Vierailija

Mikä minua vaivaa? Osaan vähän aikaa olla iloinen uudesta tuttavasta, mutta hetken kuluttua alan välttelemään seuraa ja puhelutkin pyrin pitämään lyhyenä.

Kerran piileskelin kotona kun ex-kaveri tuli soittamaan ovikelloa. En halunnut häntä seuraani, vaikka olin 3 kuukautta aiemmin vasta tutustunut häneen.

Buhuu! Olen siis yksinäinen omasta syystäni.

Mitä voisin tehdä tilanteelleni?

Kommentit (17)

eikä hänen kaikista puolistaan tarvitse pitää. Mulla on paljon ystäviä, joiden kanssa olen ollut ystävä vuosikausia ja välillä ollaan otettu yhteen, tai sit on ollut kausia, ettei olla niin kovasti tekemisissä. Arvostan heitä kuitenkin ihmisinä, eikä heidän tarvitse olla mitenkään täydellisiä ja minun hyväksyä heidän jokaista liikettään/ajatustaan. Ei myöskään toisinpäin. Eli voidaan olla vajavaisia myös toistemme edessä. Ystävät on voimavara ja kantavat eteenpäin. Mulle he ovat läsnä elämässäni, vaikken heitä koko ajan näekään.

Puistattaa ajatus ihmisestä, joka kyllästyy nopeasti toiseen. Syytä siihen en osaa sanoa.

Ja oikeita ystäviä olen oppinut arvostamaan vuosien jälkeen.

Veikkaisinpa, että 30 v vanhoissa ystävyyssuhteissa on tarpeeksi etäisyyttä, eli ei olla ihan koko ajan tekemisissä. Siinä on mielestäni ystävyyden keston salaisuus, eli kummallakin osapuolella on omaa tilaa eikä tiedetä koko ajan, missä toinen mennä viilettää ja mitä ajattelee. Jos uuden tuttavuuden kanssa on heti kovin kiinteästi yhdessä, kyllähän siinä loppuu happi nopeasti.

" Elämässä pitäisi elää sillä tavalla kauniisti, ettei omalla roihullaan polta muilta elintilaa."

Toinen juttu on se, että on turha vaatia ystäviltä täydellisyyttä, kun enpä ole itsekään sen parempi. Omia virheitä on vaikea havaita, eikä sitä voi tietää, miten ärsyttävänä ystävät saattavat joskus nähdä minut. Ei ole siis rahkeita vaatia ystävältäkään täydellisyyttä. Hän ei ole sinun toiveidesi ihminen, vaan aivan oma persoona hyvine ja huonoine puolineen. Kaksi epätäydellistä ihmistä voi olla ystäviä vain, jos molemmat hyväksyvät toisessaan myös raadolliset puolet, jotka nekin kuuluvat ihmisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tutustun suht helposti, mutta silti se tosiystävä puuttuu ja nopeassa ajassa paljastuu ihmeellisiä juttuja näistä kehen tutustuu.. minulla on mooonta vastaavaa tapausta.

kiai sitä peiliin pitäis kattoo, mut ne ihmiset on vaan niin eri aaltopituudella...

Ihan onnessa tutustuu johonkin ihmiseen ja sit on liian KIINTEÄSTI ja liian usein tekemisiss.... siitä sit alkaa vähän ongelmia ja sit menee kohta kokonaan poikki.. =(

Jospa koittaisit olaihan vaan hyvänpäivän tuttu jonka kanssa voi max kerran viikossa kahvitella ja miettiä niitä näitä......

Ensiksi ollaan niin kaveria ja sitten ei enää yhtäkkiä kiinnostakkaan??

Itseäni kyllä hämmästyttäisi noin omahyväinen " ystävä" jolla kiinnostus lopahtaisi jo muutaman kuukauden jälkeen...

Itselläni on muutama kunnon ystävä joiden kanssa ystävyyttä on riittänyt jo liki 30 v.... Minusta on ainakin mielenkiintoista seurata ja tietää ystäväni elämä edistyy ja kehittyy... Puolin ja toisin vaihdetaan aina kokemuksia... tämmöinen jää näissä pikaystävyyksissä täysin kokematta..

että mitä vanhemmaksi itsekin tulee niin sitä " kummallisemmiksi" tutut käy

Eli kyllä ne lapsuus/nuoruus/ kouluaikaiset kaverit on niitä vähiten " kummallisia" ihmisiä......

sina haluat saada enemman kuin haluat antaa. Haluat, etta et kyllasty, vaan toinen " viihdyttaisi" sinua loputtomiin.

Toinen vika voi olla siina, etta itse et kerro itsestasi tarpeeksi. Toinen avautuu sinulle juuri sen verran, kun sina avaudut hanelle. Ystavyys jaa lyhyeksi, jos se jaa small-talkin tasolle.

Ystavyys ei ole yksipuolista. Ystavyys on tasavertaista, jossa molemmat antavat ja saavat.

Ihmismieli on sellainen, että se saattaa torjua asioita joita pelkää. Eli oikeasti haluaisit tutustua mutta pelkäät että kun joku tutustuu sinuun niin ei enää haluakkaan olla tekemisissä. Sori tämä vaikeasti selittäminen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat