Vierailija

Yhdelle pitää olla laktoositonta, toiselle gluteenitonta ja kolmas ei syö pähkinöitä... Yritä nyt siinä sitten laittaa ruokia jokaiselle sopivaksi. Ettekö te ihmiset voi tuoda omia ruokia tullessanne, jos tarjottavat eivät kelpaa!

Sivut

Kommentit (30)

taidat olla joko todella tyhmä tai provo. Mielihyvin söisin vaikka mitä, mutta kun olen allerginen niin en voi. Eipä huvita viettää loppupäivää sitten ensiavussa, tai pahimmillaan jopa kuolla, jos syön jotain sopimatonta. Ei allergiset tahallaan nirsoile. Ja minä itseasiassa otan joskus omat ruuat mukaan, sillä olen niin monelle allerginen, että joskus liian hankala ruveta tekemään pelkästään minulle sopivia ruokia

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun sitten olen tehnyt tuotteita maidottomina tai hylajuttuihin (joita meillä ei muuten tarvi käyttää), niin tyypit kylässä sanoo, että voin mä vähään syödä silloin tällöin tuota jäätelöä tai tätä maitoon tehtyä herkkua ja jättää hylatuotteet koskematta.

Mua lähinnä ärsyttää se etten osaa tehdä mitään tarjottavaa tyttäreni erittäin allergiselle kaverille. Allergioita on paljon enkä tiedä niistä edes pientä osaa. Tytöllä on aina omat eväät mukana mutta olis se tosi kivaa vaihtelua varmasti hänellekkin jos minä pystyisin hänelle jotain tarjoamaan.

enhän halua että kukaan tulee mun pöperöistä kipeäksi.

Mutta sellaiset ärsyttää, jotka kutsuttaessa sanoo, ettei heillä ole mitään erityistarpeita ja sitten kun tulevat, kieltäytyvät kaikesta kun ovatkin allergisia yms.

hirveä valitus vatsavaivoista ensin ja on muka laktoosijuttuja jne, sitten kun kesällä näkee, vetävät kermajäätelöä ihan surutta ja joku nappi pitää sitten ottaa, eikä tule oireita.... huoh, jos kerran vaiva ei ole tuon kummempi, niin ei sillä tarvitsisi emäntää vaivata, joka asioikseen leipoo eri tarjottavat jokaiselle ja ihan siis turhaan....... ilmeisestikin.

Harva näistä allergioista ja intoleransseista tietää, jolla ei itsellään niitä ole.

Esim. synttäreille, mutta kesällä kun itse ostaa jätskin voivat?

Mun suvussa moni on laktoosille allergisia , mutta jos on paljon muitakin vieraita niin kyllä sitten tehdän lasten toiveiden ja enemmistön mukaan.

Sanokaa laktoosiherkät, auttaako se lääke kaikille?

Mä ainakin haluan, että vieraat pitävät ruuistani eli kysyn jo etukäteen vieraammilta tulijoilta onko jotain rajotteita. Musta se on huonon emännän merkki jos ei osaa laittaa mitään muuta kun sitä yhtä ruokalajia eikä osaa soveltaa ollenkaan.

Tiedän esim. että yksi kaverini ei pidä herkkusienistä joten en tee mitään sieniruokia silloin. Toinen taas on kala- ja pähkinäallergikko joten en käytä näitä kun hän tulee. Kolmas tykkää enemmän hedelmäjälkiruuista joten en tee silloin mitään muita.

Kyllä musta vieraita pitää kunnioittaa.

mutta myöskin vähän nää supernirsot jotka ei syö yökyök herkkusieniä, oliiveja. mutta enpä niistäkään stressaa. jättävät sitten syömättä jos ei kelpaa. allergiat otan toki huomioon, mutta ei noita toisten nirsoiluja voi millään kaikkia muistaa. niin ja on tietty kohteliasta ilmottaa etukäteen jos on allerginen.

ja sinä joka sanoit leipovasi keliaatikoille " muka" sopivaa ruokaa, toivottavasti pilailit! kukaan keliaatikko ei varmasti taudistaan nauti tai kiusallaan ole syömättä tarjottavaa. vaivat jotka väärästä ruokavaliosta seuraa (yhdenkin syömiskerran jälkeen) on monella hyvin inhottavia + ruokavalion laiminlyönti altistaa suolistosyöville!

Tästä syystä, syön joskus tavallista jäätelöä tai muita maitotuotteita (ei hyla). Vierailuilla en mielellään altistaisi itseäni tavallisille maitotuotteille, sillä loppuaika vierailusta voi mennä vatsakipuja potiessa ja vessassa istuen.

Apteekin Laktaasi pillerit auttavat joskus, joskus taas eivät. Luulen että pillerien teho riippuu siitä, mitä muuta olen syönyt päivän aikana (pilleri tyhjään/täyteen vatsaan).

En halua vaivata emäntää vaivallani. Juon pelkän mustan kahvin, jos tarjolla on esim.kermakakkua. Voin nauttia juhlista yhtä paljon, vaikken söisikään synttärisankarin kermakakkua. Uusissa paikoissa en pidä meteliä erityisruokavaliostani, koska en halua aiheuttaa emännälle ylimääräistä vaivaa.

siis noista " napeista" , kiitos 22, ymmärrän kyllä jäätelöntuskan, kun itse vedän sitä litran viikossa..... siis ei pahalla katsota tästä lähtien!

napit vaan on aika hintavia, joten monet sen takia mieluummin syövät laktoositonta aina kun on mahdollista, mutta sitten esim. jos tekee joskus mieli jätskiä tai muuta herkkua niin ottavat sen lääkkeen. Itselläni pari tuttua jotka tekevät näin ja ymmärrän kyllä heitä. Ovat siis opiskelijoita, työssäkäyvällä luulisi olevan varaa useamminkin ostaa lääkkeitä.

Vierailija:

Lainaus:

hirveä valitus vatsavaivoista ensin ja on muka laktoosijuttuja jne, sitten kun kesällä näkee, vetävät kermajäätelöä ihan surutta ja joku nappi pitää sitten ottaa, eikä tule oireita.... huoh, jos kerran vaiva ei ole tuon kummempi, niin ei sillä tarvitsisi emäntää vaivata, joka asioikseen leipoo eri tarjottavat jokaiselle ja ihan siis turhaan....... ilmeisestikin.

Harva näistä allergioista ja intoleransseista tietää, jolla ei itsellään niitä ole.

Hän on oikeasti kaikelle mahdolliselle allerginen ja sitten on vielä omasta tahdostaan kasvissyöjä. Sitten hän on vielä nirso ja juo pelkkää mehua. Eikä ikinä osta mitään takaisin tai anna rahaa ym.

Jos minä menen jonkun kaverin luo yöksi niin käyn kyllä kaupassa ostamassa itselleni pari hedelmää, jugurtin ja mehun ainakin. Tai sitten vien jotain viemisiä.

Kieltämättä voisi ostaa itse tarvikkeet jos on niin erikoisruokavalio. Ne ei todellakaan ole mitään halpoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat