Seuraa 

Oltiin 5-vuotis neuvolassa ja siellä huomattiin tytön näöntarkastusta tehdessä että vaikka näki erikseen molemmilla silmillä viimeisen tarvittavan rivin niin yhdessä ei nähnytkään. Terkkari oli moisesta kovin hämmästynyt ja ihmeissään. Jatkossa seurataan pikkuveljen neuvolakäyntien yhteydessä.

Mutta olis kiva kuulla jos jollain samanlaisesta kokemusta. Onko hajatataittoon mahdollisesti liittyvää? Meidän suvusta sitä löytyy kyllä, itseltäkin mutta en nyt osaa sanoa onko oma näkö samanlaisesti toimiva kun ilman laseja en nähnyt ensimmäistäkään riviä kunnolla ;)

Kommentit (2)

Itse olen menossa 2-vuotiaani kanssa kesälomien jälkeen tarkastuttamaan tytön silmät, ihan varmuuden vuoksi, sillä minussa niissä on jotain outoa. Aivan kuin tyttö vähän karsastaisi, vaikkei neuvolassa kyllä oikein mitään osanneet sanoa... Itse olen saanut silmälasit 4-vuotiaana hajataiton ja karsastamisen vuoksi (joskin karsastaminen on parantunut) eli varmaan joku sukuvika. Ja jos teilläkin suvussa on hajataittoa, niin varmaan olisi hyvä tarkkailla tilannetta. Niin kuin aiemmat kirjoittajat ovat todenneet: on parempi mitä pienempänä näköongelmat havaitaan.

Kannattaisi pyytää lähetä silmälääkärille,että näkö tutkittaisiin kunnolla. Esim. hajataittoisuus tai karsastus aina helpompaa korjata,mitä pienempänä aloitetaan. Voi johtua tosiaan esim. hajataittoisuudesta, että lapsesi näki eri tavalla yhdellä silmällä ja molemmilla.

Meidän tyttö ei nähnyt näkötestissä kunnolla neuvolassa ja sai lähetteen ensin neuvolalääkärille ja sitten silmälääkärille. Aikaa tässä tuhraantui 3kk, mikä oli pitkä aika odottaa! Varsinkin kun silmälääkärissä todettiin voimakas hajataitteisuus ja likinäköisyys. Silmälääkäri vielä sanoi,että hyvä kun asia huomattiin näin pienenä. Eli en jäisi odottelemaan vain neuvolaseurantaa vaan haluaisin kyllä silmälääkärin arvion asiasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat