Vierailija

Sivut

Kommentit (47)

Vaikutan varmaan juuri suorasukaisten sukulaisten silmissä yksinkertaiselta, kun en hehkuta ja keskustele uusimmista elokuvista ja muotivirtauksista ja ynisen vain jotain. Elokuvat, urheilu, popmusiikki, naistenlehdet, rakkausromaanit jne. eivät vain yleensä saa minua mitenkään liikuttumaan. Elokuvat ovat vain joko katsottavia tai sitten ei, niissä näyttelee joku mies ja joku nainen so what!!

käytän aivojani muuhun ja muunlaisiin asioihin, sellaisiin jotka minua kiinnostavat. Kyse on vain siitä, ettemme todellakaan liiku samalla aaltopituudella ja vaikka kuinka siitä marisee tai kommentoi niin asia ei tule muuttumaan. On vain yritettävä sietää ERILAISUUTTA

Ollaan mietitty, että pitäis joskus oikeen testata ja huikata, että " hei ryppykasa! tuus tänne" .

Näin hän on meille puhunut: " hei ruikkuperse, hei pikkutissi, eihän noilla edes imetä, hei läski, hei valas" jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaartelevat. Tyhmiä suoraanpuhujiakin löytyy yllinkyllin ja sellaisten seura ei kiinnosta. Hullu saa olla, muttei tyhmä :)

Ystäväni kertoo kyllä mielipiteensä suoraan mutta koska hän on mukava, ei hän edes haluaisi sanoa että " oletpas lihonnut" . Sehän on vaan idiootin merkki.

sanoa mitä todella ovat mieltä ja toisten pitää arvailla ja lypsää tietoa. Mielipiteen ja loukkauksen sanominen ovat eri asioita. Mutta toiset tietysti ottavat loukkauksena minkä tahansa heistä sanotun negatiivisen asian.

nämä ihmiset luulevat maailmaa mustavalkoiseksi. Kotona on aina pelattu trivialpursuitia, jossa vanhemmat ovat vielä antaneet lapsensa voittaa. Sitten kuvitellaan, että tiedetään kaikesta kaikki ja kaikki maailman kysymykset ovat joko oikein tai väärin -kysymyksiä.

Koulutuksena näillä ihmisillä on amk ja jokin yliopiston laulu- ja leikkikoulu, jossa tieto on vain kaadettu päähän, mutta mitään ei ole varsinaisesti opittu, ei ainakaan ajattelua eikä uuden tiedon omaksumista ja hankkimista (jotka ovat siis korkeakoulutuksen olennaisin seikka)

Tuskin kukaan oikeasti viihtyy ihmisen seurassa jonka suoraanpuhuminen on sitä päinnaamaa haukkumista.

Mutta sellanen että uskaltaa sanoa rehellisesti mielipiteensä, ja uskaltaa antaa sitä (rakentavaa) kritiikkiä, on hyvä juttu. Sellasesta tykkään.

Ahdistavaa on sen sijaan joutua arvailemaan ja lypsämään ko henkilön mielipiteitä tai haluamisia.

tekstiä tulee suoraan joka asiaan, mutta annas kun yhtään yritätä rajoittaa tämän suvun ämmien touhuja niin heti ollaan inisemässä. Nämä naiset olisivat itkeneet jo monesti jos olisin ladannut heille saman kuin he minulle

Vierailija:

Lainaus:

Ja anoppi aina toitottaa että hän sanoo asiat suoraan ja ne kuuluu sanoa suoraan mutta HÄNELLE EI SAA SANOA MITÄÄN ja se jos joku on ärsyttävää!!!!!

Tosin sellaiset tyypit jotka luulevat että jokaikinen mielipide täytyy toitottaa ilmoille sellaisena kuin se päähän pälkähtää, kierrän kaukaa.

sanoo ikävistä asioista vanhemmilleni jotka loukkaantuvat verisesti tästä. Tai tuttavaperheeseemme välit viilenevät kun kyrsiintyvät siitä että mieheni ei pidä siitä (ja sanoo asiasta suoraan mutta asiallisesti) että heidän suurikokoinen koiransa tunkeutuu 10cm päähän hänen kahvikupistaan kyttäämään herkkuja tai meinaa kaataa pöydän kun yrittää vaatia herkkupaloja suoraan sylistä, pyyhkien samalla rähmäistä kuolaa vaatteille.

Suoraan sanomisessa on ongelmansa, minä valitsen mieluummin ne. Toisten elämäntyyli ei kuulu muille, mutta välillä sen kanssa joutuu hankauksiin. Tai esim. tilanne jossa tuttavaperheen lapsilla on aivan erilaiset kasvatustavat ja yhdessä ollessä tulee väistämättä konflikteja. Itse olen yrittänyt puhua miehelleni että voisi välillä yrittää sietää erilaisia toisten ihmisten puutteita tms. tai ainakin painaa ne villasella silloin jos ystävyys on tärkeämpi kuin suoraan sanomisella saavutettavat (?) asiat. Tai esim. naapurisopu.

mutta kyllä niidenkin tyyppien kanssa toimeen tulee kun ei kerro omia asioitaan heille :)

Minusta ajatus että ihmiset on joko tylyjä suoraansanojia tai selkäänpuukottajia on hieman outo. Ei minun ystäväpiirissäni arvostella muita eikä haukuta päin naamaa.

ihan mitä tahansa kenelle tahansa " totuuden" nimissä.

Eikä sekään mitään, jos näiden suorasuiden kanssa voi keskustella ja väitellä asiallisesti, mutta en kestä niitä, jotka eivät edes kuule muita vaihtoehtoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat