Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (13)

Vauva aistii myös äidin väsymyksen ja hermostuneisuuden. Jos on kyse sellaisesta tilanteesta,voi vaikuttaa. Katso myös edellinen vastaukseni.

lh

siis saatte itkevän vauvan hilajseks. Tuntuu että vaikka mitä tekisin, vauva itkee, te vähän peittelette ja hyssyttelette ja hups, vauva nukkuu sängyssään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen joka lapsen kohdalla halunnut sitä kysyä mutta olen ollut vielä sen verran sekasin kaikesta että on jäänyt. Mutta tuntu aina että lastenhoitaja tulee, ottaa huutavan vauvan syliin, tekee jotakin ihme salaista, taikuudenomasta siinä vauvalle ja sitten vauva hiljeneekin. Olisin esim kuvitellut kolmannen lapsen kohdalla että kokemusta jo on (onhan vauva kuitenkin minun, haistaa maidon, tuntee äänen jne) mutta ei se paljoa tuntunut auttavan.

Ei sellainen parin tipan määrä sokeriakaan haitaksi ole vaan tuottaa lapselle mielihyvää. Ei tietenkään ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.

lh

Kolme lasta on kuitenkin paljon vähemmän kuin kymmenettuhannet,jotka lastenhpitajien sylien läpi kulkevat. Ei siinä todellakaan mitään taikaa ole.

lh

Hormonihuuruissani ajattelin, että lapseni hylkii minua. No, terkka sanoi, että ihmekös tuo jos ei rauhoitu. Vauva haistaa äidin tuoksun ja erityisesti maidon (mulla paita usein märkänä etumuksesta) ja vaatii vain tissiä äidiltään. Muu rauhoittelu ei äidiltä useinkaan onnistu, niin kauan kuin ollaan " hajuetäisyydellä" . Vaunuihin poika sitten rauhoittuikin työntelijästä riippumatta.

Vierailija:

Lainaus:

Olisin esim kuvitellut kolmannen lapsen kohdalla että kokemusta jo on (onhan vauva kuitenkin minun, haistaa maidon, tuntee äänen jne) mutta ei se paljoa tuntunut auttavan.

niihin määriin mitä te hoidatte mutta kolme lasta tekee sen että luulen osaavani aika varmasti käsitellä vauvaa ja tulkita häntä. ja toisekseen sitä siis tarkoitin että vauvan luulisi kuitenkin olevan mieluiten minun luonani ja rauhoittuvan parhaiten koska haistaa minut ja maidon, tuntee ääneni jne eli minä olen hänelle ainoa tuttu asia koko maailmassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat