Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä on poika joka tulee pian 4,5 kuukautta ja olen ruvennut nyt nelikuisena antamaan kiinteitä ja lisäksi vellejä iltaisin. Olisinkin kysellyt kokeneemmilta neuvoja, että annatteko vellin lisäksi vielä maitoa ennen iltaunia ?

Meidän poika oli iso jo syntyessään (4,6 kg) ja tuntuu, että joka ilta tulee itku kun velli loppuu ja varmasti söisi enemmänkin. Toisaalta en halua liikaakaan syöttää poikaa joten olisin vaan vertailun vuoksi kysellyt minkälaisia määriä teidän vauvanne syövät ? Niin ja velliä olen siis tarjonnut sen 200 ml joka on niissä kaupan valmisvelleissä.

Meillä yöt olleet tosi risaisia nyt yht´äkkiä ja olen miettinyt voisiko nälkä vaivata ???

Kiitokset vastauksista.

Linnea

Kommentit (6)

Se jäikin tuossa viestissäni mainitsematta, että olen joutunut antamaan pojalle lisämaitoa (NAN korviketta) jo noin kuukauden ajan koska oma maito ei ole riittänyt. Lisäksi kyllä edelleen imetän niin paljon kuin vaan mahdollista. Velleihin siirryimme muutama viikko sitten.

Periaatteessa et voi syöttää vauvaasi liikaa!

Kun pullosta tarjoat vellin niin kyllä hän sylkäisee pullon pois kun ei enempää halua.

Tarjoa vain ruokaa niin paljon kuin hän hyvällä halulla ottaa vastaan.

Meillä kuopus on syönyt sinun vauvasi ikäisenä n. 300-400 ml velliä illalla jos en muuta tarjonnut.Nyt 7kk ikäisenä menee edelleen samoja määriä jos en puuroa tarjoa.

Ei siihen syntymäpaino vaikuta, paljonko hän nyt syö, kuopus meillä painoi syntyessään 2580g/45cm eli pieni oli, mutta paljon aina syönyt.

TARJOA SIIS SEN VERRAN RUOKAA KUN POIKASI HYVÄLLÄ HALULLA SYÖ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En huomannut viestistäsi että mitä velliä tarjoat? Voisiko puuro olla parempi vaihtoehto, vaikka aamulla tai illalla?

Meillä on mennyt max 200 ml aina velliä, enää ei sitä huolikaan kun ikää jo enempi.

Käsittääkseni lapsi ei voi saada liikaa ruokaa! Tai jos saa niin pulauttaa liian pihalle.

Se puurohan voisi tosiaan ollakkin hyvä idea. Katsoin tuosta neuvolasta saaduista suosituksista, että suosittelevat 5 kuisesta lähtien puuroja joten eiköhän niitä voi pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan.

Velleistä vielä; olen antanut perunaporkkanavelliä sekä maissivelliä. Muita emme ole vielä kokeilleet.

Eli iltaruokinnalla ei siihen sinänsä voi vaikuttaa määräänsä enempää.

Meillä on ollut aina hulinaa öisin ja jopa syödään nälkään aamuyöstä kun aineenvaihdunta vaan vissiin on sellainen. Toisilla taas on ollut isojakin lapsia ja ne ovat nukkuneet koko yön syömättä jo hyvin pienenä. Lapset ovat niin yksilöitä.

Mäkin äänestäisin puuron puolesta. Riisi- ja maissijauhoista saa helposti keittetty puuroa jos ei halua antaa vielä kotimaisia viljoja. Sekaan laittaa vauvan maun mukaan vaikka piltti-marjasekoituksia purkista.

Linnea70:

Lainaus:

Meillä on poika joka tulee pian 4,5 kuukautta ja olen ruvennut nyt nelikuisena antamaan kiinteitä ja lisäksi vellejä iltaisin. /--/ Meillä yöt olleet tosi risaisia nyt yht´äkkiä ja olen miettinyt voisiko nälkä vaivata ???

## Et tarkemmin kerro, imetätkö vai saako vauva pääasiassa korviketta. Jos imetät, ja olet nyt alkanut antaa kaupan lehmänmaitopohjaisia vellejä, risaisiin öihin voi olla syynä se lehmänmaito.

## Toinen, ehkä vielä todennäköisempi syy on se, että n. 4-5kk iässä vauvoilla on tyypillinen yöhulinakausi, joka johtuu mm. uusien asioiden oppimisesta ja yleisestä " aivomyrskystä" . Aika harvalla tuohon auttaa kiinteiden lisääminen - vaikka on toki niitäkin vauvoja.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat