseen iskee, jos iskee. Ja toisaalta jokin muu tauti voi tulla omaan lapseen tosi rajuna, vaikka muut selviäisivät vähemmällä.

Ja itse siis en ole koskaan joutunut viemään lastani sairaalahoitoon influenssan tai rs-viruksen takia, sen sijaan kaksi lapsistani on ollut sairaalassa rajussa mahataudissa. Sekä yksi lapsi aivokalvontulehdusepäilyksen takia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat