Vierailija

todennäköisesti varastettuja vaatteita ja tavaroita netissä.

Ollaan joskus juteltu ja tiedän hänen nimimerkkiään mitä hän käyttää myydessään vaatteita ym eräällä netti-ilmoitus-sivustolla..

Olen siellä joskus myynyt itsekin jotain vauvojen vaatteita mitä meidän lapsilta jäi pieneksi, ja ihan mielenkiinnolla kurkin välillä mitä tuttavallani on myynnissä.

Siinä ilmestyvät viikon välein " uusia vaatteita laput kiinni" , erilaisia kokoja sekä tytöille että pojille, dvd elokuvia vielä muoveissa, barbeja, merkkivaatteita, nahkatavaroita, siis melkein aina laput kiinni ja uusi tuote. Tuttavani ei ole töissä, hänen mies on normaali palkkatyöläinen ja niillä ei ole mitenkään hyvä rahatilanne. Kävi mielessä mitä jos hän varastaa nämä tavarat kaupoissa ja sitten kaupitteleen netin kautta eteenpäin..

Miten pitäisi suhtautua tähän asiaan? Pidin häntä aina reiluna ihmisenä mutta tämä homma epäilyttää enkä kehtaa suoraan häneltä kysyä mistä se saa niin isot määrät uutta tavaraa...

Mitä tekisit tai tekisitkö mitään?

Kommentit (13)

että en ole töissä ja mieheni ei ole mikään erityisen hyinpalkattu. Meilläkin myynnissä aika kalliitta juttuja ja ihan kuulkaa jäänyt vain ja ainoastaan käyttämättä (heräteostoksia). Toisilla on hyvä rahatilanne vaikka se ei ulospäin siltä näytäkään (jotkut perii toiset voittaa lotossa jne.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis siksi myy uusia.

On minullakin ollut uusia - sellaisia joita ei ole tullut käytettyä plus kerran olisi iso läjä (tosin alle 10 kpl) tavaraa, jota sain palautettuani yhdet liian isot reimatecit liikkeeseen, jossa ei ollut sopivaa kokoa vaihdettavaksi, mutta eivät antaneet rahojakaan pois. Minä en päässyt tekemään tosin bisnestä, vaan sain sen mitä olin maksanutkin.

kuin kaupassa on?

Ikävää jos jää varastelusta kiinni.. huono esimerkki lapselle ja tulee vielä kovat sakot ja rikosrekisteriin merkintä ikuisesti..

sitä itsekin ensin ajattelin mutta nämä tavarat ovat juuri " uusia" just muotiin tulleita.

Esimerkiksi ilmestyy joku uusi DVD kauppoihin ja tuttavallani on samanlainen myynnissä samantien... Mua epäilyttää tämä tosi paljon ja tuntuu pahalta jos hän varastaa ne, mikä on mielestäni aika todennäköistä. Hän ei myy koskaan mitään isoa, kaikki nämä tavarat on sillä periaatteella että " mahtuu helposti omaan laukkuun" ...

Kakkoselle,

EN todellakaan halua enkä mene minnekään poliisille, en halua aiheuttaa kenellekään mitään harmia.

Mietityttää vaan tämä homma :(

jos kysyt häneltä hieman ohimennen keskustelussa? Ei siis niin että epäilisit mitään, vaan kiinnostuneena. Voihan olla että hänellä on joku " suhde" siis tuntee jonkun jonka kautta saa sikahalvalla noita uusia juttuja. Jotkut oikein harrastavat tuota myyntihommaa melkein työksi asti, eli ostavat liikkeiden loppuunmyynneistä jne. tuotteita kasapäin ja myyvät sitten kirppareilla

vaihtelua kaipaan mutten tiedä mikä minulle sopisi, uskaltaako tähän vanhaan mutta turvalliseen " kampaukseen" koskea...

Minulla on aika korkea otsa ja isot siniset silmät, joten otsatukka pitäisi varmaan olla muuten näytän omituiselta :)

Hiukset ovat paksut tummanruskeat piikkisuorat ja pitkät.

Onko nettisivuja jossa olisi erilaisia hiusmalleja tai onko teillä ehdotuksia mitä kannattaisi kokeilla?

Ihan lyhyeksi en halua leikata mutta muutosta kaipaan...

ei ole mikään tae siitä, että keskustelu menee hyvin. Itselläni kokemusta siitä, että viimein vuosien päästä uskaltauduin keskustelemaan erittäin asialliseen ja ystävälliseen sävyyn erään sukulaiseni kanssa siitä, miten tämä kohtelee lapsiaan. Luulin, että keskustelu meni hyvin ja yhteisymmärryksessä, mutta sitten sukulainen tekikin minusta rikosilmoituksen, kunnianloukkauksesta.

Lopulta juttu kääntyi kuitenkin poliisitutkinnassa niin, että syyttäjä hylkäsi sukulaiseni syytökset minua kohtaan ja nosti syytteen sukulaiselleni lasten pahoinpitelystä. Nyt on puoli sukua minulle vihoissa ja yhteys kyseisiin lapsiin katkennut.

Tämä nyt vain esimerkkinä siitä, että vaikka kuinka parhain päin asettelisi sanansa niin voi käydä köpelösti.

varovasti. Jos käy ilmi että hän varastelee, niin kerro että ei kannata jos jää kiinni (ja ennemmin tain myöhemmin näin varmasti käy kun ahneus käy ylivoimaiseksi). Kerro mitä seurauksia tulee ja mitä esimerkkiä lapsi oppii. Kysy vielä että haluaako se että lapsikin oppii varastamaan ja jää kiinni ja pilaa tulevaisuutensa. Muista olla pahoillasi että rahatilanne on tiukka ja " ymmärrät" että on päätynyt tekemään moista.. Näin ei pitäis ihan hirveesti suuttua kun olet ymmärtäväinen ja huolestunut. Älä missään nimessä annan hänen ymmärtää että olet kateellinen rahanhankkimiskeinosta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat