Vierailija

Kyllä alkoi ottaa päästä. Kahvihuoneessa kieltäydyin viineristä, joka on älyttömän rasvaista. Selostin että haluan hankkitutua eroon " joulukiloista" eli loppuvuonna kertyneistä parista kilosta. Sain todella katkeransävyistä palautetta anoreksiasta ja siitä, että mussa ei oo mitään mistä laihduttaa :( Nämä kaksi isompaa naista hymähtelivät ylimielisesti hysteriasta. Kerroin kyllä, että tapanani on aina laihduttaa jos lihon pari kiloa niin paino pysyy normaalissa. Enpä tullut kuulluksi.

Uskon että pari kiloa on paljon helpompi karistaa kuin odottaa että niitä on 10 kg liikaa ja sitten laihduttaa viikkotolkulla. Kumma että sain noin ilkeän vastaanoton. Jatkossa en puhu aiheesta heille enää mitään vaikka he puhuvatkin laihduttamisesta koko ajan. Minun ei ole ilmeisesti lupa sanoa siihen keskusteluun mitään!

Sivut

Kommentit (30)

Mulla on lievästi ylipainoa (bmi 25-26) ja jos sanon laihduttavani niin aina ihmetellään että mistä kohtaa. Pitäisikö vetää vaatteet pois päältä ja näyttää mistä ne ylimääräiset rasvakerrostumat löytyvät.

Tuo ap:n laihdutus on hyvää painonhallintaa: puuttua painonnousuun heti eikä vasta sitten kun sitä on kertynyt 10-20-30-... kiloa.

Itse olen alkanut sanomaan makeista kieltäytymisen syyksi sen etten oikein kestä sokeria, mikä pitää kyllä paikkansakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerroin asian niinkuin se on, minulla kun ei ole tapana valehdella. Täytyy kuitenkin opetella, ettei sanojani tulkita kettuiluksi. Minun mielestäni painon pudottamista voi sanoa laihduttamiseksi vaikka laihduttaisi pari kiloa. Voi anteeksi nyt kaikille ihmisille, joita loukkaa minun painonhallintani!

*edelleen ihmettelee hölmistyneenä*

ap

Minä uskon myös siihen, että paino ei vahingossa koskaan tipu. Jos se johonkin suuntaan menee, se menee ainoastaan ylöspäin. Eli siinä vaiheessa, kun housut kiristää, on aika laihduttaa.

Mutta auta armias, ei sitä auta ääneen sanoa.... Minä olen 176 cm ja 63 cm (juuri laihduttaneena). Kun lihon 2-3 kg, niin en saa henkeä, kun housut kiristävät.

Ja yritän vielä sanoa sen, jos se ei tullut selväksi, että en missään nimessä arvostele muiden ylipainoa, mutta jokainen saa puhua omasta painostaan / kantaa siitä huolta.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija:

Lainaus:

Tiedätkö miksi sua ärsyttää ne hoikat laihduttajat?

Koska itsekin haluaisit olla normaalipainoinen. Sinua ärsyttää että joku nainen pysyy hyvännäköisenä kontrolloimalla silloin tällöin syömistään - ei jatkuvasti kuten ehkä sinä teet tai ainakin monet muut reilusti ylipainoiset, vaan silloin kun kilo pari on tullut. Sinua ärsyttää, siksi kutsut heitä kuivan kesän oraviksi. Sinua voisi nimittää vaikka valaaksi ja siitäkös suuttuisit. Sinuahan ei haukuta, vain hoikkia saa haukkua. Menepä itseesi ja ole joskus vaikka iloinen toisen puolesta, että hän osaa pitää huolen itsestään.

Kelpaan itselleni ja varsinkin miehelleni tälläisenä, joten miksi itkisin? Elämässä vaan saisi olla ihmisillä muutakin, kuin oma vartalo, vai mitä? Harmi kun vääristynyt minäkuva menee usein kaiken edelle.

Sanon vaan, että en nyt halua kiitos vaan. Ei tee mieli/söin juuri/söin eilen sitä ja sitä jne...

Ei vaan kertakaikkiaan voi sanoa edes että nyt katson tarkemmin ettei tule lisää (vaikka ei edes puhuisi laihdutuksesta). Heti sanotaan, että " Älä nyt viitti! Sä olet niin pieni, syö nyt vaan!!"

Ohhoijaa. Kiva kun ei edes itse saa syödä mitä haluaa valehtelematta.

Kyllä me ylipainoiset syvällä sisimmässämme tiedämme, etteivät sanasi ole tarkoitettu kettuiluksi. Nämä asiat ovat vain niin herkkiä juttuja :(

Meitä itseämmekin harmittaa, että loukkaannumme!

t. 23 & 25

Itse en eläissäni ole makupaloista kieltäytynyt mutta tulee kiusaantunut olo joskus kun tukevammat sanoo että sinä se olet niin hoikka/täydellinen ym. sit pitää nolona selitellä jotain negatiivista sanottavaa itsestä just jotain

nahkamakkaroista ym. Ei ainakaan mulla ole silloin mielessäkään mikään piilovittuilu. VAi oisko parempi sanoa että no niinpä olenkin! Eikai kenelläkään ihan täydellistä kroppaa olekaan, ainakaan omasta mielestä.

Toinen asia kokonaan on se että joskus avoimesti kauhistellaan että nyt alat olla liian laiha (ei todellakaan laihdutuksen tulosta) - mutta siihen olen oppinut sanomaan vain että enpäs vaan juuri sopiva itsekseni.

tämä ei nimittäin ole yhtään kivaa.

Tottakai jokaisella on oikeus puhua omasta hyvästä olostaan, mutta tiedäthän ihmismielen... Ajatukset eivät aina kulje rationaalisesti. Jos sielu on jostain kohdasta vereslihalla, satuttavat joskus ihan hyväntahtoisetkin sanat.

siitä kommentit. Mutta viisaasti teet, kun pidät huolen jo etukäteen ettet löydä itseäsi liikalihavien porukasta. Itse toimin täsmälleen samoin. Ja eiköhän huomautuksesi että haluat pysyäkin normaalipainossa tullut kuulluksi, tuskastelevat vain oman ongelmansa kanssa.

Tiesitkö, minä pidän vartalostani ja mieheni pitää minun vartalostani? Sinä kelpaat itsellesi ja miehellesi. Siinä on ero. Älä nimittele muita ihmisiä, jos yrität peittää pahan olosi. Jos olet sinut itsesi kanssa, et hauku muita. Tuo on niin läpinäkyvää. Anna muiden ihmisten olla sellaisia kuin ovat! Sääli vain itseäsi niin kauan kuin et oikeasti hyväksy itseäsi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat