Seuraa 

Heh, tämän viestin vielä laitan vaikka pinniksistä kuuluu vikinää.

Oliko se nyt Leenuska joka kirjoitteli imettäneensä kaksia kaksosiaan siten, että toinen oli vieressä normaalisti rinnalla ja toinen jotenkin kyljen päällä? Voisitko Leenuska vielä vähän selventää tai tietysti joku muukin, joka tätä akrobatiaa on harrastanut/harrastaa?

Ihan oikeasti kiinnostaisi, sillä öisin pakkaa ahdistamaan kun molemmat huutaa tissille enkä millään jaksaisi nousta istumaan ja kaivaa imetystyynyä esille.

T. Laiskanpuoleinen

Eerikanäiti ja tissihirmut unipätkäläiset 7 kk

Kommentit (3)

Oli mulle ainut tapa silloin aluksi, jos olin yksin. Eli poika oli sängyllä ja minä lähes kyljelläni vieressä ja tyttöä pidin osittain toisen kyljen varassa ja tuin kädellä.

Itse en kyllä välttämättä olisi enää jaksanut hetken päästä pitää toista yhden käden varassa. Mutta eihän sitä tiedä, kun sai niin vähän aikaa imettää. Yksi tuttu imettää tupliaan, jotka ovat reilu puolivuotiaita siten että itse makaa selällään ja lapset on suurien tyynyjen päällä molemmissa kainaloissa.

Juu, mä olen nyt kokeillut tuota Leenuskan kylkijuttua ja kyllä se toimii hätätilanteessa. Meillä kun molemmat ovat alkaneet karjua maitoaan yhtä kovaäänisesti, niin saa ainakin suut kiinni. Tyttö saa olla päällimmäisenä kyljen päällä, kun on motorisesti kehittyneempi.

Kiitos, kiitos

t. Eerikanäiti ja tuplukat kohta 8 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo siis sellaista juuri kuvaamaasi taktiikkaa olen harrastanut eli usein niin että kun toinen on herännyt silloin kun olen ollut toista imettämässä, olen nostanut hänet kyljen päälle lepäämään ja ujuttanut nännin suuhun. Toisella kädellä tuen lasta ja toisella painan rintaa niin että lapsi saa henkeä. Tosin vauva usein osaa itse kääntää päänsä siten että henki kulkee. Rinnan koko ja muoto tietysti vaikuttavat näihin asentoasiohinkin. Myös normaalisti rinnalla imevä vauva siis pitää olla asennossa jossa ei äidin tarvitse kädellä painaa rintaa pois vauvan nenältä. Tämä taktiikka on sellainen että asennon löytää vain kokeilemalla ja harjottelemalla. Isommillekin vauvoilla homma käy hyvin, esim. niin että vauvan jalat ja suurin osa kropasta äidin selkäpuolella ja pää jää siihen äidin kyljelle lepäämään. Usein lapsi löytää rinnan itse ja etsii hyvän asennon jos häntä vähän avittaa.

Eihän nuo asennot ole äidille kovinkaan miellyttäviä mutta parasta on kun ei tarvitse nousta sängystä ja homma on usein kuitenkin pian ohi kun vauvat nukahtavat pian uudelleen :).

Kaikkea on tullut kokeiltua ;).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat