Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

Taidanpas olla aina tällainen mattimyöhäinen. Koko päivän olen jotenkin ihan koomassa ja pojan kanssa leikkimisen välissä nukun hänen kanssaan päikkärit. Nyt siis taas kukun hetken jopa ihmeen pirteenä. kuvottava on olo edelleen eikä mikään muu kuin omput maistu, mutta ei vielä ole mitään ylös tullut. Kaipa sekin aika koittaa :(

Täällä siis vielä kuukausi ekalle terkkarikäynnille eli vasta sitten saa tietää, että kuuluuko mitään. Taidanpa soittaa jo kohta Jorviinkin, että jos saisi jonkun fiksun ajan sieltä ultraan. No sinnekin on aikaa, mutta jos tämä buumi päällä, niin eipä siitäkään sit tiedä. Ja voi kun sitten haluaisi perhehuoneen, kun viimeksi sellainen oli...

Minä hörhö olen jo alennusmyynneistä ostellut muutamat 50cm vaatteet tulevalle pienokaiselle. Hmm..., mut kun ne vaan oli niin ihania ;)

Hyvää yötä kaikille!

Air ja masu 6+2

Tänään oli eka neuvola. Yritettiin kuunnella kuuluuko sydänääniä, mutta mitään ei kuulunut :( Muutenhan ei kai vielä huolta olisikaan, mutta kun itse olen laskeskellut, että tän raskauden pitäisi olla muutaman vrk edempänä kuin kuukautisista laskettuna, joten olis pitänyt olla jo 10 vk täynnä. Sain ensi viikon maanantaiksi uuden ajan (sillon pitäis olla kk laskettuna 10+2) ja menen kuuntelemaan uudelleen. Masentavaa, mä kun olin jotenkin odotellut, että jotain kuuluisi, mutta ei.

Heh, aamulla vaaka näytti 164 kg! Sitten meni erroriin koko vehje. Mä ajattelin, että en ole kyllä voinut 100 kiloa lihoa. Onneks en ollutkaan kun neuvolatäti punnasi, mut pari kiloa olin jo kasvattanut lisää alkupainoon. Voi kääk, tästä se taas alkaa.

Mua alkoi masentaa se sydänäänien kuulumattomuus tosi paljon, ja nyt en uskalla ajatella taas yhtään mitään. Meinasin ensin, että en tule käymään tällä palstallakaan viikkoon, mutta tännehän mä kuitenkin löysin tieni.

Väsymys iski taas tänään, nukuin pari tuntia tässä päivän mittaan. Paha olo vähän lievempi tänään.

Jaksamista taas kaikille

Jamssa rv9+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jee sain syötyy lounaan mukavasti, turhia yökkimättä tai edes pahaa oloa pohtimatta :)

Karmiini: se Jorvi tosiaan on ihan tukossa, mullekin ehdottivat noita 11:00 aikoja vain ja sitten 13:00... vaikeita molemmat, mutta helpompi mitä myöhäisempi. Työpäivä menee kyllä ihan plörinäksi. Onneksi olen sentään töissä tässä ihan sairaalan lähellä, joten ei tarvitse tollasia matkojakin (40km) pohtia. Vai vauvabuumi ;) mikäs sen kivempi!!

Odotan kovasti tota ultraa, joka on muutes jo ens ke ja ti mulla on neuvolalääkäri, jossa varmaankin saisi niitä sydänääniä kuunnella -toivottavasti kuuluvat ja saadaan hyvä mieli kaikille. Olen ajatellut sen jälkeen paljastaa asian muillekin ystäville ja ehkä työpaikallakin..., jotka eivät vielä tiedä tulevasta. Muutama on jo tietoinen, kun on ollut pakko hieman valaista asiaa miksen ole enää niin innokas hippaaja. Esimiehelle en halua vielä puhua mitään ja siksi pitääkin kehittää jokin peitenimi tuolle ultralle ja lääkärille -eikö se olekin vain valkoinen valhe..? poden nyt jo syyllisyyttä.

Ihana lukea teidän kaikkien fiiliksiä, kun samoilla viivoilla mennään ja samat huolet painaa.

Tämä aamu alkoi ihanasti. Saavuin työpaikalle ja puhelin soi. Miehen puhelimesta soitti meidän 2-v poika ;) Moi äiti, äiti-kulta... ja minä kyynelehdin. Kummasti oppinut puhelimessakin puhumaan. Ihania noi lapset!!!!

AuroraM ja eppuheppu 11+1

Kyllä ois taas nukuttanu makeasti,mut pakko oli herätä laittamaan tyttö kouluun. Kohta mennään poitsun kanssa perhekerhoon ja sit kotiin syömään ja töihin. Tänään iltavuoro ja huomenna aamu...voi sitä väsymystä huomisaamuna!

Anri80 kyseli np-ultrasta. Miekään en oo ennen käyny,mut nyt aion mennä. En tosin tälläkään kertaa halua tietää turvotuksesta mitään. Miulla oli muutama viikko sitten vuotoa ja supistuksia ja oon siks käyny jo kahdesti ultrassa ja suosittelivat menemään np-ultraankin varmistamaan,et kaikki on ok. Tänä aamuna on vähän vihlonu alamasulta ja heti alkaa huolestuttaa...

Hipsuhiiri rv n.9+3

Mulla on Femedassa aika ensi viikolla klo 17 yks päivä, joten voi hyvin lähteä töistä normaaliin aikaan. Aikoja on aika hyvin tarjolla, mutta ikävä kyllä en päässyt vakigynelleni (joka ei koskaan minua laskuttanut ekstraa ultrasta), sillä Femedassa vain 3 lekuria tekee np-ultria. Maksettavaa jää kelakorvausten jälkeen reilu satanen... ...no huonompaankin sen voisi tuhlata ja kerran kun np-ultraan haluan (en niinkään sen np:n takia, mutta nähdäkseni että sielä on edelleen jotain elämää!) eikä Jorvi ole mahdollinen niin maksaahan sitä pitää.

Töissä saisin ilmaiset " hupi" ultrat, mutta kun en halua tätä raskautta ennen tuota np-ultraa paljastaa, niin tämän kerran pitää käydä ulkopuolella.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille, tämä tyttö häipyy lounaalle (jos jotain vaikka menisi alaskin).

*k*

On tullut pidettyä vähän hiljaiseloa. Järkyttävä flunssa iski perjantaina ja edelleen on veto ihan veks. Töihin oli pakko tänään raahautua, mutta paljon mutta en sitten ole jaksanutkaan. Toivottavast olo tästä pian paranee.

Kovin pitkälle en pinoja jaksanut lukea, mutta painosta ainakin oli jotain puhetta. Mulla on maha jo aivan järkyttävän kokoinen! Kuin ilmaa täynnä oleva potkupallo. Painoa on tullut varmaan 1-2 kiloa marraskuulta. Olin vielä reilu vuosi sitten ihannepainossani, mutta työn ja iltakiireiden takia omat harrastukset on jääneet melkein kokonaan, vuodessa pamahtanut viisi kiloa ylimääräistä. Nyt harmittaa, kun tietää, ettei sitä saa kuitenkaan pois ennenkun vasta synnytyksen jälkeen. Olen kovasti yrittänyt syödä järkevästi, mutta kun koko ajan on kamala nälkä. Mulla kun ei todellakaan ole ollut päivääkään pahoinvointia (mitä jo välillä toivoisin), niin kaikki ruoka maistuu!

Noh, sittenhän sitä vauvan kanssa pääsee taas kunnon kävelylenkeille! Eiköhän ne kilot sitten karise.

Väsymys vaivaa ajoittain, mutta en onneksi ihan seisaalleen nukahda. Ja kun tytöt eivät enää herättele yöllä, saan nukuttua melkein joka yö kunnon unet.

Mulla neuvola, lääkäri ja ultra 20. päivä. Siis sitä päivää odotan kuin kuuta nousevaa...

Nyt silmät painuu kiinni. Öitä hiirulaiset.

Kirppu06 ja maha 10+6

Jeps, eka neuvola takana :)

Ekaksi se, kun adalmiina kirjoitti painajaisista. Itsekin oon nähnyt viime aikoina aika levottomia unia. Yhtenä yönä puukotin unessa ilmeisesti poliisia (pelottavan tottunein elkein hui kamala) ja poliiseja sitten pakoilin jossain tornitalon porraskuiluissa loput unesta.. Näen kyllä muutenkin kaikenlaisia kauhu-unia, mutta nyt on ehkä vielä levottomampaa kuin yleensä. Oisko sitten vaikka vilkastunut aineenvaihdunta aivotoiminnan vilkastumisen syynä..? (näitä mun omia hienoja selityksiä...)

Mut sit siihen neuvolaan. Olipahan pitkä reissu ja niin hyvin olen näitä palstoja lukenut, etten siellä mitään osannut kysellä. Niitä kaiken maailman lomakkeita ja esitteitä sitten. Neuvolatäti kävi rutiinimaisesti läpi ruokaohjeistuksia ym. Otettiin verikokeet ja virtsanäyte. Hemoglobiini oli 155, joten hyvin olen syönyt toistaiseksi :D Siitä päästäänkin painoon, joka on aiemmin syksyllä mitatusta noussut vähän yli kilon. Ei onneksi enempää, koska liikakiloja on ollut viimeisten vuosien ajan jo aika hankala määrä (en muuten kovin suurta soimausta tai valistusta saanut niihin liittyen, hyvä juttu, koska ne jutut on kuultu niiiiin moneen kertaan 10-vuotiaasta asti).

Lopuksi etsittiin sydänääniä, jee. Olin jo ajatellut, että ei niitä kuitenkaan kuunnella, joten vähän pöllähtänyt olo oli siinä petillä makoilla yhtäkkiä. Kauan niitä haettiin (yli 5 minuuttia suhaili sen kepakon kanssa ympäriinsä) ja joka puolelta, ja sieltä se lopulta hiljaisesti jostain kaukaa muun kohinan keskeltä kuului! Semmoinen 176 lyöntiä/ min se jumputteli :) Ihan siitä keskeltä ja tosi syvältä ilmeisesti ne kuuluivat. Aika hassua ja omituista.

Nyt on kyllä varmempi olo, kun tietää, että siellä on joku elävä olemassa :)

aamulla kehaisemaan oloani hyväksi. Kävin kaupoissa ja tuli siellä niin karmee olo, että hohhoh. Kesken sovituskoppihässäkän oli lähdettävä kauheella kiireellä hakemaan juotavaa,kylmä jaffa auttoi kummasti. Sitte kotiin ja tunnin päiväunet. Nyt on taas ihan hyvä olo ja kova nälkä, mutta ei sitte vissiin tarvii vaatteita ostella=)

Hain apteekista eilen sitä Berexiä ja tänään D-vitamiinia, onko kellään sitä erikseen suositeltu?

Piti vain toivotella kovasti onnea Lillille!!!

Kiva että teillä on kaikki nyt hyvin, ja toivottavasti menee jatkossakin. Kyselit lyhyen kierron vaikutuksesta; mulla oli ennen plussaa kierrot vaan 21 pv, mutta eipä se nyt toistaseksi juuri vaikuttanut viikkoihin. Mut tiedä sitten miten on myöhemmin.

Kävin pienellä lenkillä haukkaamassa happea, kun on niin kaunis ilmakin ulkona, ja nyt on ihan mukava olo. Jaksaa taas hetken roikkua täällä...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Terveisin " nopeasorminen" Kumkwatti

Ehtoota vaan kaikille..On tuo palstailu jäänyt vähän vähemmälle viimeaikoina tuon hurjan väsymyksen ja huonon olon takia..

Meillä oli kanssa neuvola eilen..Itseasiassa jo toinen käynti..Lääkärineuvola..Painoa oli tullut 3 viikossa 300g..

Sydänääniä ei kuulunut vielä, sillä mulla on kohtu voimakkaasti taaksepäin kallistunut..

Tuosta hemoglobiinista on näemmä nyt ollu kovasti puhetta..Hirveitä lukuja teillä näyttää..Mulla oli ekassa neuvolassa (kun viimeksi mitattiin) vain 120..Johtuisko tuo väsymys siitä..?

Hitsi, kun on alkanut vaivaamaan tuo dementia taas näin raskaana ollessa..En siis enää lainkaan muista, mitä kukin on kirjoittanut..Onko kellään muulla ilmennyt samaa vaivaa??Muisti huonontunut..

Tässä alkaa olla hieman jo jännitystä ilmassa...3½ yötä, kun päästään lomalle!!!!!JIPPII!!!!Gran Canaria kutsuu..Ja mikä parasta..Lähdetään miehen kanssa kahdestaan (jos ei lasketa masukkia mukaan)!!!!

Ja kun tullaan kotiin takaisin, niin saadaan vähän helpotusta vauvakuumeeseen, kun saadaan vihdoinkin meidän koiravauvakin kotiin..Kävin eilen katsomassa meidän hauvelia, joka on aika terroristi kuulemma..Pitää sisaruksensa kurissa ja nuhteessa.. :)

pikku_ruu ja möttiäinen rv 10+5 menee nyt saunaan

Tai siis palstalla olen kyllä " roikkunut" , mutta en ole näille listoille kirjoitellut.

Mulla pahoinvointi sen kun jatkuu. Iltapäivät ja illat ovat tosi pahoja. Alan olla jo aika rikki tähän oloon, sillä tuntuu, että päivän kohokohta on se, että pääsee töistä ja nukkumaan :(. Mieskin taitaa olla tosi kyllästynyt siihen, että vaimo vain makaa sohvalla kaiket illat. Ja esikoinen ihmeissään, kun ei äiti jaksa leikkiä.

Minä odotan kuumeisesti aikaa np-ultraan. Ilmeisesti tosiaan on joku buumi päällä, kun Kättäriltä ei meinaa millään saada aikaa. Itsekin kyllä harkitsen, että varaan kohta yksityiselle ajan. Mitenkäs tuosta Femedasta saa aikoja?? Alkoi kiinnostaa kovasti!

Pepper (10 + 5)

Karmiini:

Lainaus:

Oma napa on tänään 10+ tai 11 (riippuu kuunteleeko neuvolan tätiä, omaa kiertoa vai alkuraskauden ultraa). Varasin just ensi viikolle Femedasta np-ultran kun Jorvista pystyivät tarjoamaan mulle vain kahta aikaa, mistä valita (sanoi että nyt on joku hirvee vauvabuumi, kun aikoja ei ole juuri vapaana). Molemmat ajat olivat klo 11 arkipäivänä ja kun olen 40 km päässä Jorvista töissä Pääkaupunkiseudun toisella laidalla (eikä edes autoa käytössä), niin mullahan menisi koko työpäivä hukkaan tuohon reissuun.

Karmiini

Onnea Lillille hyvistä uutisista! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka :)

Täällä yritän taas saada jotain töitäkin tehtyä, mutta alkoi väsyttää ihan vietävästi. Tänään ällötyskin on taas lisääntynyt ja kaiken lisäksi päätä särkee. Yritä siinä sitten olla oahkera työntekijä! No hyvä puoli on ainakin se, että kun on töissä, viikot kuluvat nopeammin. Ehkä se ensi maanantain ultrakin sieltä pian tulee...

Meillä ei kunta maksa NP-ultraa, enkä ajatellut sinne mennä omalla kustannuksellakaan. Alkaraskauden ultran haluan maksaa sen vuoksi, että tiedän varmasti sintin olevan oikeassa paikassa ja hengissä. Jos ei ole hengissä, eipä tarvitse sitten yllättyä mahdollista vuotoa... :/ Mahdollista vammaisuutta tms. en pelkää, enkä siksi halua NP-ultraa maksaa. Rakenneultrassa näkyy sitten kuitenkin kaikki ratkaisevat viat (tarkoitan vikoja, jotka tekevät lapsesta elinkelvottoman - vammaisuuden vuoksi en aborttiin suostuisi), näin olen ymmärtänyt.

Ajattelin, että ultran jälkeen kerromme raskaudesta taas muutamalle ystävälle. Lähimmät kaverit sekä minun vanhempani tietävätkin jo.

(Työ)päivän jatkoa kaikille!

Allu

Ihan nopsasti vaan, ei mitään erityistä!

Ihan ok olo tänään, joskin väsyttää koko ajan ja se pirskatin päänsärky tulee aina iltapäivästä tosi voimakkaana..

Paino on laskenut vähän, vaikka en nyt ookaan niin rajusti enää oksennellu, mutta pitäis varmaan saada enempi syötyä.Vähän huolestuttaa tuo painonlasku,mutta täytyy nyt seurata sitä.Onko kellään näin päin?

Ei sitä liiemmin ollu raskautta ennekään,että ei tarttis kyllä laskee..

Hyviä vointeja ja pyöreitä vatsoja..:)

rv 9+3

huhuh,taas 1 työpäivä takana... tuskaa herätä 5.45 ja kun öitäkään ei saa kunnolla nukuttua...:S

tänään oli aamulla pahaa oloa niin kun kaikki hajut yökötti..muuten onkin ollu pahaaoloa pitkin päivää.. kyl se siitä ;).

jännittää kun mulla on alkuraskauden ultra 16.1! sitten näkee onko masussa elämää.. nyt ottaa pikkaset nokoset että jaksaa tytön kanssa..

k.h.p ja tärppi rv7

Minä taas haluan mennä sinne ultraan juuri tuon niskaturvotuksen vuoksi ja pelottaa, että Kättäriltä tulee liian myöhäinen aika. Siksi mietin, että jos nyt kuitenkin tilaisin ajan yksityiselle. Voisinhan sitten aivan hyvin mennä Kätilöopistonkin ultraan.

Täytyykin varmaan soitella sinne Femedaan. En ole ko. paikassa ennen käynytkään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat