Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla on 6 kk määräaikainen työsuhde, olen ollut ko. paikassa jo työsuhteessa vuoden, mutta nämä työsuhteet tehdään aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan (terveydenhuoltoala).

Nyt mulle on tarjottu töitä toisesta paikasta joka olisi minulle mieluisa.

Työ alkaisi vaikka heti, tai niin pian kuin saan asiat järjestettyä.

Mutta voiko tästä määräaikaisesta noin vaan lähteä?? Vai riittääkö tuo kahden viikon irtisanomisaika?

Voi en haluaisi menettää tätä uutta tilaisuutta tämän määräaikaisen paikan takia, joka ei edes ole mikään unelmapaikka.

Tietäisikö tai osaisiko kukaan viisaampi auttaa?

Kommentit (15)

voi haastaa sut oikeuteen sopimusrikkomuksesta tms. mutta toisaalta voit joutua maksamaan maksimissaa yhden kuukauden palkan ent. työnantajalle jotain korvausta, ja se on tietty halpa hinta siitä että pääsee pois.

Mut eiköhän ne sut päästä suosiolla, mut on ainakin aina päästetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli vuoden olen nyt ollut yhtäjaksoisesti siten, että aina tehty uusi määräaikainen työsopimus heti vanhan perään tämä viimeisin nyt kaikkein pisin.

Kunnallisella alalla olen ja tällä hetkellä vielä vanhustenhuollossa eli siellä on suuri tarve työvoimasta (ainakin meidän sairaanhoitopiirissä), mutta tämä toinen työ olisi minulle ihanne kun kyseessä päivätyö samalla alalla ei kuitenkaan hoitotyötä. '

Täytyy varmaan liittoon soittaa ja kysyä. Toivottavasti tämä uusi mahdollisuus ei kaadu siihen, etten voi irtisanoutua.

Tilanne on vielä sellainen, että työnantaja vaan joulukuun lopussa ilmoitti, että minulle on uusi työsuhde 30.5.2006 asti alkaen siitä kun edellinen pättyi 31.12.2005. Ei kysynyt esim. minulta että jatketaanko tai mitään. Oli vain laittanut.

Muistelisin että määräaikaisen työsuhteen lopettamisesta voi joutua korvaamaan työnantajalle aiheutuvia kustannuksia jos työnantaja ei heti saa uutta työntekijää tilalle, eli kannattaa tarkastaa...

mikäli sinulle laitetaan vielä kolmas määräaikainen niin se muuttuu lain perusteella silloin vakituiseksi työpaikaksi ja siinä onkin sit työnantaja kusessa kun koittaa erottaa sllasta työntekijää sen perusteella että määräaikainen umpeutuu......

Mutta kun se määräaikainen ei olekkaan enää määräaikainen vaan vakituinen työntekijä jolla on kaikki vakituisen edut....

OTTAKAA SELVÄÄ OIKEUKSISTANNE !!!!!!!!

määräaikaisesta työsuhteesta,kun oli parempi paikka tiedossa,jouduin korvaamaan työnantajalleni 2vkon palkan, mutta olin siihen valmis.. Työsopimuksessa noudatettiin majoitus-ja ravitsemisalan TESsiä,joka siis ainakin sallii irtisanoutumisen määräaikaisesta työsuhteesta,tietyin sanktioin...!

Toki jos todetaan että sijaisten tarve on pysyvä (naisvaltaisessa paikassa koko ajan joku ä-lomalla tms.) niin sit ei määräaikaisuuden perusteet täyty.

Määräaikainen työsopimus ei lähtökohtaisesti ole irtisanomisvarainen. Irtisanomisoikeudesta voidaan kuitenkin sopia työnantajan kanssa. Olettaen kuitenkin että näin ei ole tässä tapauksessa tehty, ei oikeutta irtisanomiseen ole olemassa. Työsopimuksen purkaminen sen sijaan vaatii erittäin painavan syyn, eikä parempi tai edullisempi työsuhdetarjous riitä täyttämään tätä vaatimusta. Perusteettomasta työsuhteen purkamisesta työntekijä joutuu maksamaan tyuönantajalle korvausta, jonka tulee olla kohtuullinen suhteessa työnantajalle aiheutuneen vahingon suuruuteen, tuottamuksen suuruuteen, sekä muuhun tapauksen tosiseikastoon.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat