Vierailija

Mihin ne veroeurot oikein katoaa? Voisiko joku julkisessa tervydenhuollossa töissä olija kertoa oman näkemyksensä missä homma oikein menee metsään?

Kommentit (12)

Lääkäreitä on Suomessa nyt asukkaita kohden enemmän kuin koskaan aikaisemmin, mutta niin on potilaskäyntejäkin.

Monet asiat mitkä ennen hoidettiin itse tai vain odotettiin parantumista. Niin nykyään juostaan lääkäriin ensimmäisestä aivastuksesta.

Ihmiset haluaa maksaa, et yhteiskunta antais hyvää julkista terveyspalvelua. Missä oikein mättää, kun äänestäjiä ei kuunnella. Minä ainakin haluan, että verovaroillani maksetaan ensisijaisesti sosiaali- ja terveyspalveluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kun enenemässä määrin ihmiset menee yksityiselle puolelle, niin miksi julkinen tökkii koko ajan pahemmin?

Neuvolat ovat aivan ajastaan jäljessä, kaikki eivät saa edes lakisääteisiä/suositeltuja ikäkausitarkastuksia jne. jne

Moniko vastasi siihenkin keskusteluun, että vaadi hoitoa. Soita sinne ja vaadi. Tai mene paikalle ja vaadi. Nosta meteli.

Miettikää niitä jotka ovat menneet jo siihen kuntoon ettei itse pysty pitämään puoliaan. Makaavat sängyn pohjalla ilman ihmisarvoa. Ne joista vielä lähtee kova meteli saavat sentään edes jotain hoitoa. Tai ne joilla joku läheinen nostaa metelin.

juuri keuhkokuumeen sairastaneena voin todeta, että joku mättää ja pahasti.

Yksi ongelma isossa julkisen terveyden mytäkässä on, että potilaaseen ei suuressa terveyskeskuksessa kukaan paneudu kunnolla. Tämä ei säästä, vaan tuo rutkasti kuluja.

En tiedä, onko yleistä, että julkisella puolella lääkärit kirjoittavat mitättömän lyhyitä sairaslomia, mutta olen omalta osaltani ainakin lisännyt ruuhkaisen ja kiireisen terveyskeskuksen kiireitä, koska olen joutunut lähes jokaikinen arkipäivä soittamaan sinne ja pyytämään, että sairaslomaani jatkettaisiin. Olen alusta asti ollut tosi kehnossa kunnossa, enkä ymmärrä, miksi lääkäri kirjoittaa aina vain kaksi päivää sairaslomaa. Se, että kuumeessa raahaudun näytille, vie niin paljon voimia, että olisin taatusti ollut lopulta sairaalassa, jos en olisi lopulta vaatinut sairaslomaa puhelimitse.

Kun olin jäkitarkastuksessa synnytyksen jälkeen, lääkäri määräsi papan. Labrassa sanoivat, että tämä on ihan älytöntä, näin lähellä synnytystä papa näyttää aina mitä sattuuu, mutta kyseinen lääkäri ei sitä usko ja määrää aina vain niitä papa-kokeita ja he sitten kiltisti niitä ottavat, kun on lääkäriltä lähete. Yksi tuollainen turha koe ei paljoa yhteiskunnan rahoja vie, mutta tuollainen jatkuva hutkiminen ja sätkiminen ja lyhytjänteinen hoitaminen maksaa aivan sairaan paljon.

Meidän terveykeskuksessa ei ainakaan kokonaisuus toimi, vaikka yksittäiset osat (neuvola, labra) toimivat moitteettomasti. Meitä potilaita heitellään osastolta toiselle ja mitään yhtenäistä hoitolinjaa ei ole.

Aamulla saatetaan sanoa, että joku asia ei ole mahdollista ja iltapäivällä se yhtäkkiä onkin jne.

- lääkäreitä koulutetaan liian vähän. Valmistuneet käyvät pakollisen terveyskeskuspestin ja siirtyvät rahakkaampiin hommiin. Jos lääkäreitä koulutettaisiin riittävästi, myös terveyskeskus- ja neuvolalääkärin pesti tulisi täytettyä (ainakin meidän terveyskeskuksen ja neuvolan ongelmana on, että ei saada palkattua riittävästi lääkäreitä - kyse on Espoosta kuitenkin eikä esim. jostain pienestä Pohjois-Suomen kunnasta)

- terveyskeskuksesta on ruvettu tekemään köyhien palvelua. Työssäkäyvillä (paitsi kaupungin työntekijöillä) on omat työterveysesemansa, joissa käyvät. Hyvin toimeentulevat ottavat itselleen ja perheelleen kalliit vakuutukset ja käyttävät yksityisiä lääkäriasemia. Syntyy joka paikassa kuultava hokema siitä, että kannattaa käydä mielummin yksityisellä. Kelakin korvaa siitä osan. Näin terveyskeskusta eivät välttämättä käytä ne, jotka ovat vahvimmilla yhteiskunnassa. He eivät kohtaa terveyskeskuksen arkea. Ne, joille terveyskeskus on ainut mahdollinen paikka saada hoitoa, ovat väsyneitä perheenäitejä, kielitaidottomia maahanmuuttajia, passivoituneita pitkäaikaistyöttömiä jne, jotka eivät ehdi tai jaksa pitää puoliaan.

- hoitoala on naisvaltainen ja naisten asema yhteiskunnassa on muutenkin huonompi kuin miesten. Hoitoalaa ei pidetä yhtä tärkeänä kuin teknologiateollisuutta jne. Naiset pyörittää sekä koko yhteiskunnassa että omissa kodeissaan hiljaista huoltoa. Pyykit tulee pestyä, ruoat tulee laitettua, lapset ja sairaat tulee hoidettua niin kotona kuin töissäkin. Ja sitä pidetään itsestäänselvyytenä, josta ei ole syytä kiittää erityisesti.

Vastaus löytyy täältä http://www.punikkila.fi/

Syynä on Halonen ja Halosen yhä vahvemmin valtaan junttaama äärisosialistinen yhteiskunta. Sosialistit mädättävät tätä Suomea ja kansa vain köyhtyy köyhtymistään ja voi yhä huonommin. Kaikissa sosialistissa yhteiskunnissa on käynyt samoin. Sosialistinen systeemi takaa pienelle sosialistieliitille tuntuvat edut, muu kansa kärsii ja köyhtyy.

Kun työnteosta ja yrittämisestä ei tehdä kannattavaa, on selvää, että yhteiskunnalta loppuvat rahat. Ajatelkaa vähän asioita, ei ne rahat taivaasta tipu!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat