Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Niinpä, nyt sen pitäisi sitten alkaa. Saa nähdä miten käy, luulen että itselläni kilot alkavat vähetä vasta sitten kun keittiöremontti on valmis ja voi alkaa syödä terveellisemmin.

Joulukiloja kertyi ihan kiitettävästi, en ihan tarkkaan muista mitä vaaka näytti ennen joulua, mutta neljä kiloa nyt ainakin, noin suurinpiirtein, joulu toi mukanaan.

Rivini siis:

Aloitus (vuosi sitten)86.8

Paino nyt 77.7

Tavoite 65 tai jotain...

T. Ankkis.

PS. Jos joku löytää syksyn viimeisen kilopinon, niin viitsiskö linkittää?

Kommentit (16)

Voi Ayap kuinka tuo tapaaminen olisikin ihanaa ja kannustavaa....

Vaaka näyttää typynkin painon 2kg heitolla..hmm..ei koivin luotettava!!!En kuitenkaa uskaltanut siihen pompata,mutta jotenkin mittaan itseäni nauhalla tai puntarilla.nyt on todellakin pakko tehdä jotain ja tsemppiä tarvitaan!!!Joulu meni syödessä...housut kutenki mahtuu vielä-lohdullista?!

Tuosta kahvikeksistä...Kun se iltapäivä kahvi on suuri kompastus.En kauheesti tykkää kahvista joten tarvii sen kanssa jotain..makeeta.Mietin jopa kahvin lopettamista,mut se ei ehkä olis toimivuuden kannalta suotavaa..vois olla et ikinä ei olis enää päivä vaatteet päällä ;-)Joten mikä olis pieni kahviherkku,mahd.kaloriton,hyvä mut sellanen mitä ei kuitenkaa ahmis koko pakettia?????Olisko vinkkiä?????

Nytpä tästä on hyvä syömään lähteä...Tsemppiä Ystävät!!!

jatu

täällä ollaan, sain postitse juuri Miljoonan Kilon Keikan ohjeet, täytyy syventyä niihin päivän myötä.

aamun paino: 68,3 (kirjoitin eka 38,3 hah)

tavoite: 63 eli matkaa on...

vanhoja en tänä vuonna muistele eli tuo on aloituspaino.

tuttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä tulen mukaan. Nyt tuntuu, että on ihan pakko saada nämä kilot alas.

Paino on ihan samassa kuin syksyllä n. 66 kg.

Keinotkin on samat kuin ennen, mutta nyt tehdään tää homma kunnolla loppuun asti.

Pile

Mulla ei hirveitä vierotusoireita ole,kahvin kanssa olen kyl ottanu keksin mut siihe on jääny..Saa nähä miten sit ku tulee se pahaviikko?!

Mitään ei voi kyllä kotiin ostaa pakkasee jätskiä tms.koska varmaan tulis syötyä..nyt vaan tietää et ei ole,turha ettiä!

Jotenki sitä ruokamäärää pitäs varmaan saada pienennettyä ja jotain rehuja tilalle ettei nälkä tule..Kauankohan menee et mahalaukku tottuu vähä vähempää syömisee??

onkos se mittapäivä edellee pe??Mul ainaki vkl:na tulee jotain karkkipäivää vietettyy ni ma voi olla mesentava..

jatu

Voihan lötkö! Miten mä voin olla näin tolkuttoman löysä joka puolelta, oikeasti, kaikki näyttää kamalalle. Vai kertautuuko itseinho vuodenvaihteessa, kun joka tuutista tulee laihdutusinfoa?!

Vaa`alla en oo käynyt, viikko takana makealakkoa ja syönyt olen fiksusti. Tänään kun oltiin koko päivä liikenteessä, oli repsahdus enemmän kuin lähellä. Silloin on niin vaikea huolehtia omista syömisistä. Vahingosta viisastuneena torstain putkitukseen otan eväät mukaan, tuntuu niin vaikealle kiiressä kahvilassa löytää terveellistä ravintoa. Tai sitten mun aivotoiminta käy niiden herkkupullien kanssa samalla taajuudella ja kuulen niiden hekumallisen kutsuhuudon: " Käy kimppuun vaan, Aavis" !

Liikunta hommat on kyllä kondiksessa ja tällä kertaa minäkin olen liikenteessä asenteella, että homma tulee saada kuriin;)

Systeemiä olen aatellut vaihtaa, pv ei sovi mulle, kalorimäärä jää liian alhaiseksi,mitä seuraa aina väistämätön repsahdus.Asiaa tutkittuani en taida olla ainoa jolle on niin käynyt pv:n suhteen. Luotan enemmän järkevään syömiseen ja tehokkaaseen liikuntaan.

Tsemppiä!

Niin ja kuulosti ihanalle ayapin ehdotus! Harmi tosiaan että ollaan kaukana, mutta kokeilkaa te pienemmällä porukalla.

Aavis

En avannut uutta pinoa, kun jatu ehdotti punnituspäiväksi perjantainta niin kuin se viime vuonnakin taisi olla. Jos perjantaina sitten...

Oma paino ei liiku mihinkään, tai ei ainakaan alaspäin. Keksiä ja suklaata kuluu aivan liikaa enkä saa itseäni kuriin millään. Ruoanlaitto on vähän niin ja näin, kun tuo keittiö nyt on tuollainen kuin on, joten korvaan lounaan dominokekseillä... Luulen, että pääsen kunnolla vauhtiin vasta sitten kun keittiöremontti on valmis, tai ainakin edistynyt huomattavasti.

Joten, ayap, täällä toinenkin " kuunteluoppilas" joka roikkuu pinoissa mukana vaikka paino ei mihinkään juuri nyt muutukaan. Pysytään mukana, ja yritetään sinnitellä ettei ainakaan entisestään paisuttaisi. Ja lounasrinki on erinomainen idea, tämä ainakin on mukana!

T. Ankkis

Kunto Plussassa oli juttu, elämäntapojen muutoksista. Sen mukaan useimmat yrittävät tehdä liian monta muutosta kerrallaan ja se harvoin onnistuu. Olisi hyvä tehdä vaan yksi muutos kerralla ja omaksua se perusteellisesti ja sitten taas uusi muutos jne... Yksinkertaista ja tuttua, mutta harva malttaa tehdä muutoksia riittävän hitaasti. Siinä oli myös ajatus, että kaikkea saa syödä, määrä ratkasee. Itse olen aina ajatellut niin, että jos haluaa oikesti pysyviä tuloksia on opeteltava kokonaan uusi tapa suhtautua syömiseen ja liikkumiseen. Totaalikieltäytyminen ei ole ainakaan mun juttu. Jos vähäänkään kiinnostaa, suosittelen lukemaan jutun.

Tämän lehden mukaan (ja minäkin olen sitä mieltä :)) ehdottomasti tärkein asia laihduttamisessa on syödä 3-4 tunnin välein. Jos aloittaa kuntoiluin nollasta, kannattaa liikkua ensi vaan kerran viikossa ja stten pikku hiljaa lisätä määrää ja tehoa. Muuten käy niin että ekan viikon jälkeen on niin kipeä ettei seuravalla viikolla voi tehdä mitään jasitten taas kyynnys liikkumaan nouseen. Ex-poikaystäväni liikunnanohjaaja sanoi aina että lyhyin tie liikkumaan on sohvalta lattialle. En tiedä onko tämä hänen juttujaan, mutta musta kovin osuva. Eilen kun mies tulikin kotiin ennen aikojaan ja mulle tarjoutui mahdollisuus liikkumaan, meinasi isekä laiskuus, kun näin yhtääkkiä suunnitelmat muutui. Kävin tunnin kävelyllä tuulessa ja tuiskussa. Voi että teki hyvää :)

Minä olen sitten päättänyt keskittyä annoskokojen pienentämiseen. ja se onkin mun kompastuskivi: syön laadullisesti oiken, mutta määrällisesti liikaa.

Juttua olis, mutta velvollisuudet kutsuu...

Jatkan paremmalla ajalla.

Piude kohta piukee

en ole käynytkään vaakaa morjenstamassa pitkään aikaan, josko ensi viikolla sitten siellä käväisisi, onko se punnitus edelleenkin samana päivänä kuin ennenkin(perjantai?!)

Vaatteet menevät vielä ihan hyvin päälle, liekö venyneet, mutta huomaan kyllä että toi vatsan seutu uhkaavasti kasvanut. Tilasinkin Pilates-dvd ja tarkoitus olisi aloittaa se heti jahka se saapuu. Kävelytkin jääneet vähemmälle kun on tuo auto koko ajan mun käytössä, tämän viikon olen hakenut ekaluokkalaisen iltapäivisin kävellen kotia, onhan siinä jo jonkin sortin aloitusta, eikös juu.

Pitäsi varmaan myös ruveta seurailee mitä suuhunsa laittaa ja mihin aikaan, tuossa joulun aikoina tuli iltapala vedeltyä 23.00 aikoihin niin ja se vesi, pitäisi sitä taas ruveta juomaan. Mä luulisin mun painon olevan noin 76kg tai ehkä hieman ylikin. Onko muuten kellään kertoa mulle miten reisien sisäosaa saisi jumpalla pienemmäksi?

Jos huolitaan?Jos todellakin tarkotus kokata ni kummoinen kokki ei ole hän :-/

Niinhän se on että laihdutus itsessään on jo niin iso juttu että ei pitäs olla samaanaikaan muita suuria projekteja tai muuten vaikeeta..Tsemppiä Ankkis ja Ayap!Voitte jakaa viisauttanne kevyemmän ruuan suhteen täällä..

Nyt mulla olis oikeesti motivoitunu olo!vuossitte olin niiiiiiiin väsyny ku typy vähä valvo ja syksy on mulle niin vaikeeta aikaa..Nyt pääsen 3kertaa vkos jumppaa(jahka taas kaikki sairastume) ja jotenki on sellanen olo et tän läskin on aika lähtee!!!

Totaali kieltäytyminen ei sovi mulle,joten nyt yritän et kahvikeksi tai viipalepulla-ei munkkia,eikä tosiaan voi mitää dominopakettii ostaa,vaa sellast arkisempaa(pahempaa)keksii.Jos vkl:na tulee viertaita ni sit ei karkipäivää ja ruuaks keittoo vieraspäivänä..Kuntoplussaa oon täs lueskellu ja yrittäny oppii,mut menee noi proteiinit ja hiilihydraatit sekasin..rasvan tajuun et sitä vähemmän!Tarkotus ois tietty myös sitä annoskokoo pienetää eli jos on hyvää ruokaa ni ei tarvi syödä ku söis viimistä kertaa...Ja porkkanaa poskeen..

Jos mitään ei tapahdu ni sit en tiiä!!!

jatu

Kollegani kertoi eräässä lehdessä, että käy toisella paikkakunnalla asuvan kaverinsa kanssa lenkillä hand free systeemit mukana. Ei tartte yksin kuntoilla ja on juttukaveri. Välimatka ei ole esteenä yhdessä liikkumiselle.

Musta tämän oli loistava idea. Kävellen tai juosten.

Pile

Eilen aamupäivällä muistin vihdoin mennä vaa' alle, mutta vasta aamiaisen jälkeen. Ihan vertailukelpoista lukemaa aikaisempiin en siis saanut, mutta suuntaa kuitenkin. Oli justiinsa niinkuin ajattelinkin, junnaa paikoillaan. Onneksi ei sentään ole noussut.

Olen miettinyt painonhallinta-asioita. Minulla ei kapasiteetti riitä vatvomaan Väkkärän asioita (kuun lopussa sisään a-sairaalaan), Pyörskyn asioita (puolentoista viikon päästä Jorviin neurologille, a-lääkärille pitäisi varata aika astmalääkityksen jatkamista varten) ja miettimään mitä suuhuni pistän. Kuitenkin oma paino on lasten sairauksiin verrattuna pieni murhe. Toki jaksaisin varmasti paremmin, jos saisin ylimääräisiä kiloja karistettua ja voisin paremmin, mutta en halua ottaa nyt painosta stressiä. Saanko kuitenkin roikkua mukana? En haluaisi ihan luovuttaakaan.

Ketkä kaikki ovat mukana, jos ruvetaan lounasrinkiä järkkäämään?

Jääkaapissa oli puolikas broilerin rintapala, fetapurkin jämät ja vähän salaattitarpeita. Hyvää tuli, mutta entä jälkiruoka? Kupillinen kahvia ja Mariekeksi, se on IHAN hyvää....

Unohdin käydä aamulla vaa' alla. Tuskin se yllätyksiä olisi näyttänyt, paino on sahannut 88-91 välillä jo toista kuukautta. Tavoitteena alkuun seiskalla alkava luku. Oikeastaan alle 70 en halua, alkaa nahka roikkua :) No, aika näyttää, mutta luulen 70 kg:n olevan minulle passeli alaraja, ehkä 73 yläraja. Tarkkoja lukuja suunnitellessa pitäisi parikymmentä kiloa saada karistettua, joten aikaa suunnitteluun on!

Hitsi kun Aavis ja Tuttis asutte niin kaukana (vai me?), minusta olisi kiva nähdä tällä laihdutusporukalla esim 2-3 viikon välein vaikka lounaan merkeissä. Jokainen laittaisi ruokaa vuorollaan ja muut saisivat hyviä ideoita :) Ja varsinkin kannustusta olisi kiva antaa ja saada.

Pitäisi alkaa pitää ruokapäiväkirjaa Lillin allergioitten selvittämiseksi, mutta kun en kehtaa näkyville kirjoittaa mitä olen syönyt... Eilen kun " aloitin" joulutauon jälkeen, meni ihan hyvin tuonne puolillepäivin, sitten dominokeksit huutelivat minulle kaapista ja sinnepä upposi, koko pötkö. :-P

Tänään taas kaverin luona, ei mitään rajaa herkkujen syömisellä...

Täytyy nyt kuitenkin kaivaa pistevihko esille. Jos nyt tänään vasta kirjoittaisin (Lillin takia) MITÄ syön ja huomisesta alkaen aloitan pisteitten laskemisen.

Ankkis

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat