Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mua ei sais sinne kirveelläkään.

Sivut

Kommentit (29)

Sinun mielestäsikö vain Helsinki on kaupunki? Vai kuinka olet niin varma että ap on maalainen? (Oletan että kommenttisi tarkoitti mm. ap:tä) Onko sinulla jotain maalaisia vastaan?

Vierailija:

Lainaus:

Se on kumma, kun teille maalaisille ei tule mieleen, että toiset todella on täältä kotoisin. Itse olen 4. polven stadilainen ja ylpeä siitä. En voisi edes kuvitella asuvani missään muualla Suomessa. Tykkään toki matkustella Suomessa ja esim. Hämeenlinna on ehdoton kesäkaupunkisuosikkini, mutta Helsingissä on kotini, ystäväni, sukuni ja kaikki muukin oleellinen.

viihdyn maalla viikon verran maksimissaan kesällä ja sitten tulen taas tyytväisenä kotiini Helsinkiin=)

tiesittekö...että täälläkin on luontoa, matalia taloja, merta, leikkipaikkoja lapsille....jne...

Ei Helsinki ole yhtä kuin nokiset keskustatalot ja kilometrien autojonot....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se on kumma, kun teille maalaisille ei tule mieleen, että toiset todella on täältä kotoisin. Itse olen 4. polven stadilainen ja ylpeä siitä. En voisi edes kuvitella asuvani missään muualla Suomessa. Tykkään toki matkustella Suomessa ja esim. Hämeenlinna on ehdoton kesäkaupunkisuosikkini, mutta Helsingissä on kotini, ystäväni, sukuni ja kaikki muukin oleellinen.

Edelleenkin sanon että en hauku Helsinkiä enkä helsinkiläisiä. En vaan pidä Helsingistä, enkä halua siellä asua. Haukkuminen ja olla pitämättä jostakin ovat kaksi eri asiaa. Enkä myöskään jaottele suomalaisia helsinkiläisiin ja maalaisiin.

Kerropas sinä jeesustelija miten minä haukuin Helsinkiä?

ap

ps. minun puolestani antaa tämän ketjun tippua

tavata paljon erilaisia ihmisiä ja kansallisuuksia, tykkää käydä leffoissa, haluaa tehdä alansa työtä...

Itse en henk.koht. kyennyt siellä asumaan kuin opiskeluajan mutta ymmärrän, että joku muu haluaa.

Vierailija:

Lainaus:

a, eivät koskaan Helsingin. Helsinki-viha on ihan Suomen maan laajuista, joten tästä varmaan on iskostunut meihinkin tämä " maalais" ajattelu, että kaikista muista puhutaan maalaisina.

En muuten tiedä mitään muuta maata, jossa maan omaa pääkaupunkia vihataan näin paljon.

Ainoastaan toisessa kaupungissa voisin asua, kuten Pariisissa ja Lontoossa (joissa olen nuorena asunutkin) tai Nykissä, Miamissa jne. Mutta Suomessa jossain muualla... e-hei... en ainakaan nyt äkkiseltään osaa kuvitella.

Stadi on kymmenessä vuodessa muuttunut ihan hirveästi. On vaikeaa enää sisäisten pakolaisten, eli maalaisten keskuudesta löytää aitoja stadilaisia tai edes pääkaupunkiseutulaisia.

Valitettavan usein nämä maalaiset myös estoitta haukkuvat meidän synnyinsijojamme ja kotiamme. Itse en voisi kuvitellakaan muuttavani johonkin toiseen paikkaan ja alkavani haukkumaan paikallisille heidän kotiaan! Maalaisilla on vielä käytöstavoissa opettelemista. Tosin yleensähän tuollainen haukkuminen kielii siitä omasta pahasta olosta ja sopeutumisvaikeuksista.

" mä oon ap enkä mä TODELLAKAAN hauku Helsinkiä enkä helsinkiläisiä... mustahan se on ihan fantsu paikka ja ihmiset NIIN kivoja... mutta MINUA EI SAA SINNE KIRVEELLÄKÄÄN, ENKÄ TAJUA MITEN JOKU VOI ASUA SIELLÄ!! Prkl!!"

*hekottaa*

koska en ole haukkunut pääkaupunkiamme, en ole maalainen, enkä totisesti Helsinkiin muuttanut.

Tästäkin viestistä saa kuvan että teidän helsinkiläisten mielestä on olemassa vain helsinkiläiset ja maalaiset. Mitä esim. tamperelaiset ovat teidän mielestä tai oululaiset? Maalaisiako?

Helsinkiläiset turistit vieraillessaan jossain muualla Suomessa, osaavat erittäin hyvin tämän muiden kotikaupungin haukkumisen....

" 16: ja kukahan tässä ketjussa on " haukkunut" teitä maalaisia? Ei kukaan. Joku esitti ainoastaan pahoittelunsa siitä, että maalaiset niin monesti tänne muuttaessaan alkavat haukkuma

an avoimesti meidän kotikaupunkiamme meille ja hän koki sen erittäin huonotapaisena. Olen huomannut saman ja olen tästä samaa mieltä."

ap ( ei edelleenkään maalainen)

Kerropa, MIKSI sinun oli niin tarpeen kysellä muiden asumisista ja esittää vahvoin sanankääntein, että SINÄ ET AINAKAAN asuisi Helsingissä? Mitä muuta tuollainen on, kuin muiden arvostelemista - et saa sitä kuulostamaan fiksulta, vaikka kuinka selittelisit.

Ja edelleen: MIKSI piti tuollainen aloitus tehdä? Ja kuinka se sattuikaan tulemaan heti Mikkeli-aloituksen jälkeen..

Minä olen helsinkiläinen, mutta EI TULISI MIELEENIKÄÄN tehdä aloitusta aiheesta " miten joku voi asua Juankoskella" tmv. Mielestäni ihan jokainen saa asua missä haluaa, enkä kaipaa kenenkään perusteluja tai selityksiä päätöksilleen. Oma itsetuntoni on sen verran hyvä, että voin tunnustaa Helsingin puutteet ja toisaalta nähdä hyviä puolia myös muualla päin Suomea.

Etkö, ap, voisi edes myöntää, että aloituksesi oli vähintäänkin turha.. jos se nyt sitten ei suoraan olisi ollutkaan kenenkään haukkumista...

Sinä kysymyksen tekijä sen sijaan osoitit olevasi aivan yhtä typerä kuin tuo Mikkeli-ketjun avaajakin.

Mitä tästä voimme päätellä?

No sen tietysti, että tyhmyys (tai fiksuus!) ei riipu asuinpaikasta....

Kyllä aloituksesi peruslähtökohta oli nimenomaan se, että MITEN JOKU MUKA VOI asua niin kamalassa paikassa kuin Helsinki.

Turha on selitellä...

Ja kuten totesin jo aiemminkin: osoitit sillä ainoastaan lapsellisuutesi ja typeryytesi - ja tämän enempää en itse aio aikaani tälle naurettavalle ketjulle uhrata ;)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat