Vierailija

Olen tässä nyt viimeisen tunnin yrittänyt selvitellä, että mikä ehkäisykeino olisi itselleni paras... ja olen tullut siihen tulokseen, että selibaatti. Tai no ehkä kumi kuitenkin.

Kierukat hirvittää jo ajatuksenakin! Yhdistelmäpillereitä söin 6 vuotta ennen raskautumista ja jotenkin en halua niitäkään enää takaisin.

Yhdistelmäpillereistä tuli haluttomuutta ja negatiivisia muutoksia mielialaan. Minipillerit aiheuttivat välivuotoja.

Alkaa jo ärsyttää, kun mikään ei oikein ole hyvä. Paitsi ehkä sittenkin kuitenkin se kondomi, mutta kun silläkään ei sitten taas ole vaikutusta siihen suurimpaan ongelmaan eli kamalan voimakkaisiin kuukautisiin.

Mitähän sitä oikein keksisi?

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisin kaikkein mieluiten ilman ehkäisyä, että kehoni saisi toimia luonnollisesti (=ei hormoneja) eikä siellä olisi ylimääräisiä esineitä (=kierukka) eikä rakastellessa tarvitsisi räpeltää ylimääräisten vehkeiden kanssa (kondomi ym.) En kuitenkaan halua lapsia tällä hetkellä, joten ehkäisemättömyys ei ole vaihtoehto. Joskus kuitenkin vielä haluan, joten sterilisaatiokaan ei ole vaihtoehto. Eikä selibaatti liioin, sillä en halua elää ilman seksiä.

mutta siinä mietityttää se, että kuinkahan tehokkaasti se ehkäisee hedelmöityksen. Tämä on minulle tärkeä asia. Käsittääkseni se toimii näin pääasiassa, mutta toissijaisesti estää munasolun kiinnittymisen, mitä en haluaisi.

Onneksi mies on ymmärtäväistä sorttia. Sanoo, ettei hänkään hormoneja itseensä tankkaisi, tai antaisi työntää jotain kuparihäkkyrää persuuksiinsa.

Mikään kokeilemani pillerimerkki ei syystä tai toisesta sopinut, normaalia kierukkaa en hyvin runsaiden kuukautisten takia voinut ajatellakaan. Hormonikierukka taas ei kiinnostanut, kun ei voi ennalta siitäkään tietää, sopiiko, ja se on kuiten kallis. Kumi ei tunnu kivalta.

Nyt olen pari kuukautta käyttänyt nuva ringiä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vuodot ja kivut vähentyneet, ja vaikka joitain sivuvaikutuksia on, ei ne ole mitenkään sietämättömiä. Aluksi tosin oli pahaakin päänsärkyä, mut se helpotti ajan kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat