Vierailija

Siis sellainen täydellisyyden tavoittelija joka hoitaa lasta minuuttiaikataululla ja hoitaa lastaan kasvatusoppaiden mukaan.

Kommentit (4)

Lapsillamme, 2v7kk ja ½-v, on säännölliset päivärytmit tyyliin; ruokailut, päikkärit, ulkoilu ja iltapuuhat + nukkumaanmeno tapahtuu aina samoihin aikoihin. Se helpottaa niin lasten kuin meidän vanhempienkin elämää. Ja mikä ihaninta, myös kuopus on siirtynyt kuin itsestään esikoisen rytmiin, joten pojat mm. nukkuvat päikkärit samaan aikaan. Toki vauva nukkuu lisäksi muutenkin.

Minuuttiaikataulu tässä perheessä on sula mahdottomuus, kiitos lähinnä uhmaikäisen. Ulos lähdemme noin ½-tunnin varoitusajalla, ja usein siinäkään emme pysy, vaan AINA tulee mutkia matkaan.

Kasvatusoppaita en ole avannut, mutta tv:n super-nannyt katson kyllä suurella mielenkiinnolla =)

Jotta arjen saa sujumaan, on välillä suuri vaara, että luisuu siihen suorittamiseen, ja samalla unohtaa elää hetkessä. Siksi pyrin karsimaan kaiken ikävän suorittamisen ja jättää jäljelle vain sen positiivisemman.

meillä on etenkin lapsettomien mielestä " tiukat" aikataulut ruoan ja nukkumisen suhteen, mutta tämä lähinnä siksi, että se helpottaa olennaisesti lasten ja aikuisten elämää. Jokainen tietää mitä milloinki tapahtuu ja kiukuttelua on aika vähän..

Kasvatusoppaita luen, mutta otan niistä vain itselleni sopivan tiedon ja muun jätän lukematta. Lähinnä luen ohjeita kiukuttelun ja uhmaiän sietämiseen ja helpottamiseen, en niinkään ravinto- tai hoitosuosituksia. Neuvolantäteihin suhtaudun lähinnä huvittuneesti ja nyökyttelen kiltisti, toki noudatan järkevät ohjeet, mutta paasauksen annan mennä toisesta korvasta ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mistaan ei oikeen saanu keskustelua aikaseks, kun rouva on hyvin hyokkaava ja tietaa aina kaiken. itse olen tosi avarakatseinen ja en valita kuinka ja milla tyylilla ihmiset lapsiaan kasvattavat (ja siis muutkin mielipiteet saa olla ihan mita vaan), mutta tama rouva kommentoi ikavasti tai antoi ymmartaa etta ' itse on eri mielta ja hanen mielipiteensa on se oikea' joka ainoaa asiaa minka satuin sanomaan. ikava fiilis jai koko vierailusta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat