Vierailija

Tänäänkin bussiin tuli perhe äiti ja kaksi tytärtä, arviolta 5 ja 8 vuotiaat. Vain 8 vuotias leimasi lippunsa. 5-vuotias juoksi itse bussiin (keskiovesta sisään), eikä tietenkään istunut rattaissa edes bussissa. Tuskin olisi sinne enää edes mahtunut.

Mun mielestä HKL voisi kiristää sääntöjään. Rattaiden kanssa matkustaa ilmaiseksi ainoastaan jos niissä istuu alle 4-vuotias lapsi tms.

Kommentit (11)

Mua nyt vaan hiertää, et mun mielestä tietyt kansanryhmät harrastaa vilunkia tässä..." ota rattaat mukaan, lataa niihin ostoksesi ja HKL vie ilmaiseksi kotiin"

vaikka asutaan Helsingissä. Pakko ottaa rattaat tai saan kantaa kotiin velton nukkuvan 5-vuotiaan ja kauppakassit siltäseltään. Joten kun lapsi kävelee ja on hereillä, niin ostokset ovat rattaissa ja jos taas poikaa ramaisee, niin laitan pojan rattaisiin ja otan vuorostaan kassit kantoon. Siksi ainakin me voimme tulla bussiin siten, että ostokset ovat rattaissa ja lapsi itse kävelee ovesta. Joten ei hävetä yhtään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oli vähän vajaat 4, kun oppi ajamaan pyörällä. Siihen asti istui pikkuveljen kanssa ajoittain kaksostenrattaissa. Nyt lykin kohta 3-vuotiasta poikaa rattaissa ja varmaan vielä vuoden verran ainakin. Ei ole nääs pojalla mitään itsesuojeluvaistoa, joten ei häntä voi kaupungilla " vapaana" pitää.

Vierailija:

Lainaus:

Mut aika paljon on myös niitä tapauksia, jotka vain haluavat matkustaa ilmaiseksi. Luulenpa, että tämänpäiväinen tapaus oli juuri sellainen.

joku psyykkinen sairaus? näiden kohdalla ei uskalla pitää " vapaana" kaupungilla kuljettaessa. kokenut olen kun hoitanut sellaisia lapsia. heitä täytyy pitää jossain paikoillaan tai saa kutsua pian poliisit etsimään.

nyt ainakin tiedän miksi minua on toljotettu " kyräillen" bussissa...

Mut aika paljon on myös niitä tapauksia, jotka vain haluavat matkustaa ilmaiseksi. Luulenpa, että tämänpäiväinen tapaus oli juuri sellainen.

Mutta idea on se, että lapsi myös istuu niissä rattaissa. Ei ole tosiaan mitään mieltä että lapsi juoksee bussiin sisään ja äiti työntää ne rattaat. Luulisi olevan myös turvallisuus kysymys. Bussin lähtiessä liikkeelle lapsi saattaa kaatua käytävällä jollei ole ehtinyt istuutumaan.

Mua ei häiritse se että joku pääsee bussilla tai ratikalla ilmaiseksi. Vaan se että joku muu ei sen takia mahdu bussiin. Nykyään menee helposti 2 tai 3 vuoroa ohi niin ettei mahdu kyytiin rattaiden kanssa. Joten kuljemme kahden pienen kanssa ilman rattaita. Kassin olen vaihtanut reppuun jo aikoja sitten.

Tämä pääkaupungin systeemi toimii parhaiten niille, jotka asuvat päätepysäkin vieressä. Tai asuu metro- tai juna-asemalta kävelymatkan päässä.

neljävuotiasta, kun en jaksa kuunella sitä marinaa koko matkaa, toki välillä kuuntelen ja laitan käveleen että saa liikuntaa, mutta siis kehtaan kuljettaa rattaissa

Miten erottelet kehityshäiriöiset, sydän- ja hengityselinsairauksia potevat ym. terveiden joukosta? Leima otsaan niin ei tartte maksaa lippua?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat