Vierailija

voi olla pitämättä maamme pääkaupungista?!

Täällähän on kaikkea: upeaa luontoa metsän ja meren, saariston ja kallioiden muodossa, ystävälliset ihmiset, tarjontaa joka saralla kulttuurista urheiluun ja järjestötoimintaan - siis aivan upea kaupunki asua!

Tällä en tarkoita, etteikö joku muukin kaupunki, pienempi, voisi olla kiva, mutta kun on ihmisiä jotka eivät edes halua turisteina käydä täällä, sitä en voi käsittää, miksi ihmeessä ei?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija:

Lainaus:

Mikä helsinkiläisyydestä tekee niin hyvää että voi alkaa kohdella muualta tulevia huonosti? Ihmisiä me kaikki ollaan, asuttiin sitten missä vaan.

Eli jos tyypilliseen SUOMALAISEEN tapaan, ei Helsingissä joku tervehdi tuntematonta, niin päättelet sen stadilaiseksi koppavuudeksi. Itse kaikki täällä kohtaamani huonokäytöksiset ihmiset, spora- ja bussikuskit, ovat olleet niitä muualta tulleita, jotka purkavat pahaa oloaan meihin alkuperäisiin asukkaisiin. Vitsikkäintä on, kun joku maalaiskyttä kuvittelee tulevansa tänne ottamaan " statilaisilta luulot pois" . =D Kannattaa siis muistaa, että sitä saa mitä tilaa.

ja jokaisessa niissä ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan asuneet muualla kuin synnyinseudullaan on kaikkein koppavimpia ja sisäänpäin kääntyneitä. Heidän mielestään - juuri nyt esim. Helsinki on maailman napa. Ei kannattais niin kovasti kehuskella, jos ei ole muualla asunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pienten lasten kanssa on kiva asua kohtuuhintaista omakotitaloa pienessä kunnassa puolen tunnin ajomatkan päässä isommasta kaupungista, jossa työpaikat. Iso piha ja ihan riittävästi palveluja, turvallinen ja puhdas ympäristö lapsille.

Ehkä sitten virkeänä kuusikymppisenä, kun lapset ovat maailmalla eikä pihaa jaksa enää kuokkia, voisi muuttaa Helsinkiin johonkin jugend-asuntoon kävelymatkan päähän teattereista.

Mikä helsinkiläisyydestä tekee niin hyvää että voi alkaa kohdella muualta tulevia huonosti? Ihmisiä me kaikki ollaan, asuttiin sitten missä vaan.

jos joku väittää, ettei Helsingissä ole luontoa merta lukuunottamatta, ei kyllä tunne tätä kaupunkia lainkaan.

terv. Helsinkiä rakastava ja Helsingin kodikseen tunteva muualta tänne muuttanut (joka taas tänään jutteli Senaatintorilla muutaman sanan tuikituntemattoman kanssa).

Vierailija:

Lainaus:

Ja mitä rasistisuuteen tulee, niin itäsuomi korjaa potin. (Itseasiassa lähes koko muu Suomi rasistisempaa.

Asiakaspalvelu ehkä voi olla tympeää, jos itse olet tympeä. Minä saan keskimäärin vain iloista palvelua.

Hmmm... vai väkivaltainen. No, ehkä sörnäisten kurvia voisi välttää. :)

.

[/quote]

kauheutta kommentoi sellaiset ihmiset, jotka eivät ole ikinä siellä asuneet ja tuntevat kaupungista about reitin Rautatieasemalta Linnanmäelle, ja tekevät tärkeitä johtopäätöksiään sen perusteella. Osittain takana taitaa olla myös kateutta helsinkiläisiä kohtaan...

Kun olin pieni, asuin maalla ja Helsinki (jossa sitten kävin koulua vähän vanhempana) tuntui suurelta kaupungilta, jossa oli meluisaa ja paljon autoja. Silloin inhosin Helsinkiä. Siellä haisi ja oli loskaista taikka liikaa ihmisiä (ja vielä ärsyttäviä ihmisiä!). Sitten jossain vaiheessa sain kamalan alennuskompleksin, kun Helsinki ei ollutkaan niin hieno (?) taikka mahtava kuin ulkomaalaiset suurkaupungit. Nyt asun paljon suuremmassa kaupungissa, ja Helsinkikin näyttää nykyään viihtyisämmältä. Kauniita rakennuksia, paljon ihastuttavia paikkoja (ja rakastamani Suomenlinnakinhan on Helsinkiä) ja yllätyksiä, ja se on rakkaan, suomalaisen kulttuurin sydän. Käyn siellä nykyään mielellään ja esittelen ylpeänä ulkomaalaisille vieraillekin. Ei niin, ei minusta koskaan ole tulossa helsinkiläistä, mutta pääkaupunkihan on koko kansan kaupunki.

Jos on matkustanut paljon, ja harrastaa paljon mm. luonnossa samoilua, ei Helsinki todellakaan ole silloin minua varten. Jos harrastaisin katusamoilua, voisin tulla sinne :)

Erään yleistyksen silti teen. Helsingissä harvemmin ihmistä leimataan kotikaupungin mukaan jonkinlaiseksi. Kun taas muualla helsinkiläiset leimataan, vaikkei olla edes tutustuttu.

Vierailija:

Lainaus:

Epäystävällisimpiin tuntemattomiin ..

kiukkusia, rasistisia, agressiivisiä ja väkivaltaisia ihmisiä tähän lisättynä vielä tympeä asiakaspalvelu. ym ym. Nautihan stadista perinpohjaisesti ja anna ajan kulua että tutustut " kunnolla" paikkaan. Mun mielestä kaupunkina ihan ok, asua en siellä enää halua mutta jos välillä käväsen niin se riittää.

juuri huomaa, miten huonosti Helsinkiä tunnet! Olet muka Helsingissä useastikin käynyt, mutta paljastit juuri tietämättömyytesi ja junttiutesi.

Vihasin sitä liikennettä ja melua sekä tungosta joka paikassa niin että muutimme pois. Olen enemmän pikkupaikan ihminen kuin ison. Yritin kyllä kovasti sopeutua sinne, mutta ei vaan onnistunut. Toinen juttu on, etten tykkää käydä leffoissa enkä käytä kulttuuripalveluja juurikaan niin miksi asua siellä. Työnikään ei edellyttänyt Helsingissä asumista. Mutta ihania naapureitani sieltä kaipaan ja kaunista asuntoamme.

Helsingissä, ja toivottavasti en joudu sinne koskaan muuttamaan. Mitä kulttuuriin ym. tulee matkustan mieluummin jonnekin muualle sitä harrastamaan. Ja tuosta luonto hommasta; mitä ihanaa luontoa siellä muka on. Ei mitään muuta kuin ehkä merta. Olen paljon käynyt Helsingissä, käyn työni puolesta ja ystäviäni tapaamassa, mutta siihenpä se jää. Enkä ole säälittävä, jos en pääkaupungistamme pidä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat