Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli mielellään pientä suolaista ja makeaa naposteltavaa joka on helppo tehdä (2 lasta) Kiitos =)

Kommentit (7)

Itse en kyllä leipiä tekisi. Ne on tehtävä juhlapäivänä ja kuivuvatkin mokomat vielä aika helposti. Kokeileppa sitä hyydytettyä kalkkunakakkua, tai tee sama kinkusta. Se on tosi hyvää, todella helppo ja nopea valmistaa, koristelunkin voi tehdä edellisenä päivänä, mutta jos käytät koriteissa yrttejä, laita ne vaan juhlapäivänä. Tämä on siitä hyvä kakku, että voit tehdä useamman kakun täytteen samalla kertaa ja on muuten todella paljon nopeampi kuin voileipäkakku.

Samoin hyydytetyt kakut, joita mullakin on ohjeissani, tehdään aina etukäteen ja kuten näet, niiden koristelu ei ihmeitä vaadi. Kun nyt mietin mitä mulla niissä ristiäistarjoiluissa oli...taisin todellakin tehdä kaiken jo edellisenä iltana. Couscous-salaattikin jopa vaati sitä yön yli maustumista. Cocktailpiirakoiden pursotuksen voi tehdä valmiiksi myös edellisenä iltana. Nyt kun pähkäilet mitä teet, voin todeta sulle, että minä tein yksin tuon kaiken 70:lle hengelle ja hoidin lapsetkin siinä sivussa, joita on neljä kappaletta. Meillä on aina paljon vieraita kaikissa juhlissa, siksi tarjoiluni on aina tarkkaan mietitty, että pystyn sen yksin myös toteuttamaan. Jos jokin vielä mietityttää, autan mielelläni!

" Suolaisena" oli

Kreikkalainen salaatti

Balkan-makaronisalaatti

Karjalanpiirakat lohella+keutetyllä kananmunalla

Karjalanpiirakat munavoilla

Ruisleipää palvatulla hirvenpaistilla

Ruisleipää metwurstilla

Vaaleaa leipää palvatulla porsaan ulkofileellä

Vaaleaa leipää juustolla

leivisä lisäksi tietenkin myös salaatti, kurkku, tomaatti jne.

Balkansalaatti tehtiin edellisenä iltana, muut ristäispäivän aamuna.

" Makeaa" tarjottavaa

Mansikka-kermakakku

Suklaatäytekakku

Valkosuklaahyytelökakku

Pullapitko

Tiikerikakku

Nimipikkuleivät

Lusikkaleivät

Ässät

Juustoleipä¨+lakkahillo

Geishakarkkeja

Nämä oli kaikki tehty etukäteen, pikkuleivät jo paria viikkoa aiemmin pakastimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oli siis suolaisena:

voileipäkakku

karjalanpiirakat ja munavoi

ja makeana:

täytekakku

kuivakakku

ja kahta erillaista pikkuleipää

Miksi pitäisi olla hirmuisesti? Meillä päin kyllä monet pitävät oikein ruokakestejä, mutta itse olen molemmissa pitäytynyt pienessä " kahvitilaisuudessa" , joka ei kestä kuin sen muutaman tunnin. Tietenkin kukin taplaa tyylillään!:)

Plussan sivut on mun mielestä aivan älyttömän hyvät. Siellä on erityinen Mitä tarjolle nimenantojuhlaan-osio ja muutenkin löytyy leipomusohjeita laidasta laitaan. Osoite on siis www.plussa.com.

Mitä sitten tulee siihen, miten kaiken saa tehtyä kahden lapsen kanssa (jos siis ajattelee meitä " tavallisia" ihmisiä) niin suosittelen ehdottomasti tekemään etukäteen ja sitten pakastamaan. Itse tein pari suolaista piirakkaa jotka pakastin ja hyvänä pysyivät. Lisäksi pakastin täytekakkupohjan. Juustokakunkin kehuvat kestävän pakastusta :) Jos ei kiinnosta alkaa väsäilemään pullakranssia tms. niin pakko on tässä kohtaa mainostaa Euroshopperin raakapakastepullia. Ovat älyttömän halpoja (olikohan 16 kpl jotain 2-3 e) ja tooodella hyviä.

Mukavia ristiäisiä teille (*haikeana*)!

karjalanpiirakoita(kaupasta ostettuja)

munavoita

ruisleipää

vaaleaa leipää

meetvurstia

kinkku

kurkkua

tomaattia

juustoa

ja kaikki siististi lautasilla,joista jokainen sai koota mieleisensä leivän.

minusta ihan toimiva ratkaisu.

Mietin että ristiäispäivänä tulee hirveä kiire väsätä ruokia....kakku ja pullat tulee valmiina...mutta siis tarvii jotain suolaista ja makeaa purtavaa vielä. Onko kukaan tehny ihan voileipiä? mitä niihin täytteeksi?

Lisää vinkkejä otetaan jos jollain on.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat