Vierailija

Säästögallup:

- Paljonko kuussa säästöön?

- Yhteenlasketut nettotulonne?

- Perheen koko?

Meillä

- säästöön n. 1000 ¿

- nettotulot n. 3500 ¿

- 4 henkeä

Kommentit (16)

- Kuussa säästöön 1000 - 1500 ¿

- Yhteenlasketut nettotulot 4500¿

- Perheen koko 3 hlöä

Säästöjä on käytetty taloon ja mökkiin, joten nyt on " vain" n. 5000¿ säästössä. Ei ole tarkoitus kerätä mitään kauheita summia pitemmän päälle, vaan matkustetaan, vaihdetaan autoa tai jos ei muuta keksitä, maksetaan lainasta ylimääräisiä lyhennyksiä.

ja lapsilta moelmmilta 45 ¿/ kk. Eli yhteensä 240 ¿ /kk.

Nämä sijoitusrahastoihin.

Muuten säästän kyllä aina silloin tällöin esim. ulkomaanmatkaa varten.

Nettotulot meillä : vanhemmilla 3800 ¿/kk ja lapsilla lapsilisät eli 210 ¿.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[/quote]

Säästögallup:

- Paljonko kuussa säästöön? 200¿ säästötileille, n.150¿rahastoihin, 40¿ lasten tileille ja 1100¿ asuntolainaan, joka on kai " jälkisäästämistä" Yhteenlasketut nettotulonne? n. 4500¿

- Perheen koko? 2+2

Ei ole järkevää pitää noin paljon säästössä, kun asuntolainaakin on, mutta pidän sen takia, kun miehen työtilanne on epävarma ja itse haluan kuitenkin pitää hoitovapaata kunnes kuopus on 3 v.

Säästögallup:

- Paljonko kuussa säästöön?

- Yhteenlasketut nettotulonne?

- Perheen koko?

Meillä

- säästöön n. 1000 ¿

- nettotulot n. 4500 ¿

- 6 henkeä

ovat jotenkin extra nuukia ja ahkeria.

Kun ei meidän perheellä ole ollut irrottaa rahaa säästöön :( Ja olen aina halunut säästää, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.

Asumme omistusasunnossa, ja auto on velaton ( kolme vuotta vanha).

Perheessämme on kaksi aikuista ja yksi lapsi (olen hoitovapaalla) nyt nettotulot ovat kuukaudessa (lapsilisineen) yhteensä 1600 euroa, tällä summalla pitää ostaa ruuat, maksaa auton bensat, vakuutukset, asuntolainan lyhennys ja jätemaksut, tv-lupamaksu, puhelin ja nettimaksut, opintolainan lyhennys jne. Asumme Espoossa.

Kun olen töissä nettotulot tulevat olemaan 2400 euroa ja suht leveesti silloin koetaan elävämme. Silloin tehdään kaikki tarvittavat vaatehankinnat ja ulkomaanreissut, sisustusostokset esim. uusitaan kodin tekniikkaa tai vanha sohva jne , harrastetaan (nyt ei ole varaa edes harrastaa).

Huomaan, että teidän tuloilla olisi todella helppo säästää. Ei olisi edes mitään vaikutusta kulutukseemme.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat