Seuraa 

Ja muutenkin, onko se toisen lapsen synnyttäminen oikeasti helpompaa, kuin ensimmäisen..?:) Monet niin väittävät, mutta pessimistinä en meinaa uskoa. Mulla kyllä eka lapsikin syntyi helpolla, mutta se välilihaleikkaus (lähinnä siitä toipuminen) oli karseaa. Viikko tolkulla takamus niin kipeä, että itku meinasi tulla...:(

Tehdäänkö eppari yleensä tokassakin synnytyksessä? Mulla se tehtiin ekassa ilmeisesti sen takia, että typykkä piti saada nopeasti ulos, kun napanuora oli kaulan ympärillä, en tiedä, olisiko muuten tehty. Kaikkiaan ponnistusvaihe kesti silloin 9 min...

Alkaa jo jännittää tämä tuleva synnytys, vaikka muka kokemusta pitäisi jo olla yhden synnytyksen verran.:)

t. tilledeferrat, rv 32

Kommentit (4)

synnytyksessä tehtiin eppari, toisella ja kolmannella repesin.Näät kaksi viimesintä synnytystä on olleet helpompia kuin eka jo senkin takia, että on tiennyt mitä tapahtuu ja on osannut pyytää tarvittaessa kivunlievitystä.Repeämistäkin olen toipunut nopeammin kuin epparista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin rutiininomaisesti eppari, oli varmaan yleinen tapa 18 vuotta sitten. Kahdessa seuraavassa normaalisynnytyksessä ei tehty, mutta repesin lievästi. Haavat ovat parantuneet nopeasti ja olen pystynyt istumaan heti synnytysten jälkeen. Ensimmäinen synnytys oli hidas, 38 tuntia, seuraavat 12 ja 6 tuntia. Ponnistusvaiheetkin ovat nopeutuneet, 20 min., 10 min. ja 2 min. Viimeinen normaalisynnytys oli helpoin. Selvisin siitä ilman mitään kivunlievitystä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat