Seuraa 

Kävin tänään ultrassa ja vauva perätilassa. Pelotteli kaikella ihmeellisellä, jos ei käänny parin viikon aikana. Täytyy istua kädet ristissä ja toivoa parasta. Kuinkas muilla perätilapotilailla :)? Onko muilla ollut näin myöhään perätilassa? Mitä sitten, jos synnyttämään perätilalasta. APUA SANON JA PELKÄÄN... Ensimmäinen oli imukuppisynnytys, joten miten ihmeessä mahtaa mahtua jalat edellä, kun ei tullut pääkään edellä. Onhan nuo synnytykset erilaisia, mutta kyllä pistää miettimään tätä elämän ihmettä.

Kriiks!

Kommentit (3)

Jalat edellähän ei kukaan voi syntyä mutta pylly ekana voi..Minä olen päättänyt haluta sektion jos ei vauva käännyt pää alaspäin, mutta kukin haluamallaan tavalla ja lääkäri varmaan punnitsee ja mittaa tarkoin mahtuuko vauva alakautta pylly edellä tulemaan ettei sitten turhia riskejä oteta..

Tosin se on varmasti yksilöllistä riippuen siitä onko paljon lapsivettä ja minkäkokoinen lapsi on kyseessä.

Kävin itse tänään synnytystapa-arvioinnissa (viikkoja 37+1) ja huomattiin ultralla että vauva oli perätilassa, tai enemmänkin poikkitilassa. Vielä reilu viikko sitten se oli pää alas päin.

Päätettiin sitten yrittää kääntämistä. Makoilin noin 15 min kyljellään kun otettiin ktg-käyrää, ja kappas vaan, vauva ehti kääntyä raivotarjontaan sillä aikaa:) Joten käännöstä ei tarvittu. Mutta voihan se tuosta vielä vaihtaa suuntaa jos se kerran nytkin teki sen niin helposti.

Mutta minulla on aika paljon lapsivettä, ja varmaan muutenkin aika paljon tilaa, että sen takia mahtuu vielä kääntymään. Vaikkei se niin pieni enää olekaan, painoarvio nyt n. 3,4kg.

Minä olin luullut ettei ne paljoa enää kääntyile näillä viikoilla, mutta sattuu niitäkin :)

ronsu80 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat