Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä mieltä pariskunnasta, joilla on lapsia, mutta eivät aio mennä naimisiin. Rakastavatko oikeasti toisiaan, jos eivät halua julkisesti sitoutua (tai onhan lapsetkin tietty julkista sitoutumista), mutta kuitenkin. Mitä syitä voi olla " naimattomuuteen" .

Sivut

Kommentit (48)

Nyt turvaamme avioliitolla sen, että jos minä potkaisen tyhjää, ei kahden vanhimman lapseni isä pääse vaatimaan talon myyntiä tai lapset itse. Puolisolle jää kuitenkin asumisoikeus.

Ilman taloa olisimme pysyneet naimattomina, koska ei ollut mitään syytä mennä naimisiin. Kuolemantapauksissa lapseni olisivat perineet minut ja yhteinen miehemme. Koti on kuitenkin aivan eri asia, kuin autot ja televisiot.

Totta puhuttuna, uusperheen avioliitto hankaloittaa arkea pirun paljon. En suosittele kenellekään.

takaportti, joo, mekin tässä oltu avoliitossa 8 vuotta, joten eihän meolla yhtään sitouduttu toisiimme, eipä juu. Toiset kun ei kestä avioliitossa puoliakaan tuosta ajasta. Ja ihan yhteisestä päätöksestä jatkamme yhdessäoloa, ei siihen paperia tarvita. Näin meillä ajattelee molemmat eli, kauheaa, myös nainen.

p.s jos olisin avioliitossa ja homma ei toimisi, niin enpä jäisi yhtään pitempään siihen liittoon kärvistelemään kuin avoliitossakaan. Miksi muka jonkun virallisen paperin takia jaksaisi kestää huonoa liittoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en tarvii sitä leskeneläkettä. Se että ollaanko juridisesti " yksikkö" vai ei ei merkkaa mulle mitään. Riittää että me tiedetään olevamme.

Avoliitolla ja avioliitolla ei ole juuri mitään muuta eroa kuin leskeneläke, ja hyvätuloinen ei saisi sitäkään. Muut erot voi hoitaa testamentillä (ja jos puolisoilla on yhteisiä lapsia-perintöverokin on sama kuin avioliitossa!).

Ja täyttä puppua on se, ettei avopuolisolla olisi oikeutta päättää puolisonsa hoidosta sairaalassa. Kukin voi nimetä lähiomaisensa sairaalaan ja tällä on myös oikeus tehdä päätöksiä hoidon suhteen.

Lulekaa ihmiset lakia ennen kuin vastaatte!

" Se tekee perheestä yksikön, jolla on lain suoja."

Pitää mennä maistraattiin/kirkkoon.

Kaikki eivät kunnioita pakkoinstituutioita. Tämä saattaa olla syy, miksi jotkut eivät halua mennä naimisiin.

Tuskin tuolla avo/avioliitolla on mitään tekemistä rakastamisen kanssa.. Rakkaus on niin venyvä käsite " noinniinkuin" yleisellä tasollakin.

Te mammat vaan vingutte jostain perintöveroista ja vastaavasta hölynpölystä...Ei teillä kuitenkaan ole niin paljoa rahaa..

Minä en halua ottaa sitä riskiä, että mieheni esim. tekee konkurssin tai pelaa itselleen velkoja. Menemättä naimisiin suojaan siten omaisuuttani. Asunto on minun nimissäni, minä maksan lainan, auto hänen, mies maksaa lainan... Mä en ymmärrä, miksi kukaan edes haluaisi vapaaehtoisesti elatusvelvollisuuden johonkin aikuiseen ihmiseen. Ja sitä paitsi nämä nimen vaihdot ja muut. Oikein kylmää selkääni ajatella, että minusta " pitäisi" tulla joku muu kuin minä.

Meillä on kolme lasta ja olemme edelleen, kymmenen vuoden jälkeen, todella rakastuneita toisiimme. Rahalla ei ole sen kanssa mitää tekemistä.

Miksi ihmeessä pidät mainitsemiasi seikkoja selityksinä?

Kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaltaisesi ihmiset eivät pysty ajattelemaan moniulotteisesti. Sinulle on olemassa vain yksi oikea tapa.

Ja pirtelö, miksi sen pitäisi olla aina se MIES joka ei halua naimisiin?

Ei pidä paikkaansa! Tiedän toki, että on tapauksia, joissa avoliitto on rinnastettu avioliittoon, kun on ollut lapsia ja _suhde_on_kestänyt_vuosikymmeniä_. On kyllä melkoista venäläistä rulettia luottaa tuohon, kun se ei meidän vallassa ole, milloin kukakin täältä lähtee.

Aivan sama mitä jankkaatte, avoliitossa ei saa samoja etuja kuin avioliitossa. Eikä pidäkään saada. On hyvä, että on kaksi vaihtoehtoa, siinäpähän kukakin itse päättää, mitä tekee.

Jos AVOparilla on lapsia ja testamentti, on perintövero TÄYSIN sama kuin avioliitossa. Tämä on ihan faktaa eikä siinä mitään oikeuden päätöksiä tarvita!

Jos on lapsia, he perivät aina. Aviopuolisothan eivät peri ja avoliitossa peritään vain jos on lainmukainen testamentti tehtynä.

En mä ainakaan jaksais kovin kauaa asua ukon kanssa jota en rakasta. Toisaalta ei avioliitto ole mikään rakkauden tae. Kyllä molemmissa on ihan samat ongelmat ja onnet. ei niitä pappi muuta. Ainoa etu avioliitossa on perintö asioiden helpottuninen.

Minkälainen ihminen epäilee avoparien rakkautta?

Itse olen elänyt avoliitossa lasteni isän kanssa (Lasten aikaan) ja olen nykyään saman miehen kanssa naimisissa eikä minun elämäni muuttunut aamenen jälkeen yhtikäs mitenkään.

Eiköhän tämäkin asia ole jokaisen oma asia.

Ei maistraatissa asioiminen suurempaa aktiivisuutta vaadi. Esteidentutkintalapun kun vie, ja ajan varaa. VArsinaisen " tahdon" voi sanoa ruokatunnillakin.

Vierailija:

Lainaus:

Pitää mennä maistraattiin/kirkkoon.

Kaikki eivät kunnioita pakkoinstituutioita. Tämä saattaa olla syy, miksi jotkut eivät halua mennä naimisiin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat