Seuraa 

Että jokaiselle km:n kokeneelle tarjotaan mahdollisuus keskusteluun tai tapaamiseen neuvolaan? Itse yllätyin todella, kun peruin tänään ensimmäisen aikani äitiysneuvolaan(keskenmenon takia) ja he tarjosivat heti uuden ajan jolloin voi jutella asiasta. Itse otin ajan vastaan, kun tuntuu hyvältä saada jutella tapahtuneesta ja kysyä kysymyksensä. Me asutaan siis ruotsissa. Mites suomessa?

Kommentit (3)

neuvolasta tarjottiin heti tietoa eri tukimuodoista.(Keski-Suomi) Se lämmitti suuresti mieltä, vaikkakin olemme kokeneet mieheni kanssa riittäväksi toistemme ja läheistemme tuen. Neuvolan tädit ovat suhtautuneet keskenmenoihin ymmärtäväisesti ja lohduttavasti, mutta kokemukset mm. tk-lääkärien jälkitarkastuksista ovat kaikkea muuta :/ Käytäntö vaihtelee varmasti Suomessa (ja varmaan Ruotsissakin?) yhden ja saman kunnankin sisällä -neuvola/persoonakohtaista siis.

Ainakaan meidän neuvolassamme ei saanut mitään - ei edes kahden lähes peräkkäisen keskenmenon " lohdukkeeksi" , nämä tapahtuivat 3 kk ajanjaksolla. Ensimmäinen neuvolakäynti nyt kun tulin 3. kertaa raskaaksi tänä vuonna oli vasta viikolla 12.

Joten on kiinni ilmeisesti sekä paikallisista resursseista että ko. henkilöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olin niin positiivisesti yllättynyt...Tuntuu turvalliselta kun saa jutella asiasta kokeneen ammattilaisen kanssa. Voi olla et ei kaikkialla ruotsissa ole näin. Kaupunki missä asumme on aika pieni ja se saattaa vaikuttaa asiaan. Tukholmassa voi olla aika eri hommat.

Tällaset juttelu ajat ois varmaan aika tärkeitä keskenmenon kokeneille. Helpottais kummasti oloa ja auttaa varmasti pelkotiloihin seuraavissa raskauksissa. Tulevaisuutta ajatellen hyvä homma. Itse sain ajan 16/1.

Terveiset:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat