Seuraa 

Heippa!

Aloitin sitten ihan uuden pinon, kun en enää tuota viime viikon pinoa viitsinyt jatkaa. Olenkin ollut nyt koko joulun ja uudenvuoden ajan palstatauolla. Käytiin Suomessakin reilun viikon verran olemassa ja oli tosi kivaa.

Omaa napaa: Täällä menee hyvin. Käytiin just tänään taas lääkärissä ja Höpö (miehen antama tekonimi) kasvaa hyvää vauhtia. 22.12. pituutta oli 95 mm ja tänään jo 3,2 cm eli triplasti. Sydämen sykekin näkyy pontevana. Lääkäri antoi tänään mukaan infoläpyskän np-ultrasta, mutta ollaan jo päätetty, että siihen ei mennä. Lapsi on tervetullut ihan joka tapauksessa, oli terve tai ei.

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 8 ja jatkuu vaan. Pahinta on oikeastaan iltaisin, mistä syystä vanhemmat ja sisko ovat ihan varmoja, että poika sieltä tulee. Mitään ruokaa ei tekisi mieli, ja täytyy aina pakottaa itsensä syömään. Himokulinaristille aivan omituinen tilanne ;-)

Mitäs teille kaikille kuuluu?

Mukavaa viikkoa toivottelee Favolina + Höpö rv 10+0

Kommentit (7)

Niin, se sairaalakassi olis tosiaan hyvä olla ihan viimeisen päälle valmiiksi pakattuna siltä varalta, jos sattuu vaikka käymään niinkuin mulle: musta ei nimittäin olis ollut enää pakkaajaksi siinä vaiheessa, kun ne rajut synnytyssupistukset ilman ennakkovaroitusta silloin alkoivat. Ne olivat niin kivuliaita ja toisekseen hermostuin niistä siinä määrin, etten todellakaan olisi enää pystynyt miettimään sitä, että onkohan nyt kaikki tarvittava mukana. Ihan eri asia tietysti silloin, jos etukäteen tietää käynnistys- tai sektiopäivän.

Ja sen viimeisen raskausviikon mulla ainakin oli jo sen verran vaikea olo, että olin siinä vaiheessa myös todella tyytyväinen siihen, että kaikki tarvittava oli jo hankittuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa pitkästä aikaa!

Nyt olisi aika taas itsekkin aktivoitua täällä palstalla. On niin mukavaa aika käydä lukemassa teidän kuulumisia.

Lillelle laitonkin jo viestiä tuonne lapsettomuuspuolelle. SIIS mielettömän upea juttu, että pikkuinen sinnitti masussa kaikista koettelemuksista huolimatta.

Favolinan viikotkin vilistävät kovasti eteenpäin. Miten sitä itsestä tuntuu, että viikot vaan seisovat paikallaan. Hassua tuo pahaolo/kuvotus asia. Mulla ei ollut kertaakaan aamuisin pahaa oloa, iltapäivisin tuli pientä kuvotusta. Saas nähdä mitä se tarkoittaa!!!

Aninkankin tyttö on jo kasvanut kovasti. Välillä itseä kauhistuttaa miten sitä pienen kanssa oikein pärjää, mutta toivotaan että luonto tekee tehtävänsä ja hoito sujuu kuin itsestään.

Omaa napaa: keskiviikkona on 4D ultra, johon mennään pääasiallisesti tekemään vielä tsekkaus että vauvalla kaikki on hyvin vaikka mitään epäilystä ei tässä vaiheessa siitä olekkaan. Ja ehkä ollaan vähän uteliaita sukupuolen suhteen kun sitä ei vielä tiedetä :o) Ja kuten Lenekin suositteli 4D ultra on kuitekin aika vaikuttava kokemus. Ihana nähdä oma vauva kolmiulotteisena.

11 viikkoa olisi vielä töitä ja sitten vihdoinkin pääsen piiitkän työputken jälkeen hyppäämään pois tuolta busineksen pyörivästä oravanpyörästä. Täytyy sanoa, että on kyllä ihana keskittyä välillä muuhunkin kuin työntekoon. Ei kotona vauvan kanssa olo varmasti pelkkää lomaa ole, mutta kerrankin saa tehdä töitä mistä oikeasti nauttii.

Mukavaa tammikuista viikkoa kaikille!

Santsu ja pikku sintti rv 24+1

Omaa napaa valoitan hieman. Tai siis pojun napaa ;-)

Meidän pikkuisemme on jo iso köriläs. Poju täytti jo puoli vuotta ja aloitti sen kunniaksi kiinteät. Isosiskolle tosi tärkeä tapahtuma, poju itse ei oikein kovin innostunut ollut, sillä ensimmäiseksi kiinteäksi hän sai maissinaksun kouraansa. Sittemmin mössöruoat hän on ottanut innolla vastaan.

Meidän puolivuotiaamme on ihana positiivinen miehenalku. Nauraa kujertaa isonsiskon touhuille ja viihtyy hyvin lattialla. Ukkeli ei vielä liiku, mitä nyt napansa ympäri. Mutta napa taitaa painaa niin paljon, ettei se vielä maan vetovoimaa voita, eli matka ei etene. Selältä mahalleen on osannut jo vähän toista kuukautta pyörähtää.

Yöt on mitä on. Rintaa saa tai siis ottaa kahdesta viiteen kertaan yössä. Kaksi kertaa on ok, viisi on raastavaa, kun itseä jää väsyttään ihan sikana. Varsinkin kun esikoinenkin vaeltelee vielä useamman kerran yössä meidän luona käymään.

Kyllä minä olen onnellinen.

Toivotan teille kaikille oikein mahtavaa tätä vuotta! Anteeksi etten kommentoinut muille kuin Lillille, unohtui vain tässä matkanvarrella, mitä kellekin piti kommentoida. Ai mullako imetysdementia...

Ja etenkin Lilli: ihania uutisia! Todellinen taistelija sinulla on siellä salamatkustajana.

Aninka; kiva että unet on alkaneet tytölle maistua ja kasvaa reippaasti :o) Mulla on alkanut tulla kyllästyminen tähän makailuun ja tekemättömyyteen (en osaa keskittyä katsomaa elokuviakaan enkä lukeman romaania, kun en ole tarpeeksi kiehtovaa kirjaa löytänyt) joten kyllä sitä jo todella odottaa vauvaa hoidettavaksi.

Täällä mennään näitä loppuviikkoja (tänään 37+1). Verenpaineet on edelleen hieman yläkantissa, onneksi pissa kuitenkin puhdas- käyn kontrollissa x 2/vko ja jos aihetta tulee (paineet edelleen nousee, tulee päänsärkyä, näköhäiriöitä, lisää turvotusta tai vatsakipuja) niin passitus NKL:lle tulee jälleen (toivotaan että ei). Täytyy nyt vaan yrittää levätä. Onneksi tuli kaikki tarpeellinen hankittua ajoissa, nyt ei olisi kiva stressata jotakin puuttuvaa ostosta ja ravata kaupoissa etsimässä (vaikka vähällähän se vauva loppujenlopuksi pärjää aluksi). Eli meillä on tosiaan kaikki kasassa ja vaatteet pestynä ja laitettuna ja kassit (lähes) pakattuna jos lähtö tulee, vaikka voihan siihen hyvinkin mennä vielä lähes viisikin viikkoa jos kaksi viikkoa yliaikaiseksi menee. Toistaiseksi tämä kaveri kun ei ole osoittanut mitään ulos haluamisen merkkejä- ei supistuksia, ei liitoskipuja juurikaan, ei ole laskeutunut ja kohdunsuu täysin kiinni ja kiinteä...

Kyllä se raskausaika yllättävän nopeasti kuitenkin loppujen lopuksi sitten menee. Santsu: minusta tuntui tuossa vaiheessa, että _vielä_ lähes 3 kk:tta mammalomaan, mutta jonnekin se sitten vain hurahti. Oletko jo saanut äitiyspakkauksen?

Favolinakin on jo hyvässä vaiheessa :o) Itse odotin 12 viikon rajapyykkiä ja sitten eniten tuota 24 viikon rajapyykkiä. Etappeina eteni ja ajattelin koko asiaa ja seurasin vauvan kehitystä netistä ja kirjoista kuvina jne.

Vauva- ja synnytysoppaita luin pilvin pimein, niin että nyt niitä on vielä tuossa hyllyssä, mutta en halua enää koskeakaan... ei enää jaksa.. täytyy toivoa, että nyt on sitten täysin oppinut ;o)

Nimeä yritetetään tässä pähkäillä vauvalle, kun olisi kiva olla se valmiina jo alusta alkaen, mutta ei olla löydetty mitään uutta aikaisempien suosikkien rinnalle oikein. Haastena siis tämä kaksikielisyys... Jotenkin en pääse yli ensimmäisestyä suosikistani, joten saa nähdä tuleeko siitä sitten tosiaan kutsumanimi. Isän sukunimi vauvalle joka tapauksessa tulee.

Olikohan muita joille piti kommentoida, en muista, mutta käyn lisäilemässä myöhemmin jos tarvetta. iva että klubimme ei ole kuihtumassa kokoon!

Olivera & Charlie 37+1

Hyvinhän sullakin Favolina alkaa noita viikkoja olla - 1/4 raskaudesta jo takanapäin! Loppujen lopuksi nyt kun ajattelee, niin aika hujauksessa se raskausaika meni, vaikka usein tuntuikin, että " eikö tämä koskaan lopu!"

Meillä tyttö senkun pulskistuu, uskoisin että voi hyvinkin olla yli 4kg jo. Nyt viikonloppuna esitteli meille ensimmäiset hymynsä ja jokeltelemaan rupesi myös. Melkein tunnin hän jaksoi äsken " jutella" sängyssä pienille pehmoleluilleen!! Pahoja mahavaivoja ei ole ollut nyt noin viikkoon ja uni on alkanut maittaa öisin, sellaisia 6-9 tunnin unia vetelee jo! Saa nähdä, palaavatko mahavaivat ja unettomat yöt vielä, vai päästiinkö me niistä tosiaan näin vähällä?!

Aninka ja tyttö (huomenna tasan 5 vko)

Ihmeitä tapahtuu, näköjään. Kolmas kohdunulkoiseni leikattiin puoltoista viikko asitten ja toinen siirretyistä alkioista kasvoi kohdussa onnellisen tietämättömänä ulkopuolella tapahtuneesta hässäkästä=)

Tänään kohdussa asukki, joka vastasi viikkoja ja jonka sydän sykki kuin viimeistä päivää.

Olen niin Onnellinen, joko nyt onnistuu. Onneksi teistä moni tietää, miltä tämä Onni tuntuu. Koska mulla on tämä diabetes,ultra on kahden viikon välein, mutta ei haittaa,nyt jaksan juosta vaikka joka päivä!!!!!

Lilli 7+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat