Seuraa 

Hei!

Olen suunnitellut matkaa Saksaan maaliskuussa jolloin vauva on n.10kk. Selvitin jo että alle 2v lapsi matkustaa sylissä. Jännittää vaan etukäteen että miten lapsi jaksaa 2 tuntia istua sylissä. Siinä vaiheessa varmaan osaa jo kontata ja tyttö on erittäin vilkasluonteinen.En edes muista milloin olisi viimeksi nukkunut sylissä joten en tiedä miten onnistuu sekään. Maito menee onneksi pullosta huoneenläpöisenä ja soseen voi varmasti syöttää ennen lentoa. Mutta onko hyviä vinkkejä lapsen viihdyttämiseen? Tai muutenkin kokemuksia lapsen kanssa lentämisestä? Mitä kannattaa varata mukaan koneeseen tai että voiko lapsen kanssa jaloitella välillä?

Tekee kovasti mieli sukulaisten luo mutta matka hirvittää jo etukäteen..:)

Kommentit (5)

mielestäni on sellainen pyrähdys, että menee vaikka päällään seisten:) Itse matkustimme noin 16 h reissun ees taas 3 kk ikäisen kanssa (3 eri lentoa), menomatka meni hyvin (nukkui sylissä ja seurusteli iloisesti), paluumatka huonommin: lähtö Suomesta oli klo 6 aamulla, yö jäi lyhyeksi, vauva oli väsynyt ja 3. lennolla Atlantin yli itki melkein koko ajan 9 h (no, ei tietty ihan koko aikaa, mutta ei oikein osannut rauhoittua nukkumaan). Kyllähän siellä voi jaloitella ja käydä vaikka juttelemassa kanssamatkustajien kanssa ja jotain leluja tietty mukaan. Nousuissa ja laskuissa kannattaa imettää tai antaa tuttia/pulloa, jotta vaavin korviin ei satu. Meillä ainoastaan yhden kerran itku tuli, kun tultiin nopeasti alas ja Finskin koneessa vauva pitää olla turvavöissä äidissä kiinni, joten oli aika hankala imettää, Lufthansalla ei tarvinnut olla vöissä (tietty turvallista kun lapsi on vöissä). Voit kysyä lähtöselvityksessä ja vielä portilla, että onko kone täynnä, jos ei, voit saada vauvallekin oman paikan vaikka et olisi maksanut siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvin meni molempiin suuntiin. Korvien kanssa ei ollut ongelmia nousussa/laskussa, vaikka ei syönytkään rintaa. Olen käsittänyt, että vauvoilla on aika usein niin selkeät röörit, että ei kipu tulekaan samalla lailla kuin isommalla ihmisellä. Mutta voihan syöttämistä yrittää nousun/laskun aikana.

Tyttö konttaa ja kävelee jo tosi paljon, mutta kun meillä oli varattuna vauvakoppa (siis sellainen makuukoppa, joka kiinnitetään koneen seinään), niin istuimme eturivissä ja lapsi saattoi pyöriä jaloissamme. Välillä käveltiin yhdessä koneen käytävällä ja hymyiltiin kanssamatkustajille. Jos saatte vauvakopan, ottakaa ihmeessä - pitää varata etukäteen. Muutoin voi yrittää pyyttää eturivin paikkaa, niin on vauvalla tilaa leikkiä lattialla.

Hauskaa matkaa!

ja jännitin tosi paljon etukäteen kuinka saan lapsen pysymään paikoillaan. Täytyy sanoa että enpä olisi uskonut että minun vekara voi olla näin hyvä matkaaja, nukkui yli puolet matkasta ja loput istui omassa paikassaan turvavyössä (ei oltu paikkaa varattu mutta koneessa sattui olemaan tyhjiä paikkoja). Eka rivissä mahtuu kyllä lapsi jaloittelemaan siinä omalla paikalla. Itse päätin etten helpolla lähde käytävälle kun ne tarjoilukärrytkin siinä menevät ... Luulenpa että lentokone itsessään on jo niin ihmeellinen paikka lapselle että sitä kumman rauhallisesti jaksaa sylissä istua ja ihmetellä. Itselläni oli leluja mukana mutta paras lelu oli laukkuni hihna ja kirja mikä saatiin koneessa, omat lelut eivät kiinnostaneet. Kannattaa ottaa jotain naposteltavaa mukaan. Hyvä jos sattuisi lento uniaikaan. Meillä tuli uni helposti kun en nousun jälkeen avannut vöitä vaan lapsi köllötteli sylissäni ja kuunteli koneen hurinaa.

Me olimme poikamme 8kk kanssa välipäivinä matkoilla. Poika on vilkas ja ei syö tuttia ei juo pullosta eikä ikinä (aikaisemmin) ole nukahtanut syliin.

En tiedä auttoiko mitään mutta laitettiin pojalle Nasolin nenätipat ennen koneen lähtöä. Ei ainakaan huomattu, että olisi korviin sattunut. Koska oli eka kerta koneessa ei tiedätä annettiinko tipat turhaan, olisiko ilmankaan sattunut. (neuvolalääkäri neuvoi etukäteen laittamaan tipat).

Poika istui mun sylissä ja siinä kun odoteltiin niin kiemurteli kyllä kovasti, mutta kun oli leluja mukana sai niillä mielenkiinnon pidettyä pois paikallaan olosta. Ja sitten kun kone lähti liikkeelle ihme tapahtui, poika nukahti ja heräsi 10 min ennen laskeutumista! Laskeutumisen aikanakin istui ihan nätisti. Ja takasin tullessa sama homma! Oltiin aivan ihmeissämme. Lentoemäntä sanoi, että on aika tavallista että vauvat nukahtaa koneessa. Ehkä siinä tulee uninen olo, tai mä ajattelin just että jos korvissa tuntuu paineen vaihtelu niin jos se unettaa.

Mutta näin kivasti meillä siis meni. Leluja mukaan vaan niin kyllä se siitä vaikkei nukkuisikaan. Mahtuu tähän maailmaan ääntäkin =)

Iira

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat