Vierailija

mamma kavereita lapsineen meille päivää viettämään. Lasten iät 3kk-4 v. Mitä voisin tarjota kahvin seuraksi? Pitääkö tehä ihan lämmin ruoka, vai?

Kiitti vinkeistä!

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eivätköhän ole syöneet ennen tuloaan, jos ette ole ruokailusta sopineet. Leipää (tms.) kannattaa tosin varata, jos vanhemilla lapsilla yllättää nälkä.

Joku piirakka tai leivos kahvin kanssa tai jotain vastaavaa. Hedelmäsalaattikin on hyvää, samoin jäätelö.

Nyyttärimeininki on mielestäni hyvä juttu, slloin ei emännällekään tule turhan isoa laskua, ja vieraat voivat tuoda " omat eväät" (siis juuri sitä mistä itse pitävät) mukanaan.

ja saada pelkkää kahvia ja jotain ällöö makeeta kun on hirvee nälkä! Lapset käy sitten ylikieroksilla ja ovat äkäisiä ja on kiire kotiin syömään jotain kunnollista!

Tee kalakeittoa ja fetasalaattia. Kahvin kanssa pullapitko ja keksejä.

marinoituja broilerin fileesuikaleita, vokkivihanneksia pakkasesta tai porkkanoita, paprikaa yms., kiinankaalisuikaleita. Keitä nuudeletia. Sekoita nuo kaikki kypsinä kasariin, ja lisää pippuria ja soijaa mausteeksi.

Eivät varmaan ehdi syömään kotona, tulevat puolen päivän aikaan.

Piirakka voisi olla hyvä ja salaattia ja patonkia? Mitäs ne lapset sitten syö?

-AP

Vierailija:

Lainaus:

ja saada pelkkää kahvia ja jotain ällöö makeeta kun on hirvee nälkä! Lapset käy sitten ylikieroksilla ja ovat äkäisiä ja on kiire kotiin syömään jotain kunnollista!

Tee kalakeittoa ja fetasalaattia. Kahvin kanssa pullapitko ja keksejä.

Tiedän kyllä, että on sellaisiakin tapaamisia, missä jokainen " emäntä" vuorollaan tarjoaa ruokaa. Hyvä juttu, jos siitä on sovittu.

Me viedään yleensä nyyttäriperiaatteella jokainen jotain syötävää. Jos tapaaminen on lapsen ruoka-aikaan, otan hänelle oman ruoan mukaan. Ei mun mielestä voi olettaa, että kylässä tarjotaan ruokaa, jos siitä ei ole etukäteen sovittu! Jos olisin sinä, tekisin jonkun suolaisen piirakan tai pitsaa ja sitten vaikka jotain keksiä kahvin kanssa (jos et jaksa alkaa leipomaan). Kaikista kivointa on, jos jokainen vieraskin tuo jotain =)

Ja oon todennut, että tulee paljon halvemmaksi tehdä jotain ruokaa tarjottavaksi. Siis jotain perussapuskaa, esim. keittoa tai makaroonilaatikkoa. Meillä on vieraat olleet tyytyväisiä tähän, saa isommat lapsetkin samalla syötävää. Oon kyllä alkuun ilmottanut etukäteen kaikille, että ruokaa on tarjolla. Nykyään on meillä ollut tapana vuorotella, ihan mukavaa saada syödä toisten tekemää ruokaa=)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat