Seuraa 

Huomenta (huoh..haukotus)!

Aattelin aloittaa jo pinon valmiksi kun kerran konella viellä oon.

Meillä pojalla nousi mystinen kuume eilen päikkäreiden jälkeen(poitsu siis 3v)ja nyt mies sen kans lekurissa kun en saanut kuumetta alas ja nous 39,8 asteeseen.Ja sitten pieni poika valitti myös että massuun koskee:(

No ...ja mä en tietenkään pysty nukkuun ennen kun kultsut lekurista takaisiin.

Kerta kaikkiaan ottaa aivoon ne kaikenmaailman sairaudet.

eilen sain myös tietä että tätini,kuka sairastaa syöpää on erittäin huonossa kunnossa:(

Sanoisin ettei vuosi ihan kivoissa merkeissa alanut.

Pikku neiti vetää hetkellä sikeitä kaukalossa ja tänään nukahti jo klo.00.50

meillä tosiaan tahto mennä kans illat pitkiksi neitin kanss.

Eilista pinoa en ole ihaan loppuun lukenut joten en ala täs nyt sen koomin kommentoimaan.

Mulla aamulla klo.7 herätys kun isommat likat mene kouluun joten tulee lyhyt yö:()

Hyvää yötä ja huomenta !

Andromeeda kera nukkuvan Marthan.

Sivut

Kommentit (52)

Nimimerkki tulee mulla lyhenteenä Blackangelista(se nimimerkki kun oli jo varattu).Kaverini aikoinaan antoi mulle sen lempinimeksi kun vaatevalikoimani koostuu lähes ainoastaan mustista jne....tylsä stoori...

Mut tähän nimeen sit itsekin tykästyin.

Vaatteita oon hommanut Juliukselle paljon kirppareilta ja kaupoista on eniten ollu käytössä H&M ja isommat ruokakaupat esim.citymarket.Joulun jälkeen cittarilla oli lähes kaikki lastenvaatteet puoleen hintaan...ostettiin sit iso kasa isompia vaatteita 74cm paljon ja muutama 80cm.

Sorruin sit syömään ihan urakalla karkkia ja suklaata,meni pisteet aikalailla yli:( Opettakaa joku mullekin itsehillintää!!!!

Ei pitäis mennä nälkäisenä kauppaan:)

Nyt pitää lähtee ruokkimaan tuota pikkumiestä jos sais vaikka pian yöunille rupeemaan...hope so!

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!!!!

Tyttilii: Meillä on ISO poika 2kk neuvolassa 7330g ja viime viikolla punnittin ihan koti vaakalla ni naäytti 8100g. 3kk neuvola on muistaakseni 20.pv kyllä se 8.5kg varmaan rikki menee. Rintamaidolla eletään.

Andromeeda: Meillä on paljon tuttaa ja mitä lie nuo äippäpakkauksen vaatteet. Olen kirppariostaja, olen pojalle yhteensä varmaan 4 vaatetta ostanut uutena kaupasta kaikki muut on joko kavereilta tai kirpparilta. Sukulaiset ja ystävät ovat sitten tuoneet lahjaksi kivoja vaatteita.

Aleksi otti eilen ennätys tirsat päivällä ulkona 5 tuntia!! Nyt se on nukkunut n.4tuntia. Ihanaa vaan olla ja palstailla, hih!!

Alkaa huuto, palaillaan

annu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja taas uusille TERVETULOA!!!

Hihhhih kun ihan naurattaa

Lainaus:

tai pikemminkin sen kyllä pitäis itkettää ;D

kun on muita samanlaisia herkkupeppuja! Mulla ei oikeesti ole yhtään itsehillintää :-/ Huvitti etenkin tuo [b]Nasulin[/b] kommentti että uudenvuoden lupaus oli olla herkuttelematta, mutta..... se nimittäin [b]OSUI JA UPPOSI[/b] :D

*huoh* [b]Askelmittarissa[/b] reilut 2100 vasta! On kyllä kaukana Partasen Hannan lukemista ;) Vaan ihmekös tuo kun tässä koneella vaan röhnöttelen :-O

Mun pitäs kans ottaa esille PV-romppu jonka ystävältäni sain, jos sillä ees VÄHÄN hillitsis näitä syömisiä.. paitsi tietty jos imettävällä on enempi pointseja, niin mäkin vaan käyttäsin ne herkkuihin *uuupsis* ;-P [b]LÄHETTÄKÄÄ TÄNNE AIMO ANNOS ISEHILLINTÄÄ, KIITOS!![/b]

Mittees muuten, onko haisua että auttasko se [b]hormonikierukkakin[/b] vähän painonhillinnässä, samaten siis kuin pilsut?! Kuten tossa aiemmin just [b]Vallulle[/b] kerroinkin niin mulla rööki+pilsut oli aika hyvä painonhallitsija!! Silloin sai kyllä syödä mitä vaan, eikä lihonu yhtään :) Niin aarrelin josko se kierukka ois kans tehokas, vai otanko sitten kuitenkin pillerit ;D

No nyt kun löpisin noin paljon ihroista ja siihen liittyvistä jutuista, niin unohdin kaiken muun! Jaa [b]Vallulle[/b] ainakin siitä " pienennysohjelmasta" , me käytetään Paint Shop Pro 9:ä.

Nyt tarttee kyl jotain laittaa suuhun, onneks tulin mun porukoille, täällä ei oo

Lainaus:

ainakaan yhtä paljon

herkkuja kuin kotona :D

Emppu

Toivottavasti ei Lotta herää vielä...On nukkunut ulkona nyt kohta 3 1/2 tuntia, pari kertaa oon joutunu hyssyttelee takas uneen. Niin, ANDROMEEDA taisi kysellä vaatteista. Mä ostan enimmäkseen H&M:sta. Sit joskus ku tulee Stockalla käytyy ni sieltä. Yks kummi ostaa Lotalle paljon Lindexiltä. Hirveesti ei oo tarvinnu ite ostaa ku mun siskolta oon saanu kasapäin nättejä vaatteita mut lastenvaatefriikki ku olen niin pakkohan välillä jotain ihanaa tyttömäistä on ostaa...=)

Nyt mää oon unohtanu muut kyssärit.....hmm....Niin taloista on ollu puhetta, me rakennettiin kans Kastellin 1-tasoinen talo. Ollaan asuttu täs reilu vuosi ja uus talokuume pukkaa päälle! On se niin ihanaa (vaikkakin välillä niin rasittavaa johtuen suurista valikoimista) valita kaikkii laattoja ja parketteja yms...

Meillä kans nukkumaan meno iltaisin on vähän outoo...Ekaks Lotta nukahtaa tissille siin 21 aikaan, siirrän pinnikseen mis nukkuu max 30 minsaa ja sit onkin hereillä taas johonkin 22-23 saakka. Jollain oli ihan sama, olix _Empulla?! Ku ei muista laho pää...

Matkustamisestakin oli kysymys...Me ollaan lähös vajaan parin viikon päästä Kanarialle ja jänskättää miten menee. Meitä on lähös paljon aikuisii ja lapsii ni apua kyl löytyy jos tarttee mut luottavaisin mielin lähdemme kyllä. Eniten stressaa ku pitäs bikineihin sulloa ittensä, IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annetaas palstatilaa muillekin, huh, ei Lotta ........Just ku kerkesin alottaa ettei Lotta heränny niin ulkoa kuului kiljuntaa....Kävin hyssyttää niin vaikeni taas mut heräilee kyl pian ni lopetan NYT! Heips vaan.

Poitsu vihdoin ulkona nukkumassa ja itse kiiruusti koneelle. Eilen illalla sain pojan nuhkahtamaan sitten isän ja äidin keskelle. Ollaan yritetty iltaisin saada nukkumaan omaan sänkyyn ja välillä sujuu hyvin kun taas välillä ei hyvin. No, pääasia, että ees välillä nukahtaa pinnikseen ilman suurempia itkuja yms. Samoin päikkäreitä ei nuku pinniksessä. Hyvä jos 45 minsaa nukkuu. Ulkona sitten vaunuissa vetelee 3-4 h tirsoja. Olen kovilla pakkasilla suojannut vaunut hyvin (villatäkkiä kuomun päälle ja muita virityksiä) ja silti vienyt ulos. Ei ainakaan ole vielä paleltunut. Vaikka ei täällä Pirkanmaalla ihan hirmupakkasia ole ollutkaan.

VAIMO75 kyseli poikavauvojen vaipoista ja ohivuodoista. Meillä pojalla käytössä Liberon mini 3-6kg ja silloin tällöin sattuu ohivuotoa. Ja nimenomaan kylkiin. Öisin on pakko vaihtaa vaippaa, pelkään että sänky lainehtii ellen vaihda. Ja muutenkin vaihdan tiheesti vaippaa, sillä muuten sivusta tulee pissat läpi. Pampers ei ole toiminut sen paremmin ja enpä ole viitsinyt ostella muita merkkejä. Mutta ANNUKO se ehdotti Pampersin yhtä vaippaa joka saattaisi toimia. Kokeilenpa sitä! (täytyy käydä uudelleen lukaisemassa, ei muista enää)

OMA TALO olisi kyllä ihanata saada. Meilläkin se aina välillä on puheenaiheena, mutta joudutaanpa vielä jokunen vuosi odottamaan. Jos minä olen kotihoidontuella, niin eipä tarvitse niin kauan harkita. Mutta sitten ehkä kun palaan töihin, huokaus.

Kuinka moni teistä on matkustanut ulkomaille pienten lasten kanssa? Vauvojen? Kertokaapa kokemuksianne ja viisaita vinkkejä. Meillä on keväällä tarkoitus lähteä reissuun ja poitsu olisi silloin n 7kk.

Jep jep, nyt lähden kahvin keittoon. Tulen myöhemmin takaisin.

T: Hemulii_i

Annu777;jos nyt en ihan väärin ole ymmärtänyt niin pisteitä on imettäessä 8 enemmän...kun mulla normaalisti olis 22 p/pvä ja nyt on 30p/pvä...Sillä syö jo ihan hyvin.Ainut vaan että herkkuperseenä tulee sit syötyä myös karkkia ym.kun pisteet riittää hyvin;)

no jospas minäkin nyt taas kirkoittelisin taitaapi olla kolmas kerta Joelin syntymän jälkeen,sorry laiskuuteni,luen kaikki teidän jutut mutta enpä sit olevinaan löydä rakoa kirjoittaa.ja kun minä näen niin usein hennajo:a et sit hänen kanssaan löpisen tärkeimmät : ) kiitos hennajo!

meillä menee vauvan kanssa aikas hyvin mut esikoisesta ei voi sanoo samaa,tinttaillut aikas paljon vauvan syntymän jälkeen,kaipa se helpottaa joskus. rytmit meillä on ollu aikas tälläset jo kolmiviikkoisesta eli yöunille 21-22 ja pari syöttöö yöllä ja ylös noin 7-8.30,ihan kiva mut päivät on ihan repaleisia,joskus nukkuu pitemmät päikkärit ja joskus vaan sellasia tirsoja koko päivän,se on kyl vähä inhaa,joku muukin sitä manaili hmm..ei muista kuka..

täällä myös on aloiteltu uusi vuosi kevyemmin kun noita kiloja on jääny se 10 kg melkein,kiva kiva, et mukavaa olis sit jatkossa kuulla muidenkin kilojen kanssa kamppailevien laihdutus puuhista.

okei nyt pitää mennä ruokkii nuo molemmat poitsut..sen verta et meilläki aikas iso poitsu eli 2kk mitat oli 62 cm ja 7200kg.

kivaa päivänjatkoa mammat ja vauvat!

tyttilii ja joel 2,5 kk ja jere 4v7kk

[b]Valluska:[/b]

~No eipä ne lähde kilot täältäkään! Ei mulla taida r-kiloja olla enää kuin pari, mutta ei tuo imetys niitä mihkään vie

Lainaus:

ja vielä vähemmän sipsipussi joka kaapista huutelee

:-/ Mä oon niiiiiin onneton hillitsemään himojani!! Ja kun en voi oikein missään jumpassakaan käydä niin.... kotona ei tuu sit sillai itekseen jumppailtua, kun tuntuu ettei yksinkertaisesti EHDI! Jos omaa aikaa vähän on, niin sitä en kyllä ihan heti ala JUMPPAAMISEEN käyttään!

Niin ja vielä sen verran, että kun mun tarttis aika paljon pudottaa vielä painoa, että olisin sen kokoinen että itselle kelpaisin.. tosin voi olla aika hankalaa, kun ennen poikaa kuitenkin poltin ja se oli aika tehokas pitämään ylimääräiset kilot poissa

Lainaus:

ja vastaavasti tietty kun lopetin niin lihoin " kivasti" :-/

Ja vielä, MILLÄS KUMMALLA tän kauhistuksen maharömpän saa pois, jos ei kirurgin veitsiä käytetä???!

~Millä sä pienennät niitä kuvia? Aattelin jos osaisin vinkkiä antaa, jos sattuu sama ohjelma olemaan! Muuten en sit osaakaan neuvoa ;)

~Voi sitä poikaa kun sillai ähräsi! Toivottavasti kaffe auttaa saamaan silmät auki ja ennen kaikkea toivottavasti ensi yö sujuu hyvin *bd*

Nyt aamupalalle ja sit ulos!

Emppu ja heränneet lapset :)

Tulin vaan lukee muiden kuulumiset, mutta ihan järkyttyneenä täytyy kommentoida ANDROMEEDAlle, että kyllä sun sukulaiset on törppöjä ja hyvin tyhmiä!!! Onneks tais olla kyseessä miehen sisko, ettei oo sulle ihan verisukua ;-) Martha on aivan mielettömän kaunis nimi, ja se ei todellakaan liity mitenkään Mariin, että pidä vaan pintas asiassa. Meidän pojasta tuli Paavo Pietari, ollaan saatu ihan positiivista palautetta nimestä. Meidänkin jässikkä iso, 6 vkon ikäisenä oli 62,5cm ja 7,2kg ja iso mies tulee varmasti isona, niin monet sanoneet että nimi sopii hyvin isollekin miehelle.

Siirrettiin lapset tänään omaan huoneeseen nukkumaan, saa nähdä mikä show ensi yö on. Mutta nyt saunaan, mies huhuilee seuraksi!

Nimittäin, tulin puoli tuntia sitten pojan kans vaunulenkiltä. Ja kuinkas sattuikaan... poika on siitä asti nukkunut vaunuissa jotka EI LIIKU!!!!!!! Tietty nukkui jo koko matkan ajan, mutta kuitenki. No aikansa se jaksoikin taistella tuota ulkona nukkumista vastaan. Nyt kun vielä oppis nukkumaan sinne ilman vaunumaratoonia. Nytkin kävelyä tuli toista tuntia. Välillä jouduttiin pysähtymään kun Roope alko itkemään, kävin kaverin luona ruokkimassa sen ja vaihtaan vaipat vähä aikaa seurusteltiin siinä. Sit raksan kautta kotiin ja siellä se terassilla nukkua posottaa!!! Anteeks tämä oma napaisuus, mutta oon niin tyytyväinen nyt!

Niin, talonrakennuksesta, meilläkin siis rakennetaan parasta aikaa. Ollaan saatu jo kattopäälle, villoja seiniin, ilmastointi tehtynä jne... mutta paljon on vielä tehtävää. Hieman rankkaahan tää välillä on, mutta eiköhän se tästä suttaannu. Ja Vallulle vastaan budjettikysymykseen että 185 000 ois tavoitteena, et pysyis siinä. Mut sen näkee sitten ku talo on valmis. Niin juu, puolitoista kerrosta meilläkin, neliöitä tulee 192.

Nyt alkaa itkari kähistä joten lopettelen näin lyhyeen tällä erää. Nimimerkistä sen verran, että mies sanoo mua misuliksi ja sitte vaan vuosimalli perään :) ei sen kummempaa tarinaa sen takana.

Vaatteista sen verta että ollaan paljon saatu, Ciraf - merkkiä on paljon ja samoin Naperoa sekä jonkin verran Tuttaa.

ei mutta, nyt menen kattoon onko poika enää edes hengissä! Pelottavaa tällainen hiljaisuus :)

Superhappy misuli kera nukkuvan Roopen

Ei jaksa koko pinoa aina kahlata läpikään kun on niin pitkiä.

VAIPAT & POIKA: meillä myös kylkivuotoa, liberoissa pahiten. Poitsu on 6.5kg nyt ja parhaita tuntuu olevan meillä Muumi-vaipat koko 4-8kg. Active Fittejä meillä on myös, ne ei toimi ihan nin hyvin ja Pirkka-vaipat päästää läpi myös, mutta melkein yhtä hyviä kuin nuo Muumit. Ja olen päätynyt siihen, että jos herään yöllä klo 03-04, niin vaihdan sängyssä vaipan, koitan olla herättämättä liikaa poikaa. Sitten tämä kyllä vaipuu uudestaan uneen syöttämällä. Samalla saan liiat paineet rinnasta veks, kun muuten on aamulla ihan pakkautuneet, jos en yöllä herää syöttämään..

ALLERGIOISTA: meillä epäillään siis jotain allergiaa (iho-oireita, mahakipua, ripulia ajoittain ja koliikki koko aika) Kala ainakin, ja kananmunaa vähän. MAitoa ja soijaa nyt sitten vielä. Ihan sormi suussa yhä, vaikka käytiin lääkärillä (neuvola) ja mietin olisiko hyötyä käydä yksityisellä vielä. Lähete saatiin testeihin kyllä mutta aikaisintaan kuukauden päästä tulee kutsu kuulemma, kun vauva on yli 4kk.. Nyt ihmettelen, kun ei mitään ohjeita siihen asti, ihan omalla tuntumalla vaan pitää koittaa tarkkailla ja olla syömättä sitä mitä itse epäilee, kai. Vähän toivottamalta tuntuu ajoittain, nyt ainakin aika tyhjältä tuntuu tuo lääkärikäyntikin. Tavalliset korvikkeet ei kelpaa ja sovi, ja imettää siis täytyy ja itse dieetata. Oliko lokakuisissa muita joilla allergiaa epäilyn alla? Toisaalta tuntuu, että onko päässä vikaa vaan, ja vauva ihan normaali, kuvittelenko kaiken, iho-oireetkin, kun ne saattaa hävitä ihan vuorokaudessa pahimmastakin. Ja vauvan vatsa vaan muuten normaalilla tavalla kehittymätön, jos niin voi sanoa, missä menee allergian raja... ja mitä sitä pitäs välttää, huhhuh, tekee nytkin mieli vaan kahvia ja suklaata. Kahvi vielä meniskin ilman maitoa, mutta ei viitsi, jos se pahentaa sittenkin yhtään. Suklaatakaan en voi ottaa enää edes yhtä palaa, kun välittömästi näkyy vauvassa.

RASKAUSKILOT: eipä niitä juuri ole jäänyt tänne, hyvin ovat lähteneet viimeistä myöten. Pömppö vaan tuossa mahan paikalla nyt yhä, ja kunto aika heikko sektion jäljiltä. Viikko sitten aloin vasta kävellä oikeasti " lenkkiä" , ja kyllä huomaan että vauhti on etanan yhä, ja ei jaksa paljonkaan, ja tuntui heti tuossa arvessa rasitus. Mutta pikkuhiljaa.

Mähän saavuin Kättärille 02.30, näin papereissa lukee. Kohdunsuu oli jo 8 cm auki ja tyttö tuli tosi rivakasti ulos. Eihän mulla eka supistuskaan ollu ku vasta 01.30, mihin siis heräsin. Olin osastolla 3 ja huone oli muistaakseni 11. Sirkkuliina missäs huoneessa olit? Me lähdettiin kotiin jo seuraavana päivänä, kun en jaksanut koko perheen kanssa sairalassa olla, eikä isommat lapset halunneet meitä jättää.

Sinilainen: Huomasin tuon ihan saman tuolla PP:n puolella. Etkös vielä asunut täällä itäisellä puolella Helsinkiä?

Voi haukotuksen haukotus. Olen ihan kuollu. Tuo poika ähisi koko yön. En jaksanu tehdä muuta kuin ottaa viereen ja siinä kai se sitten on tissitelly VÄHÄN VÄLIÄ koko yön!!! Mitkähän masunvääntelyt sitä sitten nyt vaivaa....Nyt ovat molemmat lapset hereillä ja esikoinen hoitaa Eemiliä ;).

EMPPU: Eli täytyy siis vielä säätää. Hitto kun en tahdo saada niitä " katselukokoon" :(...

Mutta nyt lähen kahvin keittoon, että saan silmäni auki. Illalla saan hetken omaa aikaa kun on rasvanpolttojumppa ;). Palaiskin, oikein kunnon roihulla, on meinaan vielä 10kg niitä raskausläskejä haitolla. Taidan olla ainut, kellä vielä noin suuret kilomäärät vaivaa??? Ja imetys ei niitä tunnu mihinkään häivyttävän :(.

Uninen Vallu ja ylivirkut lapset

SIRKKULIINA mulla meni silloin 9.11 kello 01 lapsivedet ja ambulanssi toi kättärille kello 02. Siellä sitten odottelin aina aamuun asti ja hengittelin ilokaasua. 09 aikaan sain epiduraalin ja siitä 2tuntia ja poika oli maailmassa. Eli kello 11.06 syntyi meidän pikku herra kovan työn ja tuskan päätteeksi :)

TYTTILII kiva sinuakin nähdä pitkästä aikaa tällä :)

Niin ja HENNAJO en voinut olla huomaamatta sua(kin) tuolla PP:n pinossa. Meillä kun on lähes identtiset nuo lähtöpaino ja tavoitepaino :)

Mutta nyt riennän taas. Kuinkahan kauaksi aikaa ;)

Sinilainen

tulin pikaisesti lukemaan kuulumisia..kiva oli lukea kuulumisia pitkästä aikaa mm.TA1KA!

pikaisia paranemisia kaikille jonkun viruksen kourissa kamppaileville!

nyt on kyllä kovasti liikenteessä flunssaa ja virusta,meilläkin kolme lasta neljästä sairasti korvatulehduksen ja flussan.nyt on sitten naapurissa tuo tauti.onneksi sairaalalta säästyttiin aurorankin kanssa,vaikka pahana tauti jylläsikin.

VAATTEISTA:aika paljon ostan kirppikseltäkin,nyt löysin lindeksiltä tosi kivoja vaatteita lapsille.henkassa ja maukassa on aivan ihania vaatteita muksuille,mutta laatu ei taida ihan niin huippu olla..vaan tulee niitä ostettua kuitenkin.postimyynnistä ostan myös usein.

lisään kaivattujen listalle COPPOLAN!ei tainnut PULLERONAHikaan olla pinossa tänään..?muitakin on kyllä joita usein tulee ajatelleeksi vaan ei nyt putkahda mieleen..

taidetaan lähteä lasten kanssa kentälle joten huomisiin!!

-nasuli ja aurora

ps.niin ja onnea pienelle JUUSOLLE kauniista nimestä!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat