Seuraa 

jos olet synnyttänyt porissa kerro kokemuksesi...minä synnytin sektiolla 10 vuotta sitten ja kiinnostaa miten asiat ovat mahd.muuttuneet...eli kaikki info mielellään otetaan vastaan...

Kommentit (2)

Jouduin viikkoa ennen laskettua aikaa osastolle raskausmyrkytyksen vuoksi seurantaan. Oli hiljainen viikko, sain olla lähes koko sen ajan yksin kahden hengen huoneessa. Itse olen saman sairaalan toisella osastolla töissä ja aikanaan olen ollut synnärillä harjoittelussa ja silloin sain kamalat traumat osasta lastenhoitajia ja kätilöitä ja hiukan jännitti mennä sinne itse synnyttämään. Vuodeosaston hoitajat oli kuitenkin tosi asiallisia ja kivoja ja tuolloin toukokuussa oli paljon terveydenhoitajaopiskelijoita harjoittelussa ja heistä oli seuraa kun mies oli päivät töissä ja välillä aika tuli pitkäksi :-) Lopulta synnytys käynnistettiin tableteilla ja pääsin saliin seuraavana päivänä ekasta tabletista. Minulle osui tosi ihana ikäiseni (olen 24 v) kätilö jonka kanssa kemiat toimi hyvin. Ovella ilmoitin että mulle kaikki kipulääkkeet maailmassa heti ja olen tosi tyytyväinen että sain epiduraalin joka toimi mulla loistavasti.

Eli tiivistetysti: Olin tosi positiivisesti yllättynyt koko reissusta. Eniten jäi ehkä harmittamaan se kun aluksi lastenhoitajat tuntuivat omivan vauvan kokonaan, kun itse olisin halunnut vaihtaa vaipat ja tehdä pesut ihan alusta asti. No en nyt ihan salista asti mutta kuitenkin. Niin ja kaikki lääkärit jotka osuivat minulle ja vauvalle olivat virolaisia. Ei siinä muuten mitään mutta kun kieli ei ollut kummallakaan täysin hallussa niin oli hiukan vaikeuksia välillä ymmärtää mitä toinen kysyi tai tarkoitti :-)

Kannattaa vaan sanoa ääneen toivomuksensa niin siillä pääsee jo pitkälle.

Kaisu

Alla oli juuri kaikki " kauhukeskustelut" lehtien yleisönosastolla huonosta kohtelusta ym mutta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Yrittivät kyllä koko ajan tarjota alatiesynnystä mutta kun lopulta synnytys käynnistyi ja vauva siis perätilassa sanoin haluavani sektion. Siihen lääkäri kysyi tiedänkö sen riskeistä ja sanoin tietäväni. Asia oli sillä selvä ja minua alettiin valmistella sektioon. Kaikki meni tosi hyvin ja toipuminenkin oli nopeaa. Olin tosi tyytyväinen tuohon kokemukseen. Itse asiassa seuraava (todennäköisesti alatiesynnytys tai ainakin alkaa sellaisena) pelottaa siksi vielä enemmän kun tuo sektio oli niin helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat