Vierailija

Meillä esikoinen 3-vuotta (poika) on ollut aina todella rauhallinen ja ns.kiltti lapsi. Ikinä ei ole mitään nostettu pojan ulottumattomiin vaan tavarat on saaneet olla paikoillaan yms.

Viimeisen vuoden aikana hänestä on tullut ihan mahdoton, tuntuu ettei tottele välillä yhtään ja koko ajan saa olla kieltämässä muutenkin. Osaa toki käyttäytyä kun on muita ihmisiä paikalla, mutta minun kanssani on ihan mahdoton, huutaa ja lyö.

Myönnän, että itse helposti vaivun hänen kanssaan samalle tasolle ja huudan. Mikähän tässäkin kasvatuksessa on mennyt pieleen vai onko mikään eli kuuluuko ikään?

Vauva syntyi vuosi sitten, joten ehkä sekin on tähän jotenkin vaikuttanut.

Ihmiset aina kehuvat kuinka hyvin käyttäytyvä poika meillä on.... tietäisivätpä vaan.

Miten te saatte lapsenne tottelemaan?

Kommentit (3)

2-vuotiaana on kaikilla ollut uhma, joka on sitten taltutettu samana pysyvillä säännöillä, jatkuvalla selittämisellä miksi jotain ei saa tehdä ja suurella määrällä hellyyttä. Eli lapset jo haluavatkin äidille hyvää, eivätkä kiukuttele. Mutta mulla on vaan tyttöjä, ehkä pojat ovat vähän villimpiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli kun lyö tai muuta, laskeudun kyykkyyn hänen korkeudelleen ja sanon määrätietoisesti, että et saa lyödä, tai äiti joutuu laittamaan sinut arestiin.

Jos lyö, vien sovittuun arestipaikkaan (meillä eteinen) kolmeksi minuutiksi. Vasta sitten pääsee pois, kun on mennyt kolme minuuttia tai jos pyytää anteeksi.

Pari kertaa käytin eteisessä (en edes minuuttia kerrallaan) kun jo oppi, että äiti on tosissaan. Nyt tottelee jo, kun varoitan, että arestieteinen odottaa, jos et nyt tottele.

Ja poika ei pelkää arestia, on vain oppinut selkeän rajan, mitä tapahtuu, jos ei tottele.

Kokeile. Tehosi meillä myös 5-vuotiaaseen tosi hyvin ja villejä vekaroita ovat molemmat.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat