Seuraa 

Eli kysyisin että kun en saa 2 vuotiaan pojan esinahkaa vielä taakse yhtään oikeastaan niin onko se ihan normaalia?

Kommentit (6)

Kyllähän tuo asia on mietityttänyt minuakin. Mutta kyllä kai se normaalia on, meillä on vielä 3,5 vuotiaanakin sama juttu, tosin en ole itse sitä kokeillut mutta suihkun yhteydessä pyydän poikaa itse vetämään vähän nahkaa taaksepäin ja suihkutan sitten, eikä se kovin paljon näytä liikkuvan. Mutta odotellaan, eiköhän se siitä lähde liikkumaan jossain vaiheessa, uskon ettei mitään hätää ole jos tulehduksia ei ala tulemaan.

Meillä pojalla (reilut 2 v) on ahdas esinahka ja kun kysyin siitä neuvolassa, sanoi että ei tarvitse tehdä asialle mitään. Periaatteessa on kai ohje, että kerran viikossa pestään myös esinahan alta. Mutta tosiaan sitä ei kannata ruveta väkisin vetämään taakse, ettei sinne synny arpikudosta. Eikä niitä myöskään leikata nykyään kuin vasta yli kymmenvuotiailta, jos edelleen on ahdas. Jos pippelissä alkaa olla tulehduksia usein, kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä näyttämässä tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tällä palstalla !! Siis miksi ihmeessä pojan esinahkaa pitäisi venyttää ?? Eiköhän luonto hoida asian niin, että sitten kun sen tarvii johonkin suuntaan venyä se myös venyy, ilman että äiti olisi sitä ronkkinut ! Itse en menisi koskaan omalta pojaltani nahkaa venyttelemään !

Hei,

vastaanpa ettei tule liian yksipuolista kantaa esille... Meidän pediatri on kyllä kehoittanut kerran viikossa kylvyn yhteydessä vetämään esinahan taakse ja testaa sen myös itse joka käynnin yhteydessä. Viimeksi sanoi, että on nähnyt ikäviä tapauksia, kun on tullut jokin ongelma liian tiukan esinahan vuoksi. Me teemme tietysti kuten lastenlääkäri kehoittaa, mutta etenkin Suomessa vaikuttaisi olevan eri käytäntö vallalla. Omasta mielestäni alapesun on oltava kunnollinen, ja silloin varmasti joutuu esinahkaankin koskemaan - ja luultavasti sitten huomaa ajoissa, jos jotain ongelmaa on syntymässä.

Kylläpä ihan viaton kysymys taas nostaa hirveän metelin.Kysyinkä sit niin väärin?Tarkoitin että kun olen kuullut että välillä kannattaa hieman kokeilla esinahkaan ja huultaist ettei tule tulehdusta.En todellakaan väkisin vedä sitä vaan ihan hieman kokeilen että saa huuhdella.Jostain luin että kahden vuoden jälkeen voi pojilta pesasta silleen.Kysyin vain kun et tiedä että milloin sen kuuluu mennä taakse niin täältä että tiedän onko normaalia kun hieman vain liikkuu niin et pieni reikä tulee.Kyllä taas hermostun kun heti aletaan syyttelemään että väkisin muka satutan lastani!

En ole hänen pippeliään/esinahkaa jne venytellyt tai vanutellut. Tietenkin jos pippelinpääå on kipeä/punainen, tulehdus on hoidettava, mutta ei se vaadi venyttelyä (tai jos vaatii, on asiaa lääkäriin!)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat