Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen äidinkielenopettaja amiksessa, lähiopetusta pitäisi olla 20/vko. Pahimmillaan yritetään tyrkätä 32 h. Lisäksi minulla on toinen vastuutehtävä, joka ei sisällä opetusta. Miten kovasti pidätte puolianne tuntiaikataulujen suunnittelijoiden kanssa siinä, että teillä todella jää aikaa tuntien suunnitteluun ym. valmisteluihin työpäivän aikana eikä menisi ylitöiksi. Vai alistutteko vain siihen, että teette kotona paljon töitä?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yleensä vaan opet ottaa kaikki mahdolliset tunnit, mutta tietenkin on tervettä tuntea rajansa. Eikö muut opettajat haluaisi lisätunteja? Mielestäni voit luonnollisesti kieltäytyä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Yleensä vain sanotaan, että nyt on tilanne tämä, että näin paljon tunteja tulee. That' s it. Pitäisi saada valmisteltua tunnit ja lisäksi reksi ym. odottaa kovasti tuloksia toiselta vastuualueelta antamatta siihen työaikaa ollenkaan. Huoh! ap

Eikä olisi kyllä tilojakaan. Iltahommiksi menee, mutta niinhän se menee kaikilla viranhaltijoillakin. Äidinkielenopettaja olen myöskin. Sellaista se on.

Eihän se ole mitään alistumista jos haluaa enemmän töitä, jotta saa enemmän palkkaa. Mutta kukin tietenkin oman jaksamisensa ja rahatilanteensa mukaan..

että ei meilläkään saa tuntimääriään valita. Se on tuurista kiinni eli tunnit määrätään " ylhäältä" käsin. Ne on pidettävä, jaksoit tai et. Viime keväänä mulla oli esim. lähes 30 tuntia opetusta, mutta nyt onneksi vain 24.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat