Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

keskimmäinen lapsi koplmest on kipee ja ollu jo kohta viikon se vaan yskii ja on välillä ihan punanen ja kuumetta on ollu välillä yli 39 mut yleensä jotai 37-38 ollaan annettu kipuun ja kuumeeseen panadolii mut nyt se kuume nousi yli 39 ja mä soitin päivystykseen ku lapsi oli ihan tuskanen mut ne vaan sano et tuokaa lapsi vaan jos se on niin sairas ettei selvii kotihoidos no selviikö toi ja miks ei kukaan muu oo kipee ees vauva vaik sil on heikoin vastustuskyky ku en voinu enkä voi ees imettää voiko se olla astmaa ja nostaako se kuumeen vai mitä tää on miehen pitäs lähtee autol jonneki yöks ja sitte oltas taksin varas jos pitää sairaalaan mennä ja otanko mä kaikki lapset sit mukaan no tietty ei niitä yksin jättää voi mut en tajuu miksei ne päivystykses sanonu mitään järkevää onko muilla perheillä samaa?

Kommentit (13)

Ettei se olis sitä virusta, mikä nyt vie lapsia sairaalaan?

Minkä ikäinen tämä lapsesi on?

Minne miehesi on lähdössä yöksi?

Jos tuntuu yhtään epävarmalta, lähdet lapsen kanssa nyt sinne sairaalaan ja miehesi jää lasten kanssa tai pyydät isovanhempia tai jonkun muun apuun.

Ei puhelimessa tai netissä pysty antamaan sen kummempia neuvoja. Ainut hyvä neuvo, jonka tiedän: äiti tietää, jos lapsella ei ole kaikki kunnossa ja ensiapupolille saa mennä näyttämään kipeää lasta, vaikka puhelimessa sanotaan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulle jäi epäselväksi se mitä mun nyt pitää tehä sairaanlapsen kaa kun päivystykses ei autettu ja voisko joku sanoo jos on samaa tai voisko kyseessä olla astma tms

t se eka

Sä kuulet onko hengitys normaali, vai läähättävää. Lämmön pitäisi laskea lääkeellä - MUISTA TUULETTAA HUONEET (lapsen makuuhuone) HYVIN JA PIDÄ LAPSELLA VÄHÄN PÄÄLLÄ (pelkät alushousut ja peittona pelkkä lakana tai pussilakana).

Tuuleta huone ennen kun viet lapsen sinne ja ennen kun käyt itse nukkumaan ja yölläkin, jos lapsi on kuuma.

Ja herättelet yöllä ja annat juotavaa (pillillä tai nokkamukista helpoin juoda unisena). Jos lapsi nielee hyvin ja ei makaa kuin spagetti juodessa, niin ei pitäisi olla hämminkiä.

Mut menkää aamulla lääkäriin.

T: se sama joka jo aiemmin vastaili

3 vuotias lapsi pian 4 ja rs viruksen takii sairaala niin täys ainakin luulen niin ettei ne ota sisään

mummoja ei ole ja mies lähti jo en tiedä minne

jos ne ois sairaalassa aikasemmin sanonu et lapsen voi viedä niin mies ois kyllä autolla vieny mut nyt sen piti lähtee omiin hommiin onneksi kuume on vähän laskenu jos nyt oikein mittasin kun mies sen yleensä ottaa

Aamulla joka tapauksessa menette koko sakki viemään potilasta lääkäriin!

Ja jos yöllä on lähdettävä, niin ei sun auta muuta kuin iskeä lapsille toppahaalarit niskaan ja hypättävä taksiin tai ambulanssiin.

T: 5

et pitääkö mun valvo koko yö ja kattoo lasta ja mistä tiijän onko veltto jos kuitenki nukkuu vai pitääkö lapsenki valvoo eiks se mene sitten jo ihan väsymyksestä veltoksi

ja vielä et mistä se kuume kannattaa mitata ja jos on aikasemmin mitannu vaik korvasta ja seuraavaks mittaa kainalosta niin onko se luotettava tulos vai pitääkö aina mitata samasta ja mitä jos mittari näyttää ccc niin paljonko se on

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat