Vierailija

Keneltä ja missä tilanteessa?

AP miettii hetken...

Sivut

Kommentit (29)

Turhaa mutista " niinniinmutku" tai " entäsjos" , jos tosiasiat ovat mitkä ovat. On vain sopeuduttava vallitseviin tosiasioihin ja toimittava sen mukaisesti.

Ja sitten ihan konkreettisesti oikeaan aikaan tullut ihmissuhdeneuvo:

Kun olin sellainen parikymppinen, minulla oli paljon nuoria miehiä elämässäni - osa jonkin asteen poikakavereita, osa tilapäisiä tuttavuuksia, osa " vain kavereita" (kuitenkin jotain säpinää) jne. En oikein ottanut ketään kovinkaan tosissaan, ja jos otinkin, niin johonkin se aina kaatui kuitenkin. Sitten tuli elämääni yksi tosi mukava mies (sanotaan vaikka Mikko). Minä vaan en oikein tiennyt, mitä sen kanssa olisi pitänyt tehdä... Siis tapailin Mikkoa ja muuten jatkoin elämää niinkuin ennenkin ja kävin ulkona muidenkin kanssa jne. Oma äitini sitten kerran, kun olin menossa viikonlopuksi " vain kaverini" luokse, kun Mikko oli töissä tms., istutti minut alas ja kysyi, että olenko nyt ollenkaan ajatellut, että mitä oikein olen tekemässä. Minä kiemurtelin epämukavana, kun äiti puhui ihmissuhteista, luottamuksesta, siitä kuinka helposti voi pilata jotakin lupavaa, ja sanoi, että hänen oma äitinsä oli häntä aina neuvonut, että

Lainaus:

mukavien, rehellisten, kunnon miesten tunteilla ei saa leikkiä

. Jäin miettimään tätä. Soitin " vain kaverille" , että en voi tulla. " Mikko" on nykyään aviomieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älä tee mitään sellaista mistä et pysty muille puhumaan.

Ranskan opettajani joskus sanoi :Varo mitä toivot, toiveesi voi toteutua.

Valitettavasti sitä kun ei aina tajua mitä onkaan toivonut, vasta kun toive toteutuu.

Ihmisen alitajunta ohjaa toimia haluttua lopputulosta kohti. Näin toimii esim. aarrekartta ja myös ennustukset, horoskoopit ym.

Kun tämän tiedostaa, voi tätä käyttää vahvasti hyväksi. Muunna haaveesi päämääräksi, niin olet jo puolimatkassa sitä kohti!

En ole murehtija-tyyppiä, joten tätä on helppo noudattaa. En murehdi etukäteen sitä, että joku kuolisi, tai että saisin pandemian, tai tai tai.

" valitse ystävä hitaasti,vaihda vielä hitaammin"

" mitä on vapaus-hyvä omatunto"

" älä kadehdi keneltäkään sitä onnea joka hänellä on tai jonka

hän näyttää omistavan,sillä sinä et tunne hänen

salaista suruaan"

" elämän hiekkaan jätät itsesi kokoisen jäljen"

Ja mielestäni paras:

" itsekkyys ei ole sitä että ihminen elää niinkuin tahtoo,

vaan että hän vaatii toisilta,että heidän on elettävä niinkuin

hän tahtoo"

ja ei saa olla liian mustasukkainen, vaan antaa toisellekkin omaa aikaa ilman sinua

ja nämä ovat huimasti auttaneet meidän liitossamme! (8vuotta yhdessä)

muutan sen, mikä on vallassani muuttaa, ja niden asioiden suhteen, joita en voi muuttaa, muutan suhtautumiseni niihin.

Tässä on vinha perä vaikkei kirjaimellisesti tietenkään ihan nin voi toimia.

isoveljeni sanoi joskus 15vuotta sitten ja hyvin toimi " uhkaus" minuun enpä mennyt niiden muiden mukaan piikittelemään! vaikka satuin olemaan samassa huoneessa.

köyhällä ei ole vara ostaa halpaa, mikä pitää ihan paikkaansa. jos ostaa halpistavaran, ei se kestä kuitenkaan ja joudut kuitenkin vielä ostamaan sen parempilaatuisen ja kalliimman, eli selvää säästöä on ostaa heti laatua vaikka se maksaisikin enemmän.

jolla onni on, sen kätkeköön: tämä pitää ihan paikkaansa!! muut tulee mustasukkaiseksi jos kehuskelee " meidän vauva nukkui heti synnyttyään yössä 10 tuntia putkeen" tai että " meillä on täydellinen avioliitto, rakastamme toisiamme niin paljon" , koska kaikilla ei todellakaan mene hyvin niin mitä sitä vielä suolaa haavoihin hieromaan.

ole varovainen mitä toivot, se voi toteutua: tämäkin on totta, olen itse sen oppinut kantapään kautta. olen saanut kaiken mitä olen toivonut jo parikymppisenä, lapsen, elämäni rakkauden, oman kodin, kaiken mahdollisen, ja nyt mietin onko elämässä enää mitään järkeä kun minulta ei puutu mitään, ihminen kun tarvitsee jonkun tavoitteen. mitä ihan oikeasti tavoittelen vielä seuraavat 60 vuotta kun mitään ei puutu?

äitini aina sanonut...

ja myöskin tuo on parempi katua tehtyjä asioita kuin tekemättömiä. niinpä...muutenkin kuin minä opin aina kantapään kautta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat