Seuraa 

Mitkä puurot on ollut maistuvia? Itse ostin veteen sekoitettavaa hedelmäkaurapuuroa ja olen antanut vauvalleni sitä kohta kuukauden. Ongelmana on vain se että puuro ei mene oikein alas, ainoastaan runsaan hedelmäsoseen kera saan syötettyä sitä. Onko tölkkipuurot maistuvampia?

t: merilokki

Kommentit (4)

Poika on 6 kk ja jo melkein kuukauden olen tehnyt puurot tavallisista kaura/riisihiutaleista ja laittanut hedelmäsosetta sekaan. Pojan suosikki on riisipuuro johon on sekoitettu mangososetta suunnilleen suhteessa 3/4 puuroa ja 1/4 sosetta.

Olen antanut ihan tavallisia puuroja (kaura ja ohra) niin, että olen tehosekoittimella hienontanut hiutaleet ja niistä keittänyt puuron. Kelpaa hedelmäsoseen kanssa ja ilman.

Muksu puolukkapuuro on hyvää ja maidotonta. Sitä olen myös syöttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minkä ikäinen vaavelisi on?

Meille on maistunut parhaiten 8kk täysjyvähedelmäpuuro. Siis on niissä lasten puuroainestörpyköissä joista saa parikymmentä annosta.

Meillä syödään vähän sitä sun tätä puuroa :) Eli tetrapuurot maistuivat aluksi, vadelmakaura oli herkkua (silloin sitä ei vielä ollut vaan se oli vadelmagraham) mutta muutkin meni. Neljän viljan puurotetra on herkkua kun laittaa sosetta sekaan.

Oon myös keitelly puuroja. Tänään tein aamulla pikakaurahiutaleesta puuron ihan mikrossa ja sosesilmä.....kyllä maistui :) Joku aamu ajattelin koklata mannapuuroa kun ikäkin kohta " sallii" nuo maitotuotteet. Ikää siis 10kk.

Kannattanee siis varmaan vaan koklata erilaisia puuroja. Ja meillä ainakin likka tykkää kun vaihdellaan, ei tarvitse saamaa mössöä syödä joka aamu ;)

Meillä poika on ollut aina kova syömään puuroja, mutta vauvana riisipuuro tuntui uppoavan parhaiten kun keitin sen ainakin osittain korvikkeeseen. Monesti lisäsin joukkoon myös hedelmä- tai marjasosetta.

Nyt tämä meidän " vauva" on jo 2-vuotias ja aina viikonloppuisin osaa vaatia omppupuuroaan. Teen normaalipuuron Sydänystävän kaurahiutaleista, johon raastan omenaa sekä lisään sokeria ja kanelia (ohje paketin kyljessä). Siihen ei tarvitse edes lisäillä soseita, mutta tietenkin huono vaihtoehto alle 1-vuotiaalle sokerin ja kanelin takia :).

Noista Sydänystävän kaurahiutaleista. Ovat mielestäni pienempää hiutaletta kuin useat muut ja niistä saa hienomman puuron. Ollaan tykästytty niihin koko perhe. Välillä pistän hiutaleiden sekaan erilaisia leseitä samasta sarjasta antamaan makua ja näköä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat