Vierailija

Eli siis olen aivan ihastunut erääseen nimeen, minkä ehdottomasti haluisin tulevalle tytölle.

Ongelma on kuitenkin se, että nimi on aivan liian samanlainen minun nimeni kanssa. Siis tyyliin Sari ja Mari tai Oona ja Moona.

Yhden kirjaimen ero.

Tykkään kyllä omasta nimestänikin paljon, mutta en läheskään niin paljon kun tuosta nimestä minkä tytölle haluaisin.

Kannattaako siis minun vaihtaa nimeni joksikin vähemmän samanlaiseksi, että saa tytölle sen nimen minkä haluan?

Kommentit (10)

yhden Niinan, jonka tyttären nimi on Iina, eli kyllä noita samanlaisia nimiyhdistelmiä on muillakin. Ja miehillähän se on ihan tavallista, tyyliin jos isä on vaikka Ari, niin pojat voi olla Jari tai Kari tms tai jos isä on Tuomo, niin poika voi olla Tuomas. Tai sitten ihan suoraan on ihan sama nimi kuin isällä, kuten Esa Pakarinen jr. ja siitä ollaan vielä ylpeitäkin! Eli miksei naisillakin voisi olla. Pistät vaan rauhassa tyttärelle sen nimen ja pidät omasi samana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jotkut nimet ovat todella lähellä toisiaan "lausunnallisesti", jotkut taas eivät "kuulosta" niinkään samalta.

Vaikkapa Maria ja Marja kuulostavat aika samalta, monesti joutuu jopa kysymään oliko se i:llä ja j:llä, jos hieman hälyä taustalla tmv. ettei ihan "kirkkaasti" kuule.

Itsestään selviä on myös Tia--->Tiia nimet ymv. vastaavat, liian samanlaiset.

Mutta sitten vaikkapa Niina ja Iina lausutaan jotenkin eri tavalla, Niinassa ii:t tavallaan "laskevat" ja Iinassa iit: taas "nousevat".

Yksi vaihtoehto voisi olla antaa lapselle yhdysnimi, siis vaikkapa Oona-Maria jos nimesi on Moona, tai jos ole Sari niin lapselle Anna-Mari tmv.

Käyttäisitte sitten vain sitä ensimmäistä/toista nimeä yhdysnimestä, ja jos sattuu sekaannuksia tulemaan tmv. niin ottaisitte lapselle ihan arki käyttöönkin sen koko nimen.

liikaa häslinkiä, sukunimen vaihtokin oli jo sellainen operaatio että kesti tosi kauan omaksua uusi nimi.

miksei äidin ja tyttären nimissä voisi olla yhden kirjaimen ero, ette te kuitenkaan mitkään identtiset kaksoset ole ja suuren osan ajastaan ihan pikkulapsivaiheen jälkeen lapsi viettää kuitenkin sinusta erossa ja saa olla ihan oma itsensä omalla nimellään eikä kukaan mieti mikä Oonan äidin nimi on.

olisi noloa olla "Moona ja Oona". Lisäksi se on hankalaa, kun ei ikinä tiedä kumpaa huudetaan, tai kummalle puhutaan kun on niin samanlaisia.

ap

Minulla siis on yhdysnimi, lapselle ei tule toistanimeä ollenkaan, mutta jos tulisi häkellystä niiin voisin ruveta käyttää koko nimeäni. (joka muuten on todella kaunis, ja välillä harmittaa kun sitä ei käytetä). Pitää nyt vielä miettiä.. Äänne asultaan nimet ovat aivan samanlaisia.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat