Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Suosittele lapsiperheelle hyvää asuinkuntaa jyväskylän ympäriltä. Kaikki ruusut ja risut. Kertokaa avoimesti. Nyt olisi aika päättää pikkuhiljaa mihin muutetaan.

Kiittis!

Kommentit (17)

Jotenkin sinne ilmeisesti kerääntyny jo ympäristökunnistakin " pohjasakkaa" , huumeita yms. Sinne en muuttas. On sitä paitsi suunnattoman ruma kaupunki!

Suht lyhyt työmatka Jyväskylään hyvää tietä. Paljon käy porukkaa sen matkan päivittäin suuntaan tai toiseen. Meidänkin työpaikalla toimii kimppakyydit loistavasti.

Jämsä on ihan ok kaupunki, palveluista ei puutu mielestäni mitään. Luonto on lähellä ja kuitenkin keskustassa ihan ihmisiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuntuu kivalta lapsiperhepaikalta. Puistoja on muutamia mukavia ja muutenkin rauhallista seutua. Paikkakunnalla asuville tuntuu löytyvän kivoja kerhoja, ei olla ite käyty, kun ollaan paikkakunnalla yleensä viikonloppuisin. Sopivan lyhyt/pitkä matka Jyväskylään. Riittävät palvelut keskustassa, voisin hyvin kuvitella itse muuttavani joskus sinne, vaikka olenkin suurkaupungin lapsi. Niin ja " puhun" nyt lähinnä siis Petäjäveden keskustasta.

asumme tässä Jyväskylän ja Laukaan puolessa välissä, Leppävedellä.Mutta minusta tämä on kaunis kunta, ihmiset on todella ystävällisiä. Ja Laukaan keskustassa on ihan hyvät palvelut, vaikkakin Jyväskylässä yleensä asioimme. Lisäksi tieyhteys Jyväskylän ja Laukaan välillä on hyvä, joskin joskus hieman ruuhkainen.

Kai täällä esim. perhekahviloitakin on, en oo vielä ehtinyt kuitenkaan tutustumaan. Ja minusta tuntuu että täällä lapsiperheitä arvostetaan todella! :)

Jämsä on ihan mukavankokoinen kaupunki ja Jämsänkoski siinä kyljessä. Jonkun tutkimuksen mukaan jämsänkoskelaiset olivat Suomen tyytyväisimpiä asuinkuntaansa.

Tosi kauniita järvitonttejakin, eikä kaukana itse kaupungistakaan...paljon tuutujani asuu tuolla akselilla, ja muuttajia ja talonrakentajia tuntuuu myös olevan... Siis jos haluatte omakotitaloa rauhallisella seudulla,

Sitten on myös Laukaa, Muurame, Tikkakoski ym ym riippuu miten lähelle haluatte...

http://www.jyvaskylanseutu.fi/

Itse asun Jyväskylässä, siis täällä Jyväskylän kaupungissa, ja en kyllä ihan helposti muualle muuttaisi - olen jotenkin sydämeltäni jyväskyläläinen. Täällä kaupungissa on kyllä se huono puoli, että jos halajatte vaikkapa rakentaa taloa itse, niin tonttipulaa on jonkin verran. Toisaalta uusia alueita kaavoitetaan koko ajan, mutta jos haluat vaikka järvenrantatontin täältä, niin hankalaksi menee.

Petäjävesi ja Jämsä ovat minun makuuni hieman kaukana, mutta jos olet vaikka pääkaupunkiseudulta ja tottunut välimatkoihin, niin sitten varmasti kirkuen niihin. Ihania maaseutukuntia. Jämsä on kaupunkimaisempi, Petäjävesi on taas ihan landepaikka mutta varsin viehättävä sellainen. Muurame on tutustumisen arvoinen. Se on lähikunta tässä ihan vieressä. Ja tuota Laukaata tarjoan minäkin, se on kovassa kurssissa.

Tiedäthän, että kuntien nettisivuja löytyy ihan sillä kaavalla että kirjoitat vain www.kunnannimi.fi. Surffaileminen varmasti kannattaa! Ja ei muuta kuin tänne talvilomailemaan ja haistelemaan ilmapiiriä rohkeasti vain.

Asun Jyväskylässä 3 km keskustasta ihan hiljaisessa paikassa metsän reunassa enkä ymmärrä miksi ihmiset haluavat asua kauempana lähikunnissa. Jyväskylän ympärillä olevista kunnista on turvattomat ja ruuhkaiset tieyhteydet tänne kaupunkiin ja bussiyhteydet luonnollisesti heikommat kuin kaupungin sisällä. Lähikunnat ovat kaavoittaneet järvien rannoille asuinalueita, joilla ei ole mitään palveluita eli maitopurkin takiakin on kuljettava kilometritolkulla - verorahojen rahastusta! Toisaalta kaikki kulttuuri- ja liikuntapalvelut sekä useimmat lasten harrastukset on pakko hankkia kaupungin puolelta eli meidän jyväskyläläisten verorahoilla.

Minä suosittelen muuttamista Jyväskylään, enkä lähikuntiin. Asunnon hinnan erotuksella ajelette ehkä pari vuotta kaupungin ja kodin väliä ja sen jälkeen maksatte kaukana asumisestanne pysyvästi enemmän kuin mitä maksaisitte jos asutte kaupungissa. Toivottavasti tänne saadaan pian tietullit ja ruuhkamaksut ulkopaikkakuntalaisille!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat