Seuraa 

Eli meillä on kohta aika sisustaa uusi ihana talomme mutta tuntuu hirmu hankalalta kun kaikki pitää ajatella yhtäaikaa. Olohuone lähinnä mietityttää suuresti. Eli sinne tulee vaaleanharmaa vuolukivitakka nurkkaan, vaaleanbeige iso ihana sohva ja tosi tumman ruskea iso nojatuoli+rahi (samaa sarjaa kuin sohva). Lattiaksi tulee pähkinälankku kovapuulattia ja lattialistat leveät ja valkoiset.

Siispä millä värillä seinät (maalataan)? Vähän ajattelin jos takkaseinä olisi joku kaunis valkoinen ja vastapäinen seinä vaalean hiekanvärinen. En haluaisi liian tummia seiniä kun lattia aika tumma. Entä matto ja verhot? Ikkunoita on kolme vieriviereen, joihin olen ajatellut laskosverhoja. Punaisesta, sinisestä tai violetista en pidä väreinä, omenan/limen vihreä on ihan kaunis, sopisiko se " piristeväriksi" ruskean kanssa? isäksi valkoisesta, harmaasta ja ruskean sävyistä pidän.

Huonekalujakin tarvii ostaa sinne, eli ainakin sellainen matala ja pitkä tv-taso ja joitain seinään kiinnitettäviä hyllyjä+lipasto. Minkä värisiä nuo? Ruokapöytä, joka näkyy olkkariin ruokailutilasta on valkokuulto koivua. Pidän tuosta valkolakatusta huonekaluvärinä ja ihan tummasta ja pähkinän väristä.

Kaipaas siis todenteokka apuanne, siskot=) Minua mietityttää paljon tuon ruskean ja harmaan (takka+olohuoneeseen lasipariovistanäkyvä eteisen laattalattia) yhdistäminen.. onnistuuko se. Tai täytyy kai kysyä miten se onnistuu=) kun täytyy saada onnistumaan=)

Kommentit (5)

Muumupeikko: Meilläkin olkkarissa kolme vierekkäin olevaa ikkunaa ja lasinen ovi terassille n. metrin päässä ikkunoista:) Meille noi paneliverhot ei oikein käy olkkariin kun meidän sohva on ihan pakko laittaa ikkunoiden alle. Tykkään kyllä paneliverhoistakin.

Tuon limen voisi tosiaan ottaa piristysväriksi esim. sohvatyynyissä luonnonvalkoisen kera (jota tulee siis varmaan seiniin). Luonnonvalkeasta matosta olen haaveillut myös.. Tuo harmaa takka+olkkariin näkyvä eteisen laattalattia hieman vielö askarruttaa... siis ei ne itsessään, itse olen molemmat valinnut ilman että tarvisi edes muuta ajatella, mutta niiden sopivuus ruskean kanssa... olenkohan vaan liian tarkka..

Kyllä se rakennusaika nopsaan menee! Tsemppiä sinne, tämä vaihe on kaikista vaikein kun saa jokapäivä päättää jotain sisustusjuttuja, huh.

Meillä on myös olohuoneessa 3 vierekkäistä isoa ikkunaa ja sitten lasinen ovi terassille. Olin myös suunnitellut laskosverhoja ikkunoihin, mutta mieheni ilmoitti jyrkän ein. Uuden talon ikkunapuihin ei kuulemma heti tehdä reikiä laskosverhoja varten ja näin jälkikäteen olen tyytyväinen mieheni mielipiteeseen. Laskosverhot peittävät aika paljon ikkunasta ja itse haluan, että valoa tulee kunnolla sisään. Näin tyydyin paneeliverhoihin joita muuttamalla saan aina uuden ilmeen olohuoneeseemme.

Ota sisustamisessa huomioon myös tuo teidän ruokailutilan pöytä joka tulee näkymään myös olohuoneeseen eli sen pitäisi sopia koko olohuoneen sisustukseen. Meillä olohuoneessa kirsikan tummaa puusävyä joka jatkuu tupakeittiöömme eli keittiön pöytämme on kirsikkaa sekä keittiön kaapistoiden tasot ovat kirsikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on tumma lattia, tummat kalusteet ja vaaleat seinät ja nyt tarkemmin katseltuna, kun valoisuutta tulee ikkunoista, kuten kai teilläkin, ainkin yksi tumma hallitseva seinä olis koonnut tilan paremmin (vaikka ei nykyisessäkään vikaa ole). Tälle tummalle voi aina sitten laittaa esim. sitä kuultolakattua vaaleaa tauluina tms.

Paneeliverhot voi toki laittaa myös sohvan taakse, vai jääkö ne kaikki sinne taakse? Voiko se sohva olla esim. 15 cm irti verhoista?

Ja sitten ne irtohyllyt tms. kannattaa miettiä vähän samalla tyylillä kuin laskosverhot ikkunoihin; reiät on ja pysyy, varsinkin jos on tapettia minkä rikkoo.

Matto voisi olla myös joku oikein kirjava itämaistyylinen, jos muuten harrastat rauhallisia värejä. Ja iitä matosta poimit tietyn yhden värin muihin tehosteteksiileihin ym. esineisiin.

Voi, kun itse olisimme jo tuossa vaiheessa! Just ollaan lattia valettu ja kohta yläkerta villotettu...mutta perässä tullaan...

Niin, sisustamisesta: vaalean beigen sohvan kanssa samaa sävyä oleva matto (raikastaa tumman lattian ja sopii myös sen tumman ruskean nojatuolin kanssa). Verhoiksi sopii tosiaan hyvin laskosverhot; pohjaväri sama, kuin sohvassa, valkaisematon pellava? Verhot siis joko yksiväriset, tai piristeenä esim ripaus turkoosia tai limen vihreää. Samaa " piristysväriä" sohvalle tyynyjen ja shaalin muodossa. Verhoissa ja tyynyissä myös ripaus tummaa ruskeaa; kokoaa yhteen nojatuolin. Seinäväri mielestäni kannattaa pitää vaaleana (tumma lattia). Itse suosin valkoista, mutta varmasti joku tosi vaalea hiekkakin käy.

Toivottavasti sait yhtään apua. Tässä oma näkemykseni teidän olkkarista.

Ihanaa sisustuskevättä!!

Me päästään uuteen kotiimme muuttamaan maaliskuussa, ja se on tällanen:

valko-tummanharmaa takka, pähkinälattiat, paksut valkoiset listat, myös beige sohva. Meille tulee kaksi olohuoneen seinää (vastakkaiset) kahvinruskealla maalilla (Tikkurilan K484) ja ikkunaseinä puolestaan raikkaan valkoisella maalilla. Verhoiksi laitan limenvihreän yksivärisen verhon ja sitten pari beige-vihreäkuviollista viereen, siis pitkät verhot. Sitten me ostetaan Lundialta valkolakattua matalaa tasoa jossa on sekä avohyllyjä että mattalasiovia, siihen saa päälle koriste-esineet sun muut. Sohvapöytä on mummon vanha tummanruskea, sohvan päälle laitetaan luonnonvalkoinen viltti ja valkoisia+tummanruskeita " paksukarvaisia" nappulamaisen pinnan omaavia tyynyjä. Matto saa kelvata vanha, beige iso matto. Nojatuoleiksi ajattelin ostaa luonnonvalkoiset kevyehköt nojatuolit. Meillä näkyy myös ruokailuerkkeriin, sinne tulee pähkinäinen pöytä ja valkoiset vaneriset " muurahaistuolit" sekä kattoon Kodin Ykkösen can can -valaisin valkoisena.

Me yritetään pitää linjaa " sievä muttei liian makea, moderni mutta ei kalsea" . Onnea uuteen kotiin, perässä tullaan! Kaksio alkaa jo ahdistaa... ;-) Keväällä poltellaan sitten jo takassa tulia ja istutaan sen edessä ja huokaistaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat