Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on suku täynnä lapsia ja sama meininki jatkuu meilläkin, eli tosi helposti tulen raskaaksi. Eka sai alkunsa tokasta kierrosta ja toka ja kolmas ekasta kierrosta. Ymmärrän että kaikilla ei ole näin helppoa, mutta meillä on. Ja siitäkö ei saisi puhua, saatikka iloita?

Sivut

Kommentit (45)

Olen myös huomannut, ettei saa edes mainita, että meille on vauva tulossa, kun jo ajatellaan, että kehuskelen.

Vanha sanalasku pätee taas tässäkin : KEL ONNI ON SE ONNEN KÄTKEKÖÖN.

Lainaus:

ennenkuin tuli raskaaksi. Eli ne joilla se on hankalaa, saa siitä jauhaa, mutta hedelmälliset pitäköön suunsa kiinni, ettei vaan astu kenenkään varpaille?

ap

Ehkä he jauhavat sitä siksi kun sukulaiset ja tuttavat ovat kyllästymiseen asti udelleet "että milloinkas sitä teillä kuullaan pienten jalkojen tepsutusta?" ja "milloinkas sitä jälkikasvua on tulossa?" ja "tehkää tekin jo lapsia" ym.ym ;). Kun suurin osa ihmisistä ei vaan tunnu ymmärtävän ettei se raskautuminen ole kaikille niin helppoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Hedelmällisyyshän on huipussaan kakskymppisenä. Sama voi tulla sinullekin eteen myöhemmin, jos et siis jo ole kolme-nelikymppinen, jolloin jos olet heti hedelmöittynyt useamman kerran niin todella olet hedelmällinen.

heti ensimmäisestä tai toisesta kierrosta. Ja nyt puhutaan ihmisistä, jotka ovat n. kolmekymppisiä.

Sitten aivan erikseen ovat ne, joilla yritys on kestänyt vuosia ja alkanut siitä, kun he ovat olleet parikymppisiä. Mutta lapsia ei ole tullut sen yhden lisäksi kuin korkeintaan toinen pitkän ajan yrityksen jälkeen.

ja että ne on kuus, viis ja kolme vee ja että vanhimmalta irtos just eka maitohammas kuin kertoa että niin tulin muuten kaikista kolmesta ekasta tai tokasta kierrosta raskaaksi. Eka on jotenkin normaali puheenaihe niissä piireissä missä liikun, toinen ei. Miksi kenenkään pitäisi tietää montako kiertoa me ollaan harrastettu seksiä ehkäisyttä ennen kuin pissasin tikkuun plussan?

Emme itsekään osanneet arvata, että tulen uudelleen raskaaksi heti ensimmäisestä kerrrasta ilman ehkäisyä esikoisen jälkeen (esikoinen oli tuolloin 7 kk eli ikäeroksi tuli vain 1v 4kk). Arvaapa onko minulta/ meiltä kyselty tästä aiheesta monen monta kertaa ja olen joutunut vastaamaan että välitön raskaaksi tuli oli meillekin yllätys. Ensimmäisellä kerralla meni 2-3 kuukautta, eli ei pitkään kyllä silloinkaan, mutta toisella kerralla tosiaan ensimmäisestä KERRASTA.

ei saa loukata meidän lapsettomien tunteita.

me lapsettomat saamme vaikeroida koko maailmalle,että emme saa lasta, muttaq te hedelmälliset,teillä ei ole oikeutta jakaa iloanne!

hävetkää![

i]Meillä on suku täynnä lapsia ja sama meininki jatkuu meilläkin, eli tosi helposti tulen raskaaksi. Eka sai alkunsa tokasta kierrosta ja toka ja kolmas ekasta kierrosta. Ymmärrän että kaikilla ei ole näin helppoa, mutta meillä on. Ja siitäkö ei saisi puhua, saatikka iloita?

[/quote]

iloinen siitä mutten ymmärrä miksi mun pitäisi sitä ympäriinsä hehkuttaa. Saati sitten jollekin joka kärsii lapsettomuudesta.

En siis asiaa mitenkään koe tarpeelliseksi salailla mutta en kyllä hehkuttaakaan.

En tiedä, miten kertoa asia. Eka lapsemme sai alkunsa 4. kierrosta, ja nyt kun hän on 5kk, olen taas raskaana. Miten kerron uudesta raskaudesta ystävälleni, joka on jo 3 vuotta toivonut lasta mutta ei ole sitä saanut?

No, luultavasti vain kerron asian asiana enkä todellakaan hehkuta mitään. Mutta silti tuntuu itsestä, että kääntää veistä toisen haavassa... vaikkei haluaisi.

sinä olet hedelmällinen ja jotkut eivät ole. Jos joku loukkaantuu, niin se on hänen vastuunsa. Sinun vastuullasi on se, ettet tahallasi loukkaa tai kersku heille, joita kerskuminen voi satuttaa.

mutta hienotunteinen olisi hyvä osata olla.

Me yritimme esikoista kaksi vuotta ja viimein tulin raskaaksi lapsettomuushoitojen avulla. Olen kertonut asiasta avoimesti hyvälle ystävälleni. Hänellä on neljä lasta.

Meille kummallekin iski vauvakuume yhtä aikaa. me hakeuduimme jälleen mieheni kanssa hoitoihin ja samaan aikaan hän kertoi poistattaneensa kierukan ja tehneensä välittömästi sen jälkeen ensimmäisestä "suojaamattomasta" kierrosta positiivisen testin. "Mun ei tarvi kun vaan ajatella, niin tuun heti raskaaksi"...... oli hänen kommenttinsa.

Toki olen iloinen hänen puolestaan, mutta en voi käsittää, mitä tuollaisen ihmisen päässä liikkuu, kun tuollaisia kommentteja laukoo. Hienotunteisuudesta tuo ihminen ei ainakaan ymmärrä pätkääkään.

Suurin osa on kuitenkin niitä, joilla EI OLE ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa. Puolet lasta yrittävistä on raskaana jo ekan 3 kk:n jälkeen.

En edes ymmärrä, miten joku näkee tällaisen maailman luonnollisimman asian kuin hedelmällisyyden ylpeilyn aiheena. Aivan outoa. Täytyy olla muuten aika epäonninen ihminen, jos tällaisella asialla haluaa hehkuttaa.

Toista olisi tarkoitus tehdä heti putkeen. Minä jotenkin vaan tunnen, että näin tulee myös tapahtumaan. Minä taidan olla niitä helposti raskautuvia tyyppejä. Ymmärrän kyllä lapsettomuuden tuskan, enkä yleensä repostele.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat