Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä hyvää? Mitä huonoa?

Kommentit (12)

tarkkaa arviota, joten nehän voi sitten heittää. Laatu on hyvää, porukka oli meilläkin hyvä, ja hommat eteni juuri suunnitellusti. Pítkästä rakentaminen takaa paremman laadun kuin elementit, tosin on ehkä hiukan hitaampi tapa. Me oltiin erittäin tyytyväisiä kastelliin, meillä on ollut myös elementtitalo, jota en suosittele. Pitkästä kun tekee, niin näkee mitä siellä seinienkin sisällä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

todellisuus on että saat tontillesi kasoittain paketteja villaa ja lautapinoja joita sormet jäässä yrität kasata paikoilleen ja kääriä muoviin urakoitsijoiden vi**tuillessa vieressä...

Muokkasimme taloa paljon, esim. määrittelimme itse joka ikkunan koon, taloa oli myös edullista kasvattaa päistään (aina 90cm kerrallaan= kattotuolien välit). Kaikki huoneet voi siirtää paikkaa ihan mielivaltaisesti, muuttaa kokoa, lisätä tai vähentää huoneita jne. eikä hintaa juuri tullut lisää. Talossa oli myös esim. sisääntulo julkisivun vasemmassa reunassa, sen siirtäminen keskelle ei myöskään juuri lisännyt hintaa. Mahdollisuuksia oli siis yhtä paljon kuin mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä. Lähinnä vain neliöiden määrä vaikutti hintaan. Tietenkin saimme epäileviä katseita kun emme ole ammattilaisia ja päätimme talon muokata itse, mutta jos on aikaa ja halua suunnitella niin luulen että parhaiten sitä itse osaa sanoa miten tarkalleen ottaen huoneensa ja kalusteensa haluaa. Ja tietenkin jos arkkitehdin kanssa alkaa suunnittelemaan niin arkkitehti maksaa, mutta minä otin vain kynän kauniiseen käteeni, millimetpaperia toiseen ja muokkasin talon mieleiseksi siinä määrin kuin talon ulkomitat antoi periksi. Kaikki ovat kehuneet pohjaa, mutta täytyy sanoa että siinä meni melkein pari kuukautta kunnes palaset loksahtivat paikoilleen ja pohja oli valmis.

Hyvää oli että pystyi muokkaamaan tosi hyvin mieleisekseen ja jopa vielä rakennusaikanakin kun huomattiin että joku kohta ei ollutkaan ok. Esim. yhtä seinää siirrettiin, paria oven paikkaa jne.

Miinusta olisi varmaan sitten se ettei tiedä millainen rakennusporukka on. Paras on tiedustella saako porukan vaihtoon jos eivät tee töitään hyvin. Meille saittui loistava tiimi, mutta silti rakennusaika venyi (eivät alkaneet hutiloimaan kiireestä huolimatta). Kyllä muutenkin kannattaa varata ainakin 3-4 kuukautta että hommat menee pitkäksi. JOs on kiire ja pakko muuttaa tiettynä päivänä niin ehkä joku muu vaihtoehto on parempi. Lopussa tuntuu että talohan on ihan just valmis ja melkein mekin irtisanottiin vuokrasopimus entisestä, mutta yllättäen menikin vielä kuukausia... Mutta ah, on niin ihanan mieleinen...

Piti vielä kertoa että meidän paketti ostettiin pitkillä töillä, eli väliseinätkin tuli Kastellin toimesta. Silti täytyy sanoa että hemmetisti riitti tehtävää koko projektin ajaksi.

Meillä tehtiin siis Kastellin voimin väliseinätkin ja myyjä sanoi että meille riittäisi näiden pitkien töiden jälkeen että kerrotaan paketin hinta 2,5:llä. Ehkä olisi silläkin pärjätty, mutta kyllä se mielestäni olisi kolmella paras kertoa ja se pitikin hyvin paikkansa. Osuuspankin laskuri antoi aika tarkan hinta-arvion kustannuksista (sitä voi hyvin käyttää vaikka ostaa paketin, kertoo vain talon mallia ja lämmitysmuotoa jne).

Toivottavasti on apua. Muistan itse miten sormi suussa sitä aikoinaan olin. Rakennettiin Kastellin Hoviherra (yhdessä tasossa).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat