Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos valittavana on ruma asunto (huono pohja, paljon remonttia, ei iske mutenkaan) hyvältä alueelta tai ihana (rakkautta ensisilmäyksellä) asunto huonomainesemmalta alueelta, kumman valitset?

Itse pidän tärkeämpänä asuntoa.

Sivut

Kommentit (22)

Asumme nyt rauhallisella omakoti-/rivitaloalueella ja täällä on tappavan tylsää, aivan kamalaa:-(

Paljon mieluummin ottaisin rumemman ja vaikka vielä vähän pienemmän kodin lähempää keskustaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ostaisi unelmakämppää kaikkein pahamaineisimmalta alueelta, mutten mitään rupukämppää ihanaltakaan. Itseasiassa vähän aikaa sitten käytiin katsomassa yhtä taloa, joka sijaitsi ihanassa maalaisidyllissä, kaksi km kaupoille, kouluihin yms., mutta talo olisi käynyt liian pieneksi, joten emme tehneet tarjousta. Harmittaa vain sen idyllin menetys. :/

koska asuntoa voi rempata, aluetta ei. Mutta esim. olen valmis matkustamaan jonkin matkaa palvelujen lähellä, kunhan saan asua ihanassa talossa omassa rauhassa

Jälkimmäisestä syystä en koskisi pitkällä tikullakaan kovin erikoisiin, kauan myynnissä olleisiin, seudun muuta asuntokantaa huomattavasti halvempiin jne. asuntoihin.

Kyseisessä tapauksessa toinen asunto sijaitsee hyvämaineisella pientaloalueella, mutta asunto ei miellytä sitten lainkaan. En tiedä saisiko siitä edes remontoimalla hyvää.

Hinta on halpa verrattuna muihin asuntoihin samalla alueella.

Toinen asunto sijaitsee lähiössä kerrostalossa, missä huono maine, mutta nykyjään melko rauhallista. Lapset voivat olla siis keskenään ulkona, eikä pultsareita pyöri ympäriinsä. Tuo maine on siis se, mikä mietityttää... Asunto on aika paljon halvempi kuin tuo toinen vaihtoehto, mutta rakastuin siihen heti, kun menin ovesta sisään.

Molemmissa asunnoissa on palvelut lähellä ja kulkuyhteydet hyvät. Tarhat, koulut ja kaupat ovat kävelymatkan päässä.

Tätä nyt miehen kanssa pähkäilemme emmekä pääse yhteisymmärrykseen. Miehelle on tärkeämpää asuinalueen maine, minulle itse asunto.

Seuraa siis siitä, että olen asunut

Lainaus:

oikeasti

huonolla alueella. En tiedä, onko Suomessa edes vastaavia alueita. Mutta siis olen asunut ihan kivassa asunnossa, tilavassa ja hyvin suunnitellussakin kai alunperin, mutta ihan hirveässä paikassa. Kotipiha täynnä käytettyjä huumeruiskuja, kaiket yöt ulkoa ja naapureista kamala meteli. Samassa rapussa asui niin huumeiden kauppaajia kuin prostituoitujakin. Kunnon turvalukot oli kyllä - mutta niiden sulkemista tulivat seinänaapurit valittamaan, kun neidin " asiakkaat" eivät sitten päässeet vapaasti tulemaan kotiovelle asti, jos turvaovia suljettiin... Ihan suosiolla sitä asuu pienemmässä ja vanhemmassakin paikassa rauhallisemmalla alueella.

tässä teidän tapauksessa valitsen ehdottomasti sen hyvän asunnon, sillä tuo " huonomaineinen" alue ei kuulostaa ollenkaan huonolta. Kenties maine on jäänne jostain entisistä ajoista ja alue voinut muuttua vaikka kuinka paljon

Vierailija:

Lainaus:

Kyseisessä tapauksessa toinen asunto sijaitsee hyvämaineisella pientaloalueella, mutta asunto ei miellytä sitten lainkaan. En tiedä saisiko siitä edes remontoimalla hyvää.

Hinta on halpa verrattuna muihin asuntoihin samalla alueella.

Toinen asunto sijaitsee lähiössä kerrostalossa, missä huono maine, mutta nykyjään melko rauhallista. Lapset voivat olla siis keskenään ulkona, eikä pultsareita pyöri ympäriinsä. Tuo maine on siis se, mikä mietityttää... Asunto on aika paljon halvempi kuin tuo toinen vaihtoehto, mutta rakastuin siihen heti, kun menin ovesta sisään.

Molemmissa asunnoissa on palvelut lähellä ja kulkuyhteydet hyvät. Tarhat, koulut ja kaupat ovat kävelymatkan päässä.

Tätä nyt miehen kanssa pähkäilemme emmekä pääse yhteisymmärrykseen. Miehelle on tärkeämpää asuinalueen maine, minulle itse asunto.

että nämä sosiaalitapauksetkin ovat ihan ihmisiä, jonkun lapsia, isiä, veljiä, siskoja jne. Sitä voisi joskus koittaa ymmärtää toisia eikä vaan elellä omassa eristetyssä pikku lokerossaan. Tässä maailmassa olisi huomattavan paljon vähemmän näitä sos.tapauksia jos suhtautuisimme heihin kuin ihmisiin eikä: yök, pultsareita tuonne en kyllä mene

Vierailija:

Lainaus:

eläppä muutama vuosi pultsarien tms sosiaalitapausten naapurissa niin rukoilet, että asuisit mukavalla alueella pahvihökkelissä !!!!

Jos näet paljon uutisia ryöstöistä, levottomuuksista ja poliisiratsioista, niin maine voi olla ihan paikkaansa pitäväkin... Meidän kaupungissa on yksi tietty alue, jolla on ollut huono maine ja nyt sitä yritetään kovasti paikkailla, mutta kummasti alueella näkyy aina poliisiautoja ja pikku-uutisissa on raportteja kaiken maailman rähinöistä.

Joskus tietenkin asunto ns. huonolta alueelta voi olla tosi hyväkin kauppa!

Hyvä sijainti nostaa asunnon arvoa heti, kun asunto on rempattu asiantuntevasti.

Mieheni (ja itsekin) osaa rempata (ollaan jo rempattu kaksi edellistä asuntoamme) ja lähipiirissä on rakennusalanammattilaisia, joiden silmän alla on helppo laittaa kuntoon " huonompiakin" asuntoja.

Hyvä paikka asunnolle sisältää mielestäni: rauhallinen, lapsiystävällinen alue, jossa koulut ja päiväkodit, terveyskeskus, neuvola, hammaslääkäri ja kirjastot on lähellä.

Samoin alueella pitää olla hyvä ja kattava julkinen liikenne, niin suurempaan kaupunkiin kuin itse kaupungin sisällä.

Lähellä pitää olla myös " hyviä" kauppoja, eli ruoka-kaupoilla on esim. kilpailua alueellaan...

Lisäksi pitää olla hyvät virkistysmahdollisuudet; puistoa ja viheralueita, leikkipuistoa, ulkoilulenkkejä, metsää, jalkapallo/luistelukenttä.

Lisäksi plussaa on jos lähellä on sisäliikuntapaikkoja: jumppasalia, kuntosali jne.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat