Vierailija

Poika (2v) on valitellut korvakipua jo pidemmän aikaa, mutta tulehdusta ei ole. Lääkäri epäili pään olevan muuten kipeä ja laittoi kiireellisen lähetteen mangeettikuviin. Päästään sairaalalle maanantaina eli juhannus pitäisi nyt vielä odottaa.

Lapsella on vuoden ajan vaikeita kuumekoristuksia. Ensimmäinen oli tasan vuosi sitten 1v syntymäpäivänä. Kohtaus kesti yli 2h ja lapsi lakkasi hengittämästä. Vietiin loppujen lopuksi Ilmarilla Yliopistolliseen sairaalaan teholle. Silloin pää kuvattiin, mutta mitään ei löytynyt.

Olo on nyt ihan voimaton. Miksi aina juhannuksen aikaan sattuu jotain kauheaa. Toissa vuonna kun poika syntyi keskosena, jouduttiin olemaan silloinkin juhannus teholla! Eli tämä on jo kolmas juhannus peräjälkeen kun epäillään jotain kauheaa!!!

Itku pääsi ;(

Kommentit (10)

Koettakaa jaksaa! Ole onnellinen siitä, että lastasi hoidetaan hyvin ja hänet tutkitaan perusteellisesti. Todennäköisesti kyseessä on väärä hälytys, sanoiko lääkäri muuten, että mitä sillä kuvauksella haetaan? Mä olen vama että sun poikasi on ihan kunnossa. Tosi rankkija aikoja on teidän pitänyt käydä läpi, mutta yrittäkää vielä jaksaa ja viettäkää mukava juhannus. Yritä olla liikoja ajattelematta maanantaita, tulee se kuitenkin, vaikkei sitä niin muistaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos epäilisi jotain todella vakavaa niin lapsi olisi jo nyt siellä kuvauksessa, joten eiköhän kaikki ole kunnossa. Koittakaa nauttia juhannuksesta ilman suurempia murheita : )

olen ollut itse pään magneettikuvauksessa 13-vuotiaana kun minulla oli viikon kestävä päänsärky, johon ei löytynyt muuta syytä kuin migreeni ja sehän on yleistynyt myös pienillä lapsilla

Kun hänellä on ollut toistuvia uneliaisuus-oksentelu-kipukohtauksia jo 1,5 vuotta. Päästä ei onneksi löytynyt vikaa ja nyt diagnoosi on lasten migreeni.

Lisäksi lapseltani löytyi eilen vatsan varjoainekuvauksessa synnynnäinen suolen "kaksoisputki" tai jotain, joka on ilmeisesti aiheuttanut ne oksentelut.

Lapseni joutuu lähiaikoina suolistoleikkaukseen.

Voimia sinulle, minullakin meni kylmät väreet kun kuulin että lapseni viedään magneettikuvaan ja sen ajan kun hän oli siellä olin aivan kauhuissani.

Nykyään sairaanhoito on huippuluokkaa ja useimmat sairaudet ovat parannettavissa.

Yritän ajatella positiivisesti, mutta silti asiaa ei voi olla miettimättä. Minä vein pojan tänään lääkäriin siinä uskossa, että sillä on korvatulehdus! Olisipa ollutkin, jos niin voi toivoa.. :(

ap

toi lasten päiden magneettukuvaus on "nykyaikaa", se tehdään aika herkästi, kun siitä ei ole mitään haittaa (verrattuna vanhempien röntgenmenetelmien aiheuttamiin säteilyrasituksiin). Ellei haitaksi laske veromarkkojen kulutusta... Hyvin harvoin sieltä mitään löytyy, mutta varmuuden vuoksi tehdään usein mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Korvan seudun kivuille on monia hyvänlaatuisia selityksiä, tod näk kuva tulee olemaan normaali.

T:lääkäri

Taidan muistaa, kun vuosi sitten kerroit täällä noista kuumekouristuksista. Taisin vastailla sulle silloin jotain, kun mun miehellä on ollut niitä pienenä paljon ja silloin meille syntyi vauva ja mietittiin, että onko miten perinnöllistä kuumekouristukset.

Juhannuksesta taitaa tulla teille sellainen juhla, jota ei tee jatkossakaan mieli juhlia vaan rankat muistikuvat muistuu mieleen, mutta yritä ajatella positiivisesti - poikasi on ilmeisesti ihan hyvävointinen nyt eikä olotila ole nyt romahtamassa. Lisäksi pääsette erittäin kalliiseen tutkimukseen tosi nopeasti! Useat joutuvat jonottamaan pitkään ja ehkä se odottaminen ja epätietoisuus on kaikista vaikeinta.

Osaatkos muuten sanoa, että onko tuolla päänkivulla/korvakivulla ollut jotain kellonaikaa? Onko ollut pahempaa aamusta, päivästä vai illasta?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat