Vierailija

Siis että voiko 8v, 6v ja juuri 5v täyttäneet jättää hetkeksi (1/2-1tunti) kotiin keskenään kun vanhemmat lähtevät kauppaan? Ajankohta 17-18 välillä eli pimeään aikaan, asumismuoto omakotitalo kaupungissa. Kenelläkään lapsista ei ole kännykkää. Vanhemmat elektroniikka osastolla ostoksilla.

Sivut

Kommentit (32)

Niin voitte soittaa lastensuojelun sosiaalityöntekijälle ja kysyä heidän mielipidettä asiasta... Ette taatusti saa yhdenkään viranomaisen siunausta tuolle käytökselle!

Lainaus:

mä oon ihan kuvitellu et täällä voi kysellä sellaisissakin tapauksissa jossa on epävarma siitä oikeasta ja väärästä... eli tässä tapauksessa siis siitä ylireagoinko vaiko en... luulin että tääkin on " vertaistuki" palsta...

T:Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sen ikäiset lapset voi jättää keskenään kotiin ketkä voisi jättää yksinkin eli kouluikäisestä ylöspäin pieniä hetkiä... Mutta ei pimeällä alkuvaiheessa eikä voi ajatella että pienten pitäisi hoitaa pienempiään...

eikä ainakaan ilman puhelinta ja sen käyttötaitoa...

T:Ap

reipas, " fiksu" tottelevainen ja oma-aloitteinen toimissaan. Iltapäivät on aina n. 15-16.15 yksikseen.

Koulun alkaessa kävi iltapäiväkerhossa siihen saakka, kun nappasimme hänet kotimatkalla, mutta syysloman jälkeen siirryttiin käytäntöön, että poika saa lähteä 14.30 kerhosta kävelemään kotiin (1 km). Kotiin tultua hän tekee 1. läksyt, 2. kattaa ruokapöydän valmiiksi ja vie roskat 3. ajan salliessa saa leikkiä vapaasti vaihtelevasti(yleensä piirtää tai tekee legoilla) Hyvin reipas hän on!

Käyttää kännykkää ja soittaa joka päivä kotiin saapuessaan, jääkaapin ovessa on jokaiselle päivälle " muistilappu" kunkin päivän sovituista asioista ja säännöistä (mitä saa ja mitä ei tehdä)..

Pikkuveikka on 5 vuotias ja kyllä, pojat ovat keskenään 30-45 min noin kerta viikossa. Aina kännykän päässä kuitenkin.

Olemme sitä mieltä, että riippuu lapsesta ja valmiuksista. Mutta rohkaisen mielelläni lapsia ottamaan vastuuta kykyjen mukaan.

Siinä mielestäni lasten hyvinvoinnin kannalta AINOAT ratkaisut! P.s. tietty lasten hoitaja myös ok! Lapset keskenään tuossa iässä EI koskaan!

No mua hirvittää kun tuntuu että tämä minun 8v poikani on ollut sisarpuolilleen lapsenvahtina lauantaina... Poika oli muutenkin siellä ekan kerran kuukauteen ja nyttenkin vain vuorokauden...

T:AP

entä jos tulee tulipalo? 8 tai 10 vuotias ei siinä vaiheessa tajua/pysty reagoimaan tilanteeseen muullatavoin kuin paniikilla. Oli lapsi minkäikäinen tahansa

tai tuskin ainakaan saisi pikkusisaruksia pois talosta

4,5v poikani on kotona vain 3 min kun käyn ulkona viemässä roskat (4 kerros)

muut minun lapseni ovat 5v, 4v ja 2x3v eikä tulis mieleenkään jättää edes 8v ja 5v lapsia hetkeksikään keskenään vaikka olenkin yksinhuoltaja. Mielummin lapset mukaan joka paikkaan tai sitten joku lapsenvahti. Vastuuta lapselle voi antaa muutenkin kuin jättämällä ne keskenään kotiin ja vielä pimeään aikaan.

T:ap

jos on se puhelin käytössä, mutta tuossa tilanteessa, että lapsi on etävanhemmalla kylässä pitkästä aikaan, niin enpä oikein tiedä... Kyllä luulis nyt isänkin tajuavan olla läsnä, kun lapsensa näkee pitkästä aikaan.. Tainneet ottaa lapsen isä ja puoliso hetken omaa aikaa :( Minun mielestä ovat kyllä kaataneet liikaa vastuuta lapsesi hartioille..

Mainitse asiasta ex:lle, että lapsesi pelkää yksin oloa kotona, eikä ole halukas olemaan lapsenvahtina jatkossa... Sano se ystävällisesti ja asiallisesti, niin luulis isänkin tajuavan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat